Στη νέα BMW i7 δεν θα σταθείς στους βασικούς πυλώνες που έχουν σχέση με την πολυτέλεια, την ασφάλεια και τα πολλαπλά συστήματα συνδεσιμότητας που κάνουν πάρτι στο βαυαρικό μοντέλο.Αυτά είναι θεμελιώδη σε ένα μοντέλο που ανάγει την ηλεκτροκίνηση, σε σημείο που αναζητάς μάταια το …μειονέκτημα του.
Η νέα BMW i7 xDrive60 ζητωκραυγάζει τις εκκεντρικές διαστάσεις της, όντας ένα μοντέλο που έχει ξεπεράσει τα πέντε μέτρα – έχει μήκος 5,39 μέτρα! – ενώ το απλόχερο μεταξόνιο του, στα 3,21 μέτρα έκανε τη ζωή των σχεδιαστών εύκολη ώστε να προσδώσουν την άνεση που περισσεύει σε κάθε γωνία του πολυτελούς σαλονιού.
Η είσοδος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου αφήνει ακόμη και σε έναν δημοσιογράφο αυτοκινήτου, αρκετά επιφωνήματα θαυμασμού – δεν είναι πολλές οι φορές που δοκιμάζουμε ένα μοντέλο των 220 χιλιάδων ευρώ που είναι εμφανή σε κάθε του σημείο – με την ποιότητα των υλικών , τα συστήματα πολυμέσων και τις ψηφιακές οθόνες να χρίζουν ένα μίνι σεμινάριο ώστε να ανακαλύψεις τις λειτουργίες του, αλλά και τις δυνατότητες αυτών. Σε ψηφιακό επίπεδο το i7 φέρει ένα κυρτό ψηφιακό πίνακα στο ταμπλό του αλλά και μία οθόνη 12,3” με την συμπληρωματική οθόνη των 14,9” για το σύστημα πολυμέσων. Η διαχείριση τους , πραγματοποιείται μέσω ενώ στη ζωή πολλών μοντέλων, όπως και της BMW μπήκαν και οι φωνητικές εντολές – αλλά και οι χειρονομίες.
Το μενού έχει άφθονες παραμετροποιήσεις ενώ οι λειτουργίες συνεργάζονται με Apple CarPlay και Android Autο.
Στα χάι του μοντέλου το BMW Theatre Screen. Μια wide οθόνη 31,3”, με ανάλυση 8K που κατεβαίνει από τον «ουρανό» και γεμίζει το οπτικό πεδίο των πίσω επιβατών, που δεν ήταν διαθέσιμο στο μοντέλο της δοκιμής μας.
Ρεσιτάλ άνεσης – ίσως ότι καλύτερο έχω δει – προσφέρουν τα άνετα καθίσματα με δεκάδες ρυθμίσεις, το πίσω δεξιά γινεται …σεζ λόνγκ και ξαπλώνεις! πως στα αεροπορικά θέσεις της Business Class – ενώ προσφερουν εξατομικευμένες λειτουργίες μασάζ τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό.
Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο πατάει γκάζι με αρωγό τους δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, όπου η έκδοση xDrive60, φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα με 258 ίππους για τους εμπρός τροχούς και έναν με 313 PS για τους πίσω με τη συνδυαστική ισχύ να σκαρφαλώνει στους 544 ίππους. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 101,7 kWh. Σαφώς, η φόρτισης μπορεί να επιτευχθεί μέσω ταχυφορτιστή DC όπου από το 10-80% μπορεί να φορτίζει σε 34 λεπτά. Σε φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 22 kW χρειάζεται περίπου 5,5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.
Οι επιδόσεις του, είναι άκρως εντυπωσιακές παρά το βάρος του αυτοκινήτου που αγγίζει τους 2,5 τόνους. Τα 0-100 χλμ/ώρα πραγματοποιούνται σε 4,7” και η τελική που αγγίζει τα 240 χλμ/ώρα, αποτέλεσμα της εκπληκτικής ισχύος των δύο ηλεκτροκινητήρων.
Σε αυτονομία η BMW αναφέρει 625 χλμ, κάτι που δεν απέχει από την πραγματικότητα αν κινείσαι με τη λειτουργία οδήγησης «Efficient» και έχεις μυηθεί με την οικολογική οδήγηση πριν καθίσεις πίσω από το τιμόνι της i7 .
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και στην αερανάρτηση, όπου φροντίζει το «αφεντικό» να μεταφέρεται ατσαλάκωτο στη δουλειά του, όντας η i7 είναι έναν υπηρέτης πολυτελείας που σαρώνει κάθε ατέλεια στο πέρασμα του. Η περίτεχνη συνδυάζεται με την ενεργητική τετραδιεύθυνση που συμβάλει στα δυναμικά χαρακτηριστικά του.
Στον μακροσκελή εξοπλισμό της περιλαμβάνονται και οι αυτόματες, ηλεκτροκίνητες πόρτες για να μην κουράζεται ο ιδιοκτήτης.
Στο ταμείο η νέα i7 κοστίζει από 162.150 ευρώ αλλά η έκδοση της δοκιμής μας ξεπερνά τα 210 χιλιάδες ευρώ. Είπαμε η πολυτέλεια κοστίζει και η ηλεκτροκίνηση μας το υπενθυμίζει εις διπλούν.