Είναι γεγονός ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της αυτόνομης οδήγησης.

Ήδη έχει κάνει την εμφάνισή της στην αυτοκίνηση με κάποια πρώτα συστήματα ασφαλείας, που έχουν στόχο την αύξηση της ασφάλειας των οδηγών και την ασφαλή κίνηση των αυτοκινήτων ακόμη και σε άσχημες οδηγικές συνθήκες.

Τεχνητή Νοημοσύνη: Ο Λευκός Οίκος καλεί Google και Microsoft σε συζήτηση για τους κινδύνους

Σήμερα τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν πληθώρα συστημάτων, αισθητήρων, καμερών και ραντάρ που ελέγχουν τόσο τον οδηγό και τις κινήσεις του μέσα στο αυτοκίνητο όσο και τις καταστάσεις που διαδραματίζονται εκτός αυτοκινήτου, προβλέποντας και επεμβαίνοντας σε ακραίες καταστάσεις προκειμένου να αποφύγουν δυσάρεστες καταστάσεις. Κάθε δευτερόλεπτο συλλέγουν μια σειρά από δεδομένα τα οποία αξιολογούνται και αρκετά από αυτά εκπέμπονται για να προειδοποιήσουν τα άλλα αυτοκίνητα για επικείμενους κινδύνους, όπως ένα απότομο φρενάρισμα, ένα σταματημένο αυτοκίνητο ή η έλλειψη πρόσφυσης στο οδόστρωμα, προτρέποντας τον οδηγό του άλλου αυτοκινήτου που βρίσκεται κοντά, να είναι πιο προσεκτικός.

Η επεξεργασία αυτών των δεδομένων αποτελεί μια από τις πλέον κατάλληλες πήγες πληροφοριών για την ταχύτερη ανάπτυξη των εφαρμογών που στηρίζονται στη τεχνητή νοημοσύνη και προορίζονται για τα μελλοντικά οχήματα.

Ανταλλαγή πληροφοριών

Αυτή η συνδεσιμότητα των οχημάτων επιτρέπει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ οχημάτων που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους, της όλης υποδομής της περιοχής και των δεδομένων εκείνης της στιγμής, ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Και φυσικά πάνω σε αυτά τα δεδομένα θα στηριχτεί η αυτόνομη οδήγηση, η οποία σύμφωνα με τους αναλυτές θα ελαχιστοποιήσει τα τροχαία ατυχήματα.

Μέσα από την τεχνητή νοημοσύνη και την εξέλιξή της θα εξασφαλισθεί η ασφαλής κίνηση των αυτοκινήτων ακόμη και κάτω από δύσκολες συνθήκες είτε σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Ήδη σήμερα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και τα επόμενα 3-4 χρόνια θα βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων αυτοκίνητα που θα έχουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Από αυτό το σημείο και έπειτα η αυτόνομη οδήγηση αναμένεται να κάνει άλματα και η εξέλιξή της θα είναι ραγδαία. Ο μεγάλος αριθμός αυτονόμων αυτοκινήτων θα μειώσει σημαντικά τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους, ενώ μετά το 2030 αυτά τα συστήματα θα είναι ευρέως διαθέσιμα σε μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων.

Τα υπέρ και τα κατά

Σήμερα τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) μπορούν ήδη να αναλάβουν σημαντικές λειτουργίες ασφαλείας (όπως το τιμόνι και το φρενάρισμα) από τον οδηγό υπό ορισμένες συνθήκες. Όλα λοιπόν δείχνουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα προσφέρει μεγαλύτερα επίπεδα ασφάλειας στον δρόμο, αλλά ενδεχομένως να αυξήσει σε κάποιους εργασιακούς κλάδους την ανεργία, αφού πλέον την ανθρώπινη δουλειά θα την κάνει ρομπότ.

Στην αυτοκίνηση το τελευταίο χρονικό διάστημα η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αυτό αποτελεί συνηθισμένο φαινόμενο. Τελευταία η BMW προχώρησε ένα βήμα πιο πέρα, χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη στα εργοστάσιά της στον τομέα της βαφής των αυτοκινήτων, αλλά και τον έλεγχο αυτής μετά την ολοκλήρωσή της. Μια δουλειά που γίνονταν μέχρι τώρα αποκλειστικά από εργαζόμενους. Αυτό είναι μόνο η αρχή, αφού πολύ σύντομα η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να μπει και σε άλλους τομείς της αυτοκίνησης. Μια νέα πτυχή της αυτοκίνησης ξεκινάει…

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ