Εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία επιθυμούν πάνω από έξι στους δέκα καταναλωτές, επιλέγοντας μάλιστα το 1/3 από αυτούς έναν συνδυασμό αγορών από τα καταστήματα αλλά και ηλεκτρονικά, με τις νεότερες ηλικίες να είναι πιο ανοικτές στην εισαγωγή της τεχνολογίας στη διαδικασία των αγορών τους τόσο σε φυσικά όσο και σε ηλεκτρονικά καταστήματα.
Οι αλλαγές που φέρνουν τα τεχνολογικά επιτεύγματα, όπως για παράδειγμα η τεχνητή νοημοσύνη, οδηγούν και σε αναμόρφωση το εμπόριο και δεν αποκλείεται σύντομα ένα ρομπότ να «σετάρει» τα ρούχα για λογαριασμό ενός καταναλωτή ή να επιλέγει το κρασί που θα αγοράσει για το δείπνο.
Ερευνα της εταιρείας Klarna, η οποία παρέχει υπηρεσίες πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης και αφορά το μέλλον των αγορών, έδειξε πώς εξελίσσονται οι καταναλωτικές προτιμήσεις και συμπεριφορές στο πλαίσιο των αγορών και πληρωμών και πώς αναμένουν οι καταναλωτές να επηρεαστεί η αγοραστική εμπειρία τους από τις τεχνολογικές εξελίξεις τα επόμενα χρόνια.
Οι γενιές των καταναλωτών που έλαβαν μέρος στην έρευνα είναι οι Gen Z (18-26 ετών), οι Millennials (27-42 ετών), οι Gen Χ (43-57 ετών) και οι Baby Boomers (58-77 ετών) με τις νεότερες ηλικιακά ομάδες να είναι πιο ανοιχτές στις προκλήσεις της τεχνολογίας και την εισαγωγή της στην καθημερινότητα.
Τα αποτελέσματα δείχνουν τις προβλέψεις των καταναλωτών αυτών και συγκεκριμένα ότι η μεγαλύτερη εξατομίκευση των υπηρεσιών από την πλευρά των επιχειρήσεων προς τους καταναλωτές θα είναι η κορυφαία απαίτηση αφού το 65% των καταναλωτών επιθυμεί η αγοραστική εμπειρία να γίνει πιο προσωποποιημένη στο μέλλον με το 36% να συνδυάζει για τις αγορές του τόσο τα παραδοσιακά όσο και τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Οι αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών που φέρνει στο λιανεμπόριο η τεχνολογία είναι εμφανείς, καθώς αν και ο ένας στους δύο πιστεύει ότι θα συνεχίζει να δοκιμάζει ρούχα με τον ίδιο τρόπο όπως σήμερα, το 48% δηλώνει παράλληλα ότι θέλει στο μέλλον να χρησιμοποιήσει εικονικά δοκιμαστήρια, το 28% την Επαυξημένη Πραγματικότητα και το 23% θα βασιστεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη για να επιλέξει τα ρούχα που ταιριάζουν καλύτερα στον σωματότυπο και το προσωπικό του στυλ.
Παράλληλα μια νέα «απαίτηση» που φαίνεται να γεννιέται είναι και οι ρομποτικοί σύμβουλοι μόδας και εικονικοί προσωπικοί βοηθοί αγορών, με το 59% των καταναλωτών να δηλώνουν «ανοιχτοί» στην παρουσία ρομπότ εντός των καταστημάτων, τα οποία θα τους προσεγγίζουν για να πάρουν τα μέτρα τους και να τους προτείνουν στυλ και είδη που τους ταιριάζουν.
Την ίδια ώρα, όπως όλα δείχνουν, η Επαυξημένη Πραγματικότητα θα αναβαθμίσει την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα στο μέλλον με το 37% να πιστεύει ότι η τεχνολογία αυτή τελικά θα κυριαρχήσει σε όλα τα λιανεμπορικά καταστήματα.