Σε εφαρμογή τίθεται ο νόμος που ψήφισε πριν από δύο χρόνια η Γαλλία για την απαγόρευση εσωτερικών πτήσεων σε δρομολόγια που καλύπτονται από τρένα σε λιγότερο από 2,5 ώρες, ένα αμφιλεγόμενο μέτρο με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.
Η απαγόρευση ουσιαστικά καταργεί τις πτήσεις ανάμεσα στο Παρίσι και μεγάλες πόλεις όπως η Ναντ, η Λιόν και το Μπορντό, οι οποίες πάντως θα συνεχίσουν να δέχονται πτήσεις με ανταπόκριση.
Οι αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες ακόμα δεν έχουν ανακάμψει από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, αντιτίθενται στο μέτρο, με τον επικεφαλής του βιομηχανικού συνδέσμου Airlines for Europe (Α4Ε) να δηλώνει στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι «η απαγόρευση αυτών των δρομολογίων θα έχει ελάχιστη επίδραση» στις εκπομπές άνθρακα.
Από την άλλη πλευρά, περιβαλλοντικές οργανώσεις πίεζαν το Παρίσι για πιο δραστικά μέτρα. Η Συνέλευση Πολιτών για το Κλίμα, οργάνωση που ιδρύθηκε από τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν το 2019 με τη συμμετοχή 150 πολιτών, είχε ζητήσει κατάργηση των πτήσεων για δρομολόγια που καλύπτονται με τρένο σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.
Το όριο αναθεωρήθηκε στις 2,5 ώρες έπειτα από αντιδράσεις εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και αεροπορικών εταιρειών όπως η Air France-KLM.
Την απαγόρευση στήριξε και η οργάνωση καταναλωτών UFC-Que Choisir, η οποία επισήμανε πως «κατά μέσο όρο, τα αεροπλάνα εκπέμπουν 77 φορές περισσότερο CO2 ανά επιβάτη σε αυτά τα δρομολόγια, παρόλο που το τρένο είναι φθηνότερο και η απώλεια χρόνου περιορίζεται στα 40 λεπτά».
Σχέδια για κατάργηση σύντομων εσωτερικών πτήσεων εξετάζονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ισπανία και η Γερμανία, ενώ η Αυστρία έχει καταργήσει το δρομολόγιο Βιέννη-Σάλτσμπουργκ και επέβαλε τέλος 3ο ευρώ για πτήσεις μικρότερες των 350 χιλιομέτρων.