Μετ’ εμποδίων συνεχίζονται οι ενδοσχολικές εξετάσεις στα λύκεια της χώρας, μετά το πρόβλημα που αντιμετώπισε η Τράπεζα Θεμάτων. Όταν εντοπίστηκε το πρόβλημα, οι Διευθυντές των Λυκείων επικοινώνησαν με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής πολιτικής, το οποίο συνέστησε υπομονή.
Όταν οι διευθυντές πρότειναν η επιλογή των θεμάτων να γίνει από τα ίδια τα σχολεία, η απάντηση που έλαβαν από το ΙΕΠ ήταν ότι «Δεν προβλέπεται αυτή η διαδικασία από τη σχετική νομοθεσία».
Αποκαταστάθηκε το πρόβλημα
Τι προβλέπεται σε περίπτωση που δεν λειτουργεί η Τράπεζα Θεμάτων
Ως προς την ερώτηση που έκαναν πολλοί Διευθυντές, ισχύει ότι το ΙΕΠ δεν έχει την αρμοδιότητα, λόγω του τεχνικού προβλήματος στην τράπεζα θεμάτων, να δώσει οδηγία στους εκπαιδευτικούς να επιλέξουν, τα θέματα των εξετάσεων.
Ο λόγος είναι ότι ο νομοθέτης δεν πρόβλεψε να συμπεριλάβει μία διάταξη που να προβλέπει εναλλακτικές λύσεις, στις περιπτώσεις που τα σχολεία αδυνατούν να αντλήσουν θέματα από την τράπεζα των θεμάτων.
Πώς σχολίασε ο Νίκος Φίλης το πρόβλημα στην Τράπεζα των Θεμάτων
Για «νέο επιτελικό φιάσκο» έκανε λόγο ο πρώην υπουργός Παιδείας και υποψήφιος βουλευτής Α’ Αθηνών, Νίκος Φίλης, αναφορικά με την αδυναμία Διευθυντών και εκπαιδευτικών να μπουν στην Τράπεζα Θεμάτων (Τ.Θ.Δ.Δ) για να κληρώσουν, όπως ορίζει η νομοθεσία, τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων.
Αναφέρει ακόμη τη δήλωση του υπηρεσιακού υπουργού Παιδείας, ο οποίος συστήνει «υπομονή» και συμπληρώνει πως «η κυρία Κεραμέως έφυγε και αντί για υπουργείο παρέδωσε στον υπηρεσιακό υπουργό τα αποτελέσματα μιας διαλυτικής και καταστροφικής για την εκπαίδευση παρουσίας».
Αναλυτικά η δήλωση του Ν. Φίλη:
«Πτώση» της Τράπεζας Θεμάτων – αναβολές εξετάσεων: νέο… επιτελικό φιάσκο στο υπουργείο Παιδείας
Για το σημερινό νέο «επιτελικό» φιάσκο του υπουργείου Παιδείας με το blackout της Τράπεζας Θεμάτων, υπεύθυνη είναι η κυβέρνηση της ΝΔ και προσωπικά η κυρία Κεραμέως.
Από το πρωί η Τράπεζα Θεμάτων έχει «πέσει» και οι διευθυντές Λυκείων και οι εκπαιδευτικοί είναι αδύνατο να αντλήσουν θέματα και να τα κληρώσεων για τη διενέργεια των εξετάσεων. Σε πανικό ο υπηρεσιακός υπουργός Παιδείας κ. Κίττας συστήνει… «υπομονή».
Άγνωστο πού είναι και τι πράττει ο εκλεκτός της τ. υπουργού Παιδείας στο ΙΕΠ και υπεύθυνος για τη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων, κ. Αντωνίου. Κατόρθωσε επιτέλους να γυρίσει το ρολόι της εκπαίδευσης πίσω στο 2014, όπως ήταν το διακηρυγμένο όραμά του! Ας περιμένουν τώρα οι εκπαιδευτικοί μαζί με μερικές δεκάδες χιλιάδες μαθήτριες και μαθητές στις αίθουσες.
Η κυρία Κεραμέως έφυγε και αντί για υπουργείο παρέδωσε στον υπηρεσιακό υπουργό τα αποτελέσματα μιας διαλυτικής και καταστροφικής για την εκπαίδευση παρουσίας.»
Ποια η διαδικασία κλήρωσης των θεμάτων
Η κλήρωση διενεργείται ως εξής:
α) Είσοδος της σχολικής μονάδας στην ιστοσελίδα της Τ.Θ.Δ.Δ. με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.).
β) Επιλογή: «Τρέχουσα εξεταστική περίοδος (Μαΐου-Ιουνίου 2023 ή Σεπτεμβρίου 2023)», «Τάξη» και «Μάθημα».
γ) Επιλογή: «Κλήρωση»: Ανάλογα με το εξεταζόμενο μάθημα κληρώνονται με τυχαία επιλογή τρεις (3) ενότητες θεμάτων ή έξι (6) θέματα από τα οποία τρία (3) για το 2ο και τρία (3) για το 4ο ερώτημα. Για το μάθημα της Ιστορίας κληρώνονται, αντίστοιχα, τρία (3) θέματα για το 1ο και τρία (3) για το 3ο ερώτημα.
δ) Οι διδάσκοντες/-ουσες επιλέγουν από τα κληρωθέντα μία ενότητα θεμάτων ή ένα θέμα για το 2ο και ένα θέμα για το 4ο (εκτός του μαθήματος της Ιστορίας στο οποίο επιλέγουν ένα θέμα για το 1ο και ένα θέμα για το 3ο) στα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές/-τριες.
Στη συνέχεια, με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας, καταχωρίζουν την επιλογή τους, στην πλατφόρμα της Τ.Θ.Δ.Δ. Κατά τη διαδικασία αυτή, οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων και την εν γένει λειτουργία της σχολικής μονάδας κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά. Στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις κατατακτήριες εξετάσεις, τα θέματα των προφορικών εξετάσεων καταρτίζονται από τους/τις οικείους/-ες διδάσκοντες/-ουσες. Οι γραπτές εξετάσεις για τα μαθήματα της Ομάδας Α΄ διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάζονται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους/τις υπόλοιπους/-ες μαθητές/-τριες (άρθρα 113 και 136 του ν. 4610/2019).
Σε περίπτωση που γίνει κλήρωση σε λάθος μάθημα
- Ο/Η Διευθυντής/-ντρια καταχωρίζει σε συγκεκριμένη φόρμα της Τ.Θ.Δ.Δ. αιτιολογημένο αίτημα εκ νέου κλήρωσης στο μάθημα αυτό. Στη συνέχεια επιλέγει «Αποστολή‘’. Το αίτημα διαβιβάζεται, μέσω της πλατφόρμας της Τ.Θ.Δ.Δ., στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
- Η οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, αφού προχωρήσει σε σχετικό έλεγχο, δίνει τη δυνατότητα στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα εκ νέου κλήρωσης. Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους σε κάποιο Λύκειο δεν καταστεί δυνατή η κλήρωση των θεμάτων, ενημερώνεται ο/η οικείος/-α Διευθυντής/-ντρια Εκπαίδευσης και η σχετική κλήρωση πραγματοποιείται στα γραφεία της Διεύθυνσης.