Σημαντικά στοιχεία σχετικά με την πορεία των βάσεων σε συγκεκριμένες σχολές που απαιτούσαν την εξέταση σε ειδικά μαθήματα, εξάγονται από τις βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων των πανελλαδικών, που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.
Όπως φαίνεται από τους πίνακες με τα στατιστικά των επιδόσεων που αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, οι περισσότεροι υποψήφιοι διαγωνίστηκαν στο μάθημα των Αγγλικών (13.768) ενώ στα μαθήματα Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο συμμετείχαν 1.609 και 1.579 αντίστοιχα.
Σχετικά με τις επιδόσεις τα μεγαλύτερα ποσοστά υποψηφίων που βρέθηκαν κάτω από τη βάση, εντοπίζονται στο μάθημα Μουσική Αντίληψη και Γνώση (55,17%), ακολουθεί το μάθημα της Αρμονίας (34,01%) και έπεται ο Έλεγχος Μουσικών Ικανοτήτων με 25,08%.
Αναφορικά με την εικόνα με τα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ, φαίνεται πως πάνω από τους μισούς (52,72%) δεν κατάφεραν να πιάσουν τη βαθμολογική βάση.
Πού εντοπίζονται οι περισσότεροι αριστούχοι
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για τους αριστούχους στα ειδικά μαθήματα που διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι.
Σύμφωνα με την επεξεργασία των στοιχείων, το μεγαλύτερο ποσοστό αριστούχων – όσοι δηλαδή βρέθηκαν στη βαθμολογική κλίμακα 18-20 – εντοπίζεται στο μάθημα των Ισπανικών με 44,71% , ακολουθούν το μάθημα της Μουσικής Εκτέλεσης και Ερμηνείας με 40,78% και των Ιταλικών με 40,66%.
Στον αντίποδα, τα μικρότερα ποσοστά αριστούχων καταγράφονται στο μάθημα της Μουσικής Αντίληψης (0,55%), στο Ελεύθερο Σχέδιο (3,60%), στα Αγγλικά (5,93%) και στην Αρμονία με 6,80%.
Οι βάσεις εισαγωγής
Οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψήφιων στα ειδικά μαθήματα, αναμένεται να επηρεάσουν μία σειρά από τμήματα στα οποία είναι απαραίτητη η εξέταση σε ένα από τα παραπάνω ειδικά μαθήματα.
Για παράδειγμα, τα μαθήματα Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο, αφορούν μεταξύ άλλων σε τμήματα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής και Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από το υπουργείο Παιδείας, οι υποψήφιοι θα λάβουν τη βαθμολογία τους και με γραπτό μήνυμα (SMS) στο κινητό τους τηλέφωνο, εφόσον έχουν ήδη υποβάλει σχετική αίτηση. Η εφαρμογή αναπτύχθηκε και λειτουργεί από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Ψηφιακών Συστημάτων, Υποδομών και Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στο πλαίσιο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού της Εκπαίδευσης.