Το παρκάρισμα αποτελεί όντως… μπελά για τους περισσότερους οδηγούς, που πολλές φορές παλεύουν πίσω από το τιμόνι για να το στριμώξουν εκεί όπου τα περιθώρια είναι ελάχιστα.
Ενώ το άγχος επιτείνεται ακόμη περισσότερο όταν διαπιστώνουν ότι οι ελιγμοί τους αποτυγχάνουν και πρέπει να προσπαθήσουνεκ νέου, όντας μια διαδικασία που φέρνει κρύο ιδρώτα ακόμη και στους πιο έμπειρους οδηγούς.
Σύμφωνα με τη Nissan το παρκάρισμα δημιουργεί ανασφάλεια σε τρεις στους δέκα οδηγούς. Και αυτό θεωρείται απολύτως φυσιολογικό. Mάλιστα, οι ειδικοί χαρακτηρίζουν τον φόβο του παρκαρίσματος ως παρκοφοβία! Σε αυτό συμβάλλουν η έλλειψη εμπειρίας, η χαμηλή αυτοεκτίμηση και το έντονο στρες!
Σήμερα, μια σειρά από τεχνολογίες φαίνεται ότι αρχίζει να λειτουργεί αγχολυτικά, που ήδη προσφέρουντα περισσότερα καινούργια μοντέλα, είτε στον βασικό είτε στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Οι κάμερες οπισθοπορείας, τα νέα συστήματα υποβοήθησης που παρκάρουν ακόμη και μόνα τους τα αυτοκίνητα, αλλά και άλλες τεχνολογίες φέρνουν χαμόγελα σε όσους έβλεπαν το παρκάρισμα ως εφιάλτη ακόμη και στον ύπνο τους.
Πριν από λίγες ημέρες ηHyundai έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες αλλά και τα στοιχεία από το πρωτοποριακό ηλεκτρικό Ioniq 5, που φέρει την τεχνολογία e-Corner.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα και στους τέσσερις τροχούς να στρίβουν έως και 90 μοίρες. Μάλιστα η συγκεκριμένη τεχνολογία θυμίζει τοπερπάτημα του κάβουρα, δίνοντας τη δυνατότητα να παρκάρει το αυτοκίνητο διαγώνια αλλά και εντελώς στο πλάι, κάνοντας το παρκάρισμα παιχνίδι!Επίσης προσφέρει την τεχνολογία «Zero Turn», που του δίνει τη δυνατότητα να περιστρέφεται κατά 360 μοίρες επιτόπου.
Κάν’ το όπως ο ΚΙΤ! Σήμερα, οι εταιρείες πηγαίνουν το παρκάρισμα ένα βήμα παρακάτω, που θα ζήλευε ακόμη και ο ΚΙΤ! Μοντέλα όπως της Mercedes προσφέρουν σύστημα όπου ο οδηγός μπορεί να παρκάρει το αυτοκίνητο χωρίς να απαιτείται η παρουσία μέσα στο ΙΧ του.
Το σύστημα μπορεί να ξεπαρκάρει και να παρκάρει μόνο του αυτοκίνητο. Στη νέα Mercedes E-Class, τονέο σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, τοRemote Parking Pilot, απαιτεί έναν απλό χειρισμό μέσω ενός τηλέφωνου smartphone. Επίσης η Nissan προσφέρει το Leaf, με το σύστημα παρκαρίσματος ProPilot Park όπου μέσω καμερών ραντάρ σόναρ εντοπίζει την κενή θέση και παρκάρει το αυτοκίνητο μόνο του.
Αυτόνομη οδήγηση. Παρότι η αυτόνομη οδήγηση έχει μπει στο στόχαστρο πολλών χωρών – εξαιτίας αρκετών δυστυχημάτων που έχουν συμβεί, όπως στην Αμερική με αυτοκίνητα της Tesla -, εταιρείες όπως ο τεχνολογικός κολοσσός Bosch και η Mercedes-Benz κάνουν την αυτόνομη οδήγηση πραγματικότητα, αρχής γενομένης από το παρκάρισμα.
Συγκεκριμένα και προσφάτως, η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας ενέκρινε το εξαιρετικά αυτόνομο σύστημα στάθμευσης των δύο εταιρειών για χρήση στο γκαράζ στάθμευσης P6 που διαχειρίζεται η APCOA στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης.
Ουσιαστικά, με το νέο πρότζεκτ οι οδηγοί θα μπορούν να στέλνουν το αυτοκίνητό τους στον χώρο στάθμευσης του αεροδρομίου, ενεργοποιώντας το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, που θα υλοποιείται χάρη στο σύστημα επιπέδου 4 για στάθμευση με το Intelligent Park Pilot. Οι υπεύθυνοι αναφέρουν ότι η νέα τεχνολογία θα κάνει τη ζωή πιο εύκολη.
Το μέλλον θα αποδείξει τελικώς αν οι πελάτες εμπιστεύονται ή όχι το αυτόματο παρκάρισμα, αλλά και άλλα παρακλάδια της αυτόνομης οδήγησης. Πάντως, μια νέα έρευνα στην Αμερική φανερώνει ότι μόλις το 9% των οδηγών εμπιστεύεται το σύστημα αυτόνομης οδήγησης!