Στην επικοινωνιακή στρατηγική που χάραξαν τα κόμματα στον δρόμο προς τις εκλογές 2023 και στο γεγονός ότι ακολούθησαν τις επιταγές της εποχής κάνοντας μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο και στα social media αναφέρθηκε ο επικοινωνιολόγος Μάνος Σιφονιός.
Ο κ. Σιφονιός μιλώντας στην ΕΡΤ εστίασε στο κομμάτι της επικοινωνίας και στη «στροφή» που έκαναν τα κόμματα χρησιμοποιώντας μεγάλο μέρος των μπάτζετ τους προς την ψηφιακή επικοινωνία, αυτό όπως είπε αυτό είχε μερικά ευεργετικά αποτελέσματα καθώς τυπώθηκαν πολύ λιγότερα προεκλογικά φυλλάδια.
«Περισσότεροι οι νέοι υποψήφιοι τύπωσαν φυλλάδια ίσως γιατί είχαν μία ανάγκη επιπλέον αναγνωρισιμότητας. Το καλό είναι ότι είχαμε λιγότερη αφισορύπανση σε σχέση με το παρελθόν και λιγότερη σπατάλη χαρτιού. Είχαμε ‘ρύπανση’ με τα pop up, δηλαδή τις διαφημίσεις που πεταγόντουσαν μπροστά μας σε κάθε επαφή μας με το διαδίκτυο. Αυτό σε κάποιες περιπτώσεις ήταν ενοχλητικό», είπε αρχικά αναφερόμενος στις ευεργετικές επιπτώσεις που είχε κάτι τέτοιο για το περιβάλλον.
«Φαίνεται ότι οι προϋπολογισμοί που κινήθηκαν προς τον ψηφιακό χώρο ήταν δύο με τρεις φορές περισσότεροι από όσο ήταν το 2019 και αυτό σε επίπεδο υποψηφίων γιατί για τα κόμματα είναι πολύ δύσκολο να υπολογιστεί γιατί είχαν πολλαπλές συνεργασίες εντός και εκτός Ελλάδας για να πετύχουν το επικοινωνιακό αποτέλεσμα που επιθυμούσαν», επισήμανε ο κ. Σιφονιός.
«Το TikTok και το YouTube έγινε το νέο μπαλκόνι»
Ο κ. Σιφονιός αναφέρθηκε και στον τρόπο επικοινωνίας των πολιτικών αρχηγών που προσπάθησαν να προσεγγίσουν τους νέους ακολουθώντας μια πολυσυλλεκτική προσέγγιση.
«Το τελευταίο διάστημα είχαμε ένα μπαράζ συνεντεύξεων σε όλου του είδους τις εκπομπές το οποίο είναι δίκαιο γιατί θέλουν να απευθυνθούν σε όλους τους ψηφοφόρους και βεβαίως και στους νέους ψηφοφόρους χρησιμοποιώντας την πιο διάσημη πλατφόρμα των τελευταίων ετών το Tik Tok», σημείωσε ο επικοινωνιολόγος και έκανε ειδική αναφορά στα social media και στις πλατφόρμες που έχουν αλλάξει το μοίρασμα των φυλλαδίων και τα μπαλκόνια.
Σύμφωνα πάντως με τον επικοινωνιολόγο έχει παρατηρηθεί η μείωση της διάδρασης του κόσμου στα πολιτικά μηνύματα και τις διαφημίσεις των υποψηφίων ενώ, όπως επισήμανε έχει αυξηθεί ο αριθμός των ακολούθων και στο τέλος της ημέρας το ισοζύγιο είναι θετικό.