Ο Αλέξης Γεωργούλης παρουσιάστηκε στο ευρύ κοινό ως ο «ωραίος» Σωτήρης στο «Είσαι το ταίρι μου» το 2001. Εχτισε την καριέρα του με αντίστοιχους, πρωταγωνιστικούς και μη, ρόλους σε σειρές, ταινίες και θεατρικές παραστάσεις. Αυτοί αποτέλεσαν και το διαβατήριό του για την είσοδο στην πολιτική σκηνή. Η πρεμιέρα έγινε στις ευρωεκλογές του 2019, όπου συμμετείχε εκπροσωπώντας τον ΣΥΡΙΖΑ.

Την εικόνα του γόη που είχε καλλιεργήσει στη διάρκεια της καριέρας του, μάλιστα, φρόντισε να τη μεταφέρει και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Κατά την τριετή παραμονή του στις Βρυξέλλες, ο ηθοποιός ασχολήθηκε ως επί το πλείστον με τον πολιτισμό, τα δικαιώματα των καλλιτεχνών, τη δυσλεξία και την πρόληψη του καρκίνου.

Παράλληλα, φρόντιζε να εμφανίζεται με το προσωπείο του ιππότη, του προοδευτικού άνδρα που μάχεται για τα δικαιώματα των γυναικών και υπερασπίζεται τα θύματα της σεξιστικής βίας. Μάλιστα, από τον Ιανουάριο του 2020, όταν έγινε η καταγγελία της Ελένης Χρονοπούλου για τα εγκλήματα του βιασμού και της πρόκλησης σωματικής βλάβης, ο Γεωργούλης έχει κάνει 19 αναρτήσεις σχετικές με τα δικαιώματα των γυναικών και την ισότητα των φύλων στο βασικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιεί, το Instagram. Πριν από το 2020, δεν υπάρχει παρόμοια ανάρτηση στο προφίλ του.

Αναρτήσεις

Τακτικές ήταν οι ετήσιες αναρτήσεις του για την Ημέρα της Γυναίκας από το 2020 και ύστερα. «Είμαι μαζί της», δήλωνε για τις γυναίκες που έχουν πέσει θύματα βίας στις 8 Μαρτίου του 2020, ποζάροντας δίπλα στην (τότε ευρωβουλευτή, σήμερα υπουργό της γαλλικής κυβέρνησης) Χρυσούλα Ζαχαροπούλου. Σημειωτέων ότι η γαλλοελληνίδα πολιτικός έχει κατηγορηθεί από δύο γυναίκες για κακοποίηση, μέσω της τέλεσης γυναικολογικών εξετάσεων παρά τη θέλησή τους.

Το 2021, ο Γεωργούλης «τίμησε» τις γυναίκες με τη διοργάνωση εκδήλωσης για τον ρόλο τους στην περίοδο της πανδημίας, στη Λάρισα, καθώς και με ανάρτηση για τις εργαζόμενες στον τομέα της υγείας. Το 2022 έκανε ανάρτηση για την ισότητα των φύλων στον χώρο του πολιτισμού, ενώ στη φετινή του «τοποθέτηση» επικεντρώθηκε στα… βιντεοπαιχνίδια και τον ρόλο τους στην άμβλυνση των ανισοτήτων μεταξύ ανδρών και γυναικών στον χώρο της επιστήμης.

Επιπλέον, ο κατηγορούμενος για βιασμό και σωματικές βλάβες ευρωβουλευτής έχει κάνει αναρτήσεις κατά της κουλτούρας του βιασμού, της ενδοοικογενειακής βίας, του trafficking και των ανισοτήτων μεταξύ των δύο φύλων, ιδίως στον χώρο του πολιτισμού. «Μηδενική ανοχή στην κουλτούρα του βιασμού και στις δικαιολογίες», έγραφε σε ανάρτησή του τον Μάιο του 2020.

Επιπλέον, ο ίδιος έχει αναλάβει πρωτοβουλία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τη δημιουργία πλαισίου σχετικού με την κακοποίηση και την παρενόχληση στον… αγαπημένο του, όπως φαίνεται, χώρο των τεχνών και του πολιτισμού. «Είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο θέμα, που αν στον καλλιτεχνικό χώρο βρει πατήματα, σίγουρα θα βρει και στον χώρο του αθλητισμού και γενικότερα στο εργασιακό περιβάλλον. (…) Ενας ηθοποιός, όταν πάει να παίξει το σώμα του και την ψυχή του έχει εργαλεία, δεν έχει κάτι άλλο. Οταν μου εμπιστεύεσαι το σώμα σου για να το χρησιμοποιήσω και το καταστρέφω, για μια ζωή μετά θα κυκλοφορείς με αυτό», έλεγε στο podcast της Μαρίας Σολωμού τον Ιούλιο του 2022. Σε αντίστοιχο ύφος, σε συνέντευξή του στον Alpha Κύπρου στις αρχές Απριλίου, δήλωνε πως το συγκεκριμένο θέμα τον κάνει να θέλει να διεκδικήσει μια νέα θητεία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Αλλωστε, ο κατηγορούμενος πρώην πρωταγωνιστής είχε αντιδράσει θετικά στο κίνημα #MeToo στην Ελλάδα. Σε συνέντευξή του στην εκπομπή του Mega «Πάμε Δανάη» τον Οκτώβριο του 2021, δήλωνε: «Εχω την αίσθηση ότι αυτά σαν γεγονότα υπήρχαν, απλώς τώρα βρήκαμε έναν τρόπο να βγούνε προς τα έξω ώστε να μπορέσει να αντιδράσει η κοινωνία» και εξέφρασε την ευχή «να μη σταματήσει όλο αυτό».

Θα έλεγε κανείς πως ο Αλέξης Γεωργούλης, ειδικά από το 2020 και μετά, ήθελε να πείσει, τόσο τον εαυτό του όσο και τους γύρω του, πως όχι μόνο μοιάζει, αλλά είναι ένας πραγματικός ιππότης. Ενας άνδρας με ποιότητα που δεν φοβάται την ισότητα, όπως αναγράφεται στο πλακάτ ενός ηλικιωμένου διαδηλωτή υπέρ των δικαιωμάτων των γυναικών στο Πακιστάν, σε μια φωτογραφία που ανήρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram τον Ιούλιο του 2020.

Πίσω από το προσωπείο

Ωστόσο, στο λίγο πιο μακρινό παρελθόν, έχει δείξει πτυχές που ξεφεύγουν από την εικόνα που επιμελώς καλλιεργούσε. Οταν τον Μάρτιο του 2019 ρωτήθηκε σε εκπομπή αν αντιλαμβάνεται πότε μια γυναίκα υποκρίνεται οργασμό κατά τη διάρκεια της ερωτικής πράξης, απάντησε με το εξής χοντροκομμένο «αστείο»: «Ξέρεις γιατί οι γυναίκες προσποιούνται τον οργασμό τους; Γιατί νομίζουν ότι μας ενδιαφέρει».

Δύο μήνες αργότερα, τον Μάιο του 2019, ήταν καλεσμένος σε εκπομπή του Θέμη Γεωργαντά και είπε: «Με ξενερώνει στο κρεβάτι όταν (η παρτενέρ) έχει δεύτερες σκέψεις, δεν είναι παρούσα. Αλλο είναι να ξέρεις ότι κάποιος είναι εκεί και είναι μαζί σου και μαζί προχωράτε και κάνετε ό,τι θέλετε, και άλλο είναι το “έτσι το ‘χω στο μυαλό μου, έτσι θα το φτιάξω, θα του πω αυτό, θα του κάνω αυτό, εκεί μη, ή θα του πω “όχι, όχι, όχι” μέχρι να με κάνει να πω “ναι”».

Τέλος, σε συνέντευξή του στον Πέτρο Κωστόπουλο και την Τζένη Μπαλατσινού το μακρινό 2013, είχε την ακόλουθη στιχομυθία σχετικά με τη φημολογούμενη τότε σχέση του με την ηθοποιό Τόνια Σωτηροπούλου:

Πέτρος Κωστόπουλος: Για φαΐ δεν πας καμία γυναίκα, φοβάσαι μην πληρώσεις;

Αλέξης Γεωργούλης: Το φαΐ δεν σου κάνει τίποτα, το ποτό είναι που τα βλέπεις μετά διαφορετικά…

ΠΚ: Μεθάει αυτή εύκολα;

ΑΓ: Νομίζω πάρα πολύ εύκολα.

Από τα παραπάνω προκύπτουν σοβαρές αμφιβολίες σχετικά με το κατά πόσο είναι ειλικρινές το όψιμο ενδιαφέρον του Αλέξη Γεωργούλη για τα δικαιώματα των γυναικών από το 2020 και μετά. Τον άλλαξε η ενασχόληση με την πολιτική; Ή μήπως η καταγγελία της Ελένης Χρονοπούλου;