Από τη δεκαετία του 1970 ο Στηβ Περίλο, CEO και ιδιοκτήτης τρίτης γενιάς του τουριστικού γραφείου Perillo Tours με έδρα το Νιου Τζέρσεϊ, έχει να δει τόσο εντυπωσιακή ζήτηση για ταξίδια στην Ευρώπη.
Εξάλλου «το να ξυπνάς εντελώς μόνος σε μια ξένη πόλη είναι ένα από τα πιο ωραία συναισθήματα», όπως έχει γράψει δικαίως η Βρετανίδα συγγραφέας Φρέγια Σταρκ.
Η εταιρεία, που είναι περισσότερο γνωστή για τα ταξίδια της στην Ιταλία, συνήθως πουλά περίπου το 80% της ανώτατης χωρητικότητάς της μέσα σε ένα χρόνο. Μέχρι στιγμής το 2023, έχει γίνει κράτηση περίπου για το 96% των ετήσιων αναχωρήσεων, με την Ελλάδα, την Ισπανία να συμπληρώνουν την τριάδα της μεγάλης ζήτησης.
Μάλιστα, ο Περίλο δηλώνει στο CNN βέβαιος ότι το παραπάνω ποσοστό αυτό θα φτάσει στο 100% μέσα στις επόμενες εβδομάδες, οπότε η εταιρεία του θα ξεκινήσει το μάρκετινγκ για τη σεζόν 2024.
Ζήτηση στο… κόκκινο
Η μεγάλη ζήτηση άρχισε να φαίνεται ήδη από το περασμένο φθινόπωρο, όταν η εταιρεία πρόσφερε έκπτωση 5% για τη Black Friday. «Τότε παρατηρήσαμε ότι (η ζήτηση) ήταν εξωφρενική και τηλεφώνησα σε όλους τους φίλους μου και είπα: Αυτό θα είναι τρελό», λέει ο ίδιος στο αμερικανικό δίκτυο.
Σε πολλά μέρη της Ευρώπης, η τρέλα έχει ήδη ξεκινήσει και όλα δείχνουν ότι οι αφίξεις στους τοπ προορισμούς της θα ξεπεράσουν αυτές του περασμένου χρόνου που κατέγραψαν νέο ρεκόρ μετά το τέλος της πανδημίας.
Σύμφωνα με τον ασφαλιστικό όμιλο Allianz Partners, ο αριθμός των Αμερικανών που θα ταξιδέψουν στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι αναμένεται να αυξηθεί κατά 55% σε σχέση με πέρυσι, που ήταν ήδη 600% υψηλότερος από το 2021!
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών προέβλεψε επίσης μεγάλη ζήτηση για ευρωπαϊκές διακοπές το 2023, με σχεδόν τους μισούς προορισμούς στην ήπειρο να αναμένουν να πιάσουν τουλάχιστον το 80% του 2019, της τελευταίας χρονιάς πριν την φονική επέλαση του Covid 19.
Αύξηση τιμών
Αρκετοί εξ αυτών, ανάμεσα τους και η Ελλάδα, έχουν σαν στόχο να υπερβούν το 100% των προ πανδημίας επιπέδων τους.
Φυσικά, όλη αυτή η ζήτηση έχει προκαλέσει αύξηση των τιμών. Σύμφωνα με τον ιστότοπο παρακολούθησης πτήσεων Hopper, τα αεροπορικά εισιτήρια για την Ευρώπη βρίσκονται σε υψηλό πέντε ετών.
Τα εισιτήρια μετ’ επιστροφής από ΗΠΑ σε Ευρώπη ξεπερνούν κατά μέσο όρο τα 1.200 δολάρια, δηλαδή περίπου 300 δολάρια υψηλότερα σε σχέση με το 2022 (και 26% υψηλότερα σε σχέση με τις προ πανδημίας τιμές).
Οι δε τιμές των ξενοδοχείων έχουν επίσης αυξηθεί. Σύμφωνα με την American Express Global Business Travel στο Παρίσι θα έχουμε αύξηση 10%, στη Στοκχόλμη 9% και στο Δουβλίνο 8,5%.
Αποφασισμένοι οι τουρίστες
Ωστόσο τίποτα από τα παραπάνω δεν φαίνεται να κόβει τη φόρα των φετινών επισκεπτών της Ευρώπης, αφού ήδη τις τελευταίες εβδομάδες –και παρότι οι καιρικές συνθήκες δεν είναι οι ιδανικές της Μεσογείου- οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες έχουν κατακλυστεί από τουρίστες και τα ξενοδοχεία, τα μουσεία και τα εστιατόρια δυσκολεύονται να εξυπηρετήσουν το αυξανόμενο αριθμό τους σε Αθήνα, Ρώμη και Παρίσι.
Όπως όμως λέει και η Τζεν Ράις, δημοσιογράφος και εταιρική σύμβουλος με έδρα τη Βόρεια Καρολίνα «δεν είναι δυνατόν να μην πας να δεις αυτούς του προορισμούς επειδή έχουν κόσμο».
«Όπου είναι όμορφα υπάρχει κόσμος, γι’ αυτό και πρέπει να σκέφτεσαι έξυπνα και να έχει κάνει από πριν την έρευνα σου», συμπληρώνει.
«Το πιο σημαντικό όλων όμως είναι να δεις αυτά που θέλεις εσύ να δεις και όχι αυτά για τα οποία όλοι οι άλλοι συνήθως μιλούν», καταλήγει.