Ένα ακόμη εργατικό δυστύχημα σημειώθηκε σήμερα, αυτή τη φορά στο Λαύριο. Συγκεκριμένα, δύτης 45 ετών, σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια εργασιών επιθεώρησης πλοίου.
Το πλοίο βρισκόταν στη ράδα του Λαυρίου.
Ο 45χρονος σκοτώθηκε όταν εγκλωβίστηκε στον μηχανισμό αναρρόφησης θαλασσινού νερού, που χρησιμοποιείται για την ψύξη των κινητήρων και άλλων μηχανημάτων του πλοίου.
Εκτόξευση του αριθμού των νεκρών εργατών
Η εξέλιξη έρχεται λίγες μόλις ημέρες μετά τον τραγικό θάνατο εργάτη στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος, γεγονός που ανέδειξε τη δραματική αύξηση των εργατικών δυστυχημάτων το 2022 και το 2023.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μόνο τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2023 οι νεκροί σε εργατικά ατυχήματα είχαν φτάσει τους 57, ενώ όλο το 2022 ο αριθμός των θυμάτων ήταν 104.
Το 2021, οι νεκροί από εργατικά δυστυχήματα ήταν 31, το 2020, 41, το 2019 σκοτώθηκαν ή πέθαναν εν ώρα εργασίας 51 άνθρωποι ενώ το 2018 έχασαν τη ζωή τους στη δουλειά 46 άτομα.
Σύμφωνα με στοιχεία του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, την εικοσαετία 1999-2009 τουλάχιστον 2.000 εργαζόμενοι έχασαν τη ζωή τους εν ώρα εργασίας ενώ μόνο στον κλάδο του επισιτισμού τα τελευταία 6 χρόνια σημειώθηκαν 53 θάνατοι, κυρίως διανομέων με μηχανάκι.
Οι «μαύροι» κλάδοι
Σύμφωνα με την Έρευνα Εργατικών Ατυχημάτων της ΕΛΣΤΑΤ για το έτος 2020, από τα 3.963 ατυχήματα, τα περισσότερα (1.093 ατυχήματα, 27,6%) συνέβησαν στον κλάδο Χονδρικού και Λιανικού Εμπορίου, Επισκευής Μηχανοκίνητων Οχημάτων και Μοτοσυκλετών και ακολούθησαν τα ατυχήματα στους κλάδους της Μεταποίησης (759 ατυχήματα, 19,2%) και στις Μεταφορές και Αποθήκευση (399 ατυχήματα, 10,1%).
Αντίστοιχα, τα περισσότερα θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα, κατά το έτος 2020 συνέβησαν στον κλάδο των Κατασκευών (10 ατυχήματα, 24,4%) και ακολούθησαν οι κλάδοι του Χονδρικού και Λιανικού Εμπορίου, Επισκευής Μηχανοκίνητων Οχημάτων και Μοτοσυκλετών (9 ατυχήματα, 22%) και της Μεταποίησης (8 ατυχήματα, 19,5%) .