Χαρακτηριστικό της όλης κατάστασης είναι προχτεσινό περιστατικό σύμφωνα με το οποίο η αμαξοστοιχία 11596 που επρόκειτο να εκτελέσει το δρομολόγιο Λάρισα – Θεσσαλονίκη, στις 10: 40 το πρωί ακινητοποιήθηκε λόγω άρνησης του μηχανοδηγού της να κυκλοφορήσει σε μονή γραμμή μεταξύ Λάρισας – Λιτοχώρου, συνολικής απόστασης 73 χλμ.
Συνεργεία του ΟΣΕ το πρωί της Δευτέρας χρειάστηκε να κόψουν κλαδιά δέντρων, τα οποία προκαλούσαν βραχυκύκλωμα στην ηλεκτροκίνηση στο σταθμό της Λεπτοκαρυάς, στην έξοδο προς Κατερίνη. Ήταν απολύτως απαραίτητο να διακοπεί η ηλεκτροδότηση και να γίνεται η κυκλοφορία από τον ένα κλάδο γραμμής, για όσο διάστημα θα διαρκούσαν οι εργασίες του συνεργείου.
Σημειώνεται, ότι η μονοδρόμηση για τεχνικές εργασίες είναι μια κοινή πρακτική παγκοσμίως στα σιδηροδρομικά δίκτυα και η κυκλοφορία γίνεται με αυξημένα μέτρα ασφαλείας, σύμφωνα με τις κανονιστικές διατάξεις. Υπενθυμίζεται, ότι το δίκτυο της Πελοποννήσου στο σύνολό του ήταν μονή γραμμή, ενώ μέχρι και πρόσφατα σε μονή γραμμή διεξαγόταν και η κυκλοφορία του συνόλου των δρομολογίων από την Τιθορέα έως το Δομοκό (από την παλιά γραμμή). Αποτελεί δε παγκόσμια πρωτοτυπία η άρνηση εκτέλεσης δρομολογίου, λόγω μονής γραμμής στον σιδηρόδρομο.
Συνδικαλιστές – μηχανοδηγοί της Hellenic Train, προσπαθώντας να δικαιολογήσουν την πρωτοφανή άρνηση εκτέλεσης δρομολογίου από συνάδελφό τους, υποστήριξαν ότι η μονοδρόμηση αφορούσε απόσταση 130 χλμ (διπλάσια της πραγματικής!) και πως δεν υπήρχε κλειδούχος στο σταθμό Λιτοχώρου. Ωστόσο, από το μηνιαίο πρόγραμμα εργασίας σταθμαρχών και κλειδούχων στο σταθμό Λιτοχώρου, προκύπτει ξεκάθαρα ότι υπήρχε σε υπηρεσία κλειδούχος με ωράριο 06:00-15:00.
Από την πλευρά τους, εργαζόμενοι του ΟΣΕ, μιλώντας στα ΝΕΑ, κάνουν λόγο για «πρωτοφανή προεκλογικά τερτίπια από μερίδα συνδικαλιστών του ΣΥΡΙΖΑ», καλώντας τη διοίκηση του Οργανισμού να ζητήσει εξηγήσεις «για την απαράδεκτη τακτική συγκεκριμένων ατόμων να διασπείρουν ανακρίβειες, με σκοπό την κάλυψη ευθυνών τρίτων». Οι ίδιοι τονίζουν, ότι ο ΟΣΕ οφείλει να ενημερώσει και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) «για τη συνεχιζόμενη επίθεση εναντίον του σιδηροδρόμου», ενώ καλούν και τη διοίκηση της Hellenic Τrain «να πάρει θέση απέναντι στα fake news που διακινούν εργαζόμενοί της».
Μάλιστα, διερωτώνται εάν «διευθυντικά στελέχη της Hellenic Τrain είναι υπάλληλοι της εταιρείας ή λειτουργούν κυρίως ως εκπρόσωποι συγκεκριμένου πολιτικού χώρου;».
Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ αναφέρονται σε δύο πρόσφατα περιστατικά ευθύνης της Hellenic Τrain, για τα οποία, όπως λένε, «οι συνδικαλιστές της ιταλικής εταιρείας τήρησαν σιγή ιχθύος».
Το πρώτο αφορούσε την ακινητοποίηση συρμού του προαστιακού στο σταθμό της Κινέτας στις 10-5-2023, καθώς ξέσπασε πυρκαγιά στο κάτω μέρος της και κλήθηκε η Πυροσβεστική. Η αμαξοστοιχία εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Κιάτο.
Ωστόσο, πριν την ακινητοποίησή της στην Κινέτα, η αμαξοστοιχία παρουσίασε πρόβλημα και στο σταθμό των Μεγάρων με την εμφάνιση πυκνού καπνού. Ο καπνός εντοπίστηκε από προσωπικό του ΟΣΕ (κλειδούχο), που ενημέρωσε σχετικά το προσωπικό της αμαξοστοιχίας.
«Για ποιό λόγο η αμαξοστοιχία συνέχισε την πορεία της με επιβάτες και πέρασε μέσα από τα τούνελ με ένα σοβαρό πρόβλημα σε εξέλιξη; Ποιος έδωσε εντολή για τη συνέχιση της πορείας της; Γιατί ο μηχανοδηγός δεν ακινητοποίησε την αμαξοστοιχία στα Μέγαρα;», είναι τα ερωτήματα που θέτουν οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ.
Σε άλλο περιστατικό που καταγράφηκε μόλις το περασμένο Σάββατο, προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση σε επιβάτες του προαστιακού σιδηροδρόμου στην Πάτρα, στο ύψος του σταθμού των Μποζαϊτικων.
Ο συρμός, λόγω βλάβης, έμεινε ακινητοποιημένος μέσα στις γραμμές, σε σημείο όπου δεν υπήρχε σταθμός, ενώ δεν άνοιγαν ούτε οι πόρτες με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αποβιβαστούν οι επιβάτες. Στο σημείο έφτασαν η Αστυνομία και το ΕΚΑΒ, ενώ ανάστατοι οι επιβάτες κατήγγειλαν ότι καθυστέρησε η αποβίβασή τους και πως όση ώρα παρέμειναν στο τρένο, δεν είχαν καμία ενημέρωση για το τί συνέβη.