Αν ο Θεός οδηγούσε, ίσως να τον φώναζαν Σένα. Ο Σένα …απατούσε την γυναίκα του με την μεγάλη του «ερωμένη» , την Formula1. Είναι δύο από τους εκατοντάδες τίτλους που κοσμούν κάθε χρόνο, τις στήλες της Πρωτομαγιάς, αναφερόμενες στο ειδησεογραφικό ραντεβου για την θλιβερή απώλεια του αναντικατάστατου βραζιλιάνου πιλότο, που έχασε την ζωή του, σε μια στροφή, στην πίστα της Ίμολα, την Πρωτομαγιά του 1994. Φέτος, συμπληρώνονται 29 χρόνια από εκείνο το πρωϊνό, που το μηχανοκίνητο σπορ έχασε τον κορυφαίο πιλότο όλων των εποχών και η σκηνή, όσοι έβλεπαν τον μοιραιό αγώνα στην ιταλική πίστα, με τον Σένα να καρφώνεται επάνω στην τσιμεντένια μπαριέρα έχει μείνει αναλοίωτη, παρόλο που έχουν περάσει σχεδόν τρεις δεκαετίες.
Μια ημέρα πριν είχε σκοτωθεί στην ίδια πίστα ο Ρόλαντ Ρατσενμπέργκερ και ο Σένα διαμαρτυρήθηκε για τα κενά ασφαλείας που είχε η πίστα. .Ο ίδιος είχε δηλώσει: «Αν ποτέ έχω κάποιο ατύχημα που τελικά θα μου στοιχίσει τη ζωή μου, θα ήθελα να γίνει μια και έξω. Δεν θα ήθελα να περάσω ούτε στιγμή σε αναπηρικό καρότσι. Ούτε θέλω να καταλήξω σε κάποιο νοσοκομείο, υποφέροντας από κάποια τραύματα. Αν είναι να ζήσω, θέλω να ζήσω έντονα μια ζωή πλήρη».
Για τον Αιρτον Σένα ο Νίκι Λάουντα είχε επιβεβαιώσει αυτό που ήδη ήταν γνωστό: «Ήταν ο καλύτερος οδηγός όλων των εποχών» ενώ, ο Άλεν Προστ – όντας ένας από τους αντιπάλους του – είχε δηλώσει ότι: «Ο Άιρτον Σένα έχει ένα μικρό πρόβλημα. Νομίζει ότι είναι αθάνατος επειδή πιστεύει στον Θεό». Oντως. Ο Σένα πίστευε στον Θεό ενώ, σε ένα γκραν πρι, είχε πει ότι είχε δει το όραμα του.
Ο Άιρτον Ντα Σίλβα Σένα γεννήθηκε στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, στις 21 Μαρτίου 1960. Σήμερα, αν ζούσε ο μικρόσωμος πιλότος της Formula1, θα ήταν 62 ετών. Ποιος ξέρει με τι θα ασχολούνταν. Ίσως να ήταν αποτραβηγμένος στην πόλη που αγάπησε και γεννήθηκε – και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας που απεχθανόταν – ίσως, όμως, να ήταν στο «τιμόνι» σε μια από τις ομάδες της Formula1. Το σίγουρο να ασχολούνταν με το ίδρυμα του που έχτισε με κόπο και μεράκι, και χρηματοδοτήσει – εδώ και πολλά χρόνια – φιλόδοξα εκπαιδευτικά προγράμματα στην χώρα του.
Αγρότης και άριστος μαθητής
Την πορεία του την ξεκίνησε όπως την ξεκινούν οι περισσότεροι φημισμένοι πιλότοι. Σε ηλικία τεσσάρων ετών κράτησε το τιμόνι ενός καρτ, που του έκανε δώρο ο πατέρας του. Στα επτά του χρόνια οδήγησε ένα αγροτικό τζιπ για να βοηθάει τον πατέρα του στα χωράφια. Εκτός από τους αγώνες αγαπούμε την γυμναστική και τις μοτοσικλέτες. Ηταν αριστούχος ενός κολλέγιου στο Σαο Πάολο και αγαπούσε τα μαθηματικά, την χημεία και την φυσική. Σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων, αλλά με αυτό δεν ασχολήθηκε ποτέ.
Ο πατέρας του ήταν γαιοκτήμονας και είχε άλλα δύο αδέλφια. Στην ηλικία των 13 ετών μπήκε δυναμικά στο πρωτάθλημα των καρτ, ενώ, στην πρεμιέρα του, άφησε την …σκόνη του και κατέκτησε την pole position. Το 1977, σε ηλικία 17 ετών κατέκτησε το πρωτάθλημα καρτ Νοτίου Αμερικής, ενώ την ίδια χρονιά αναδείχθηκε δεύτερος στο αντίστοιχο παγκόσμιο. Το 1981 μετακόμισε στην Αγγλία για να τρέξει στο τοπικό πρωτάθλημα της Formula. Η μεγάλη πόρτα της Formula1 ξεκίνησε το 1983, όπου μετά από δοκιμές στην Williams και τη McLaren, του εμπιστεύτηκαν μια θέση για το μονοθέσιό τους, στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1984. Η πρώτη του διάκριση ήρθε στο Μονακό, το 1984, όπου κατάφερε ν’ ανέβει για πρώτη φορά στο βάθρο (2η θέση) και ολοκλήρωσε το πρωτάθλημα ένατος, με 13 βαθμούς.
Η μεταγραφή του στη Lotus του έδωσε το κίνητρο να ξετυλίξει τις αστείρευτες επιδόσεις του. Το 1985 ξεσήκωσε όλο τον κόσμο της Formula1, όταν στο βροχερό Εστορίλ, κατέκτησε την πρώτη θέση, «ρίχνοντας» σχεδόν σε όλους ένα γύρο. Ετρεξε συνολικά, σε δέκα σεζόν.Το 1994 αποφάσισε να μεταπηδήσει στην μοιραία ομάδα, την Williams. Η ζωή του κόπηκε απότομα, την Πρωτομαγιά του 1994, στην στροφή Ταμπουρέλο. Η είδηση του θανάτου του πάγωσε όλο τον κόσμο. Το μονοθέσιο του έπεσε με την ιλλιγειώδη ταχύτητα των 260χλμ/ώρα. Παρά τις προσπάθειες των γιατρών, επί δύο ώρες, ο Σένα πήγε στον Θεό που αγάπησε. Το πόρισμα έδειξε ότι, η κολώνα από το τιμόνι του μονοθεσίου του έσπασε στα δυο. Η ομάδα του κάθησε στο εδώλιο, όμως, πριν από 15 χρόνια αθωώθηκε. Στην δεκάχρονη, σύντομη καριέρα του ανέβηκε 41 φορές στο βάθρο των νικητών και έχει κατακτήσει 3 Παγκόσμια πρωταθλήματα.