Συνεχίζεται το θρίλερ με το υποβρύχιο Titan του οποίου τα ίχνη έχουν εξαφανιστεί από τα ξημερώματα της Δευτέρας, ενώ πραγματοποιούσε κατάδυση με πέντε επιβαίνοντες προς το ναυάγιο του Τιτανικού. Δημοσίευμα του The New Republic, αποκαλύπτει πως πρώην διευθυντής της εταιρείας OceanGate που διοργάνωνε τα ταξίδια προς τον Τιτανικό είχε προειδοποιήσει για ακραίο κίνδυνο για τους επιβάτες, υποστηρίζοντας πως το βαθυσκάφος δεν έχει έχει ελεγχθεί επαρκώς για χρήση σε τόσο μεγάλο βάθος.
Μάλιστα, ο πρώην διευθυντής της εταιρείας, Ντέιβιντ Λόκριτζ, είχε υποβάλλει και μήνυση, προκειμένου να δείξει με τον πλέον επίσημο τρόπο πως διαφωνεί με την επιλογή της εταιρείας να προχωρήσει σε καταδύσεις με το συγκεκριμένο υποβρύχιο, χωρίς να έχουν προηγηθεί δοκιμές.
Πού βάσισε τη μήνυση
Ο Λόκριτζ ανέφερε, σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα, ότι η αδυναμία να διεξαχθούν δοκιμές εξέθετε τους επιβάτες σε «πιθανό ακραίο κίνδυνο». «Αρχικά οι ενστάσεις για την ασφάλεια και τους ελέγχους ποιότητας για το Titan υποβλήθηκαν λεκτικά στο εκτελεστικό συμβούλιο της OceanGate. Αυτές οι ενστάσεις αγνοήθηκαν» προστίθεται στο κείμενο της μήνυσης.
Ο πρώην διευθυντής ανέφερε πως η εταιρεία είχε επιλέξει να βασιστεί σε ηχητικά τεστ – ήχους από ρωγμές ή ανοίγματα στο κέλυφος του υποβρυχίου – για τον εντοπισμό ελαττωμάτων αντί να προχωρήσεις σε πλήρη έλεγχο του.
«Αυτή είναι μια προβληματική επιλογή γιατί ο συγκεκριμένος τύπος ηχητικού ελέγχου θα δώσει αποτελέσματα λίγα δευτερόλεπτα πριν την διαρραγή (σ.σ. ένα από τα σενάρια που εξετάζονται για την τύχη του τουριστικού υποβρυχίου) και δεν θα ανιχνεύσει ελαττώματα που υπάρχουν πριν να εκτεθεί σε πίεση το βαθυσκάφος» έγραφε ο πρώην διευθυντής της OceanGate.
Απαγορεύτηκε η πρόσβαση στον Λόκριτζ
Σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα, ο Λόκριτζ υποστηρίζει ότι του απαγορεύτηκε η πρόσβαση σε πληροφορίες για τα φινιστρίνα του βαθυσκάφους που, σύμφωνα με τον ίδιο, «ήταν σχεδιασμένα μόνο για αντέχουν πιέσεις σε βάθη 1.300 μέτρων ενώ η OceanGate σχεδίαζε να στείλει επιβάτες σε βάθη 4.000 μέτρων».
«Ο Λόκριτζ πληροφορήθηκε ότι ο κατασκευαστής των εν λόγω τμημάτων του βαθυσκάφους μπορούσε να εγγυηθεί αντοχές για βάθη έως 1.300 μέτρα λόγω της πειραματικής τους φύσης, γεγονός που ήταν αντίθετο στους κανόνες που προβλέπονται στο εγχειρίδιο Pressure Vessels for Human Occupancy (‘PVHO’)» αναφέρεται στη μήνυση.
«Η OceanGate αρνήθηκε να πληρώσει προκειμένου ο κατασκευαστής να φτιάξει ένα φινιστρίνι που θα μπορούσε να αντέξει μέχρι τα 4.000 μέτρα βάθος. Οι επιβάτες που θα πληρώσουν για να μπουν στο βαθυσκάφος δεν θα το γνωρίζουν και δεν θα έχουν ενημερωθεί γι’ αυτο, για την πειραματική σχεδιασή του, την απουσία των απαραίτητων ελέγχων αντοχής ή των επκίνδυνων εύφλεκτων υλικών που χρησιμοποιούνται στο βαθυσκάφος» αναφερόταν, επίσης, στη μήνυση.
Η μήνυση της OceanGate στον Λόκριτζ
Βέβαια, η εταιρεία είχε ήδη προχωρήσει σε μήνυση κατά του Λόκριτζ και της συζύγου του σε δικαστήριο της Ουάσινγκτον το 2018, κατηγορώντας τους για παραβίαση του συμβολαίου και απάτη, με την μήνυση να στηρίζεται σε συζητήσεις του ζευγαριού σχετικά με απόρρητες πληροφορίες της εταιρείας με τουλάχιστον άλλα δύο άτμα καθώς και με στελέχη της ομοσπονδιακής υπηρεσίας Ασφαλείας και Υιεινής.
Κατά τη μήνυση το ζεύγος Λόκριτζ είχε παραβίασει εμπιστευτική συμφωνία. Ο Λόκριτζ από την πλευρά του «απάντησε» με δική του μήνυση κατά της OceanGate στο περιφερειακό δικαστήριο του Σιάτλ με την διαμάχη να λήγει μετά από συμβιβασμό στα τέλη του 2018.