H δημοφιλής και πολυαγαπημένη κατηγορία των μικρών, λιλιπούτειων αυτοκινήτων πόλης φαίνεται ότι μπαίνει σε τροχιά αφανισμού, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει αντικαταστάτης. Λόγω της ηλεκτροκίνησης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες «χτίζουν» τη νέα γενιά μικρών μοντέλων με βασικό πρωταγωνιστή κάτω από τα καπό τους, τους ηλεκτροκινητήρες.
Θα είναι τα B-SUV, κοινώς τα μικρά SUV ή crossover, με στόχο να ταχθούν στο δόγμα των οχημάτων μηδενικών ρύπων, θα φέρουν τεχνολογίες που θα προστατεύουν την ασφάλεια στον δρόμο, ενώ η συνδεσιμότητά τους στο ταμπλό θα κάνει πάρτι.
Η νέα κατηγορία ήδη έχει εκπροσώπους και θα ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια με νέες παρουσίες. Στόχος τους εκτός από ευέλικτα και πρακτικά να είναι και πιο προσιτά!
Από τις πρώτες εταιρείες που θα δώσουν το «παρών» είναι η Skoda, που μάλλον θα βάλει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τη Fabia και ο νέος αντικαταστάτης θα είναι αμιγώς ηλεκτρικός και θα ενταχθεί στην ανταγωνιστική και αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών. Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα θα πατάει στη γνώριμη πλατφόρμα ΜΕΒ του ομίλου Volkswagen, ενώ υπόσχεται ιδιαίτερα μεγάλη μπαταρία που θα προσφέρει αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων. Οι Τσέχοι έχουν βάλει ως στόχο η αρχική τιμή του να αγγίζει τις 25.000 ευρώ.
ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΕ ΙD.2X, RAVAL ΚΑΙ RENAULT 4. Το νέο Skoda θα έχει και αδελφάκι. Το ID.2X, ένα ηλεκτρικό crossover, που θα λανσαριστεί στην αγορά το 2026. Εναν χρόνο νωρίτερα η VW θα παρουσιάσει το μοντέλο πόλης, το ID.2, που θα κοστίζει κάτω από 25.000 ευρώ.
Και τα δύο μοντέλα της VW θα πατάνε στη νέα πλατφόρμα MEB Entry του ομίλου Volkswagen και το μήκος τους θα αγγίζει τα 4,1 μέτρα.
Οσον αφορά τις αυτονομίες τους θα ξεπερνούν τα 350-400 χλμ., ανάλογα με την έκδοση και την μπαταρία που θα φέρουν. Σε αυτή την κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών θα ενταχθούν πολύ γρήγορα και άλλες ευρωπαϊκές φίρμες, όπως η Peugeot, η Citroen, η Fiat κ.ά.
Στη δυναμική οικογένεια των μικρών θα ενταχθεί και το νέο μέλος της Cupra με το Raval. Αυτό θα είναι το τρίτο ηλεκτρικό Cupraπου θα λανσαριστεί στην αγορά το 2025. Το Raval θα παράγεται στο εργοστάσιό της στο Μαρτορέλ της Ισπανίας και θα πατάει στην κοινή πλατφόρμα για τα μικρά Small MEB του ομίλου Volkswagen.
Το νέο μικρό θα έχει ως στόχο τους νέους. Είναι ένα από τα μοντέλα στα οποία θα επενδύσει ο όμιλος σταδιακά 3 δισ. ευρώ για τη μετατροπή των γραμμών παραγωγής του εργοστασίου με στόχο να κατασκευάσει και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα από το 2025 και μετά. Θα προσφέρει αυτονομία πάνω από 400 χλμ., ενώ το μήκος του αγγίζει τα 4 μέτρα!
Στο εσωτερικό του θα χρησιμοποιεί προηγμένα ανακυκλωμένα πολυμερή και υλικά βιολογικής προέλευσης.
Στη μάχη των μικρών ηλεκτρικών και το νέο Renault 4. Το R4 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Θα φέρει τη νέα γενιά ηλεκτροκινητήρα ePT-100kW που θα αποδίδει 136 ίππους. Θα προσφέρεται με μπαταρίες των 42 ή 52 kWh, με την αυτονομία να ξεπερνά τα 400 χλμ.