Την αύξηση της ετήσιας κρατικής χρηματοδότησης προς τον ΟΣΕ, η οποία θα ανέρχεται πλέον στα 75 εκατ. ευρώ από 45 εκατ. ευρώ σήμερα, προβλέπει η νέα σύμβαση του Δημοσίου με τον Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής.
Στόχος της σύμβασης, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, είναι η ουσιαστική αναβάθμιση του σιδηροδρόμου.
Με την ετήσια επιχορήγηση των 75 εκατ. ευρώ, επιδιώκεται να εξασφαλισθούν οι αναγκαίοι πόροι για τη συντήρηση και την εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου.
Με βάση τη σύμβαση, ο ΟΣΕ θα μπορεί να αξιοποιεί και άλλες πηγές
χρηματοδότησης για το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχει και των έργων που διαχειρίζεται (ενδεικτικά αναφέρονται έργα συντήρησης, αναβάθμισης, ανάταξης ή αποκατάστασης, σύμφωνα με
την εθνική ή κοινοτική νομοθεσία). Όμως, το κόστος των υπηρεσιών και έργων αυτών δεν θα περιλαμβάνεται στην χρηματοδότηση του ΟΣΕ από το Δημόσιο.
“Η ενίσχυση της κρατικής χρηματοδότησης προς τον ΟΣΕ σηματοδοτεί την ευκαιρία ουσιαστικής αναβάθμισης και αναπτυξιακής ώθησης των σιδηροδρομικών υποδομών στη χώρα μας”, επισημαίνει ο κ. Σταϊκούρας και προσθέτει: “Παράλληλα, θέτει την υποχρέωση τήρησης ενός αποτελεσματικού και λειτουργικού πλέγματος εποπτείας, λογοδοσίας, μετρήσιμων αποτελεσμάτων του ΟΣΕ, διασφαλίζοντας έτσι και έναντι της Πολιτείας και κυρίως έναντι των ελλήνων πολιτών, ένα και μόνο πράγμα, ασφαλείς και αξιόπιστες σιδηροδρομικές υπηρεσίες”.
Στην ίδια κατεύθυνση, με επιστολή του προς την εταιρεία, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε τη σημασία της άμεσης εφαρμογής εκ μέρους της, των προβλέψεων περί εταιρικής διακυβέρνησης των ανωνύμων εταιρειών του Δημοσίου, οι οποίες, μεταξύ άλλων, προβλέπουν συγκεκριμένες ρυθμίσεις περί κατάρτισης στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδίου, καθώς επίσης και περί άσκησης εσωτερικού ελέγχου.