Το θέμα που ανέκυψε πριν λίγες ημέρες σχετικά με την …δίαιτα που πρέπει να υποστούν τα μονοθέσια φαίνεται ότι βρίσκει συμμάχους. Τρεις οδηγοί από τρεις διαφορετικές ομάδες, ο Χάμιλτον, ο Αλόνσο και ο Φερστάπεν φαίνεται ότι συμφωνούν οι νέοι κανονισμοί να αρχίσουν να κόβουν κιλά από τα μονοθέσια τα οποία από το 2008 και μετά έχουν γίνει υπέρβαρα – για χάρη της ασφάλειας. Όπως τονίζουν, σήμερα, οι υβριδικοί κινητήρες, το HALO – το προστατευτικό φωτοστέφανο στο κεφάλι τους – και άλλα στοιχεία έχουν ανεβάσει το βάρος των μονοθεσίων από τα 600 στα 800 κιλά. Μέσα σε 15 χρόνια το βάρος τους έχει αυξηθεί κατά 200 κιλά, κάτι που μάλλον δεν είναι αρεστό στους οδηγούς, που βλέπουν τα αγωνιστικά τους αυτοκίνητα να γίνονται πιο «ιδιότροπα» μέσα στην πίστα αλλοιώνοντας πιθανόν και την οδηγική απόλαυση των επιδόσεων – των προηγούμενων ετών.
Ο Μάξ Φερστάπεν τονίζει ότι τα μονοθέσια θα βαρύνουν ακόμη περισσότερο από το 2026, που θα ισχύσουν οι νέοι υβριδικοί κινητήρες ενώ θα εξοπλίζονται με μεγαλύτερη μπαταρία.
Ο πιο έμπειρος πιλότος με τα περισσότερα χρόνια στις πίστες, ο Φερνάντο Αλόνσο, θεωρεί ότι το πρόβλημα είναι στο μέγεθός τους (ένα μονοθέσιο έχει μήκος 5,3 μέτρα!) παρά στο βάρος. Νομίζω ότι το πρόβλημα είναι περισσότερο το μέγεθος παρά το βάρος των μονοθεσίων, κάτι που κάνει τα πράγματα λίγο πιο δύσκολα. Όπως τονίζει: «Ιδίως στις στροφές είναι δύσκολο να τοποθετήσεις το μονοθέσιο».
Εντελώς διαφορετική είναι η προσέγγιση του Λιούις Χάμιλτον ο οποίος επισημαίνει ότι η FIA θα πρέπει – αν θέλει να ελαφρύνει το βάρος των μονοθεσίων – να ξεκινήσει από τους τροχούς. Όπως έχει τονίσει ο επτά φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής, παλαιότερα τα μονοθέσια είχαν μικρότερους ( και άρα και πιο ελαφρύτερους) τροχούς. Σήμερα, χαρακτήρισε αστείο το γεγονός ότι οι τροχοί είναι τόσο μεγάλοι και έχουν γελοίο βάρος.