Ο Αύγουστος είναι ο μήνας τον ταξιδιών, ή διαφορετικά το αυτοκίνητο εργάζεται περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Τα χιλιόμετρα γεμίζουν εύκολα , για τους περισσότερους που έχουν ήδη προγραμματίσει ένα ταξίδι στην επαρχία ή και σε νησί – που ακόμη και στα πιο μικρά οι πολλές διαδρομές βασανίζουν το ΙΧ μας. Η οικονομία δυστυχώς, είναι και πάλι ο πρωταγωνιστής, μιας και οι τιμές στα βενζινάδικα έχουν χτυπήσει κόκκινο.
Πως πρέπει να οδηγούμε στην Εθνική οδό, με ποιες ταχύτητες και πως θα πετύχουμε την χρυσή οικονομία που μας προτείνουν οι κατασκευαστές; Σαφώς οι διαφορές από μοντέλο σε μοντέλο είναι διαφορετικές όπως από ένα ντίζελ ΙΧ σε σχέση με έναν 1.200αρη βενζινοκινητήρα.
Σήμερα, ένα ντίζελ αυτοκίνητο καταφέρνει να κινείται οικονομικά χάρη στη λειτουργία του του κινητήρα που δεν ξεπερνά τις 2.000 – 2500 σ.α.λ ενώ με γνώμονα ότι το λίτρο του ντίζελ είναι αρκετά πιο οικονομικό σε σχέση το λίτρο της βενζίνης η οικονομία είναι δεδομένη. Άλλωστε στη γλώσσα των πωλητών αυτοκινήτων τα ντίζελ είναι καθιερωμένα ως …χιλιομετροφάγοι – μπορούν να «τρώνε» εύκολα τα χιλιόμετρα χωρίς ιδιαίτερα μεγάλο κόστος.
Σε αριθμούς ένα ντίζελ αυτοκίνητο των 1.600 κ.εκ. που κινείται στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες κατά μέσο όρο 120 -130 χλμ/ώρα και με την κατανάλωση καυσίμου να είναι στα 5 λίτρα/100χλμ με γνώμονα ότι η μέση τιμή του ντίζελ στα πρατήρια είναι 1.65 ευρώ/λίτρο το κόστος για ένα ταξίδι 1000 χλμ αγγίζει τα 82.5 ευρώ.
Σαφώς, το κόστος για το ίδιο ακριβώς ταξίδι των 1.000 χλμ ( κατά μέσο όρο αυτά είναι τα χιλιόμετρα που διανύουν οι οδηγοί κατά τη διάρκεια των διακοπών) σε ένα μοντέλο βενζίνης 1.200 κ.εκ που καταναλώνει 8 λίτρα/100χλμ. και με την τιμή της αμόλυβδης να έχει σκαρφαλώσει στα 1.96 ευρώ/λίτρο ( και πάλι φλερτάρει τα 2 ευρώ) το κόστος για την τσέπη του οδηγού αγγίζει τα 156,8 ευρώ! Σχεδόν τα διπλά χρήματα σε σχέση με τον οδηγό του ντίζελ.
Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το κόστος εξαρτάται από την τιμή της κιλοβατώρας. Ένας ιδιοκτήτης ηλεκτρικού για ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο ( με κατανάλωση κατά μέσο όρο 15 κιλοβατώρες/100χλμ) που θα χρειαστεί να φορτίσει στην Εθνική οδό σε ταχυφορτιστή με 0,6 ευρώ την κιλοβατώρα το κόστος της φόρτισης για ένα ταξίδι 1000 χλμ το κόστος αγγίζει τα 90 ευρώ.
ΧΡΥΣΗ ΛΥΣΗ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ
Η οικονομική οδήγηση και στα τρία μοντέλα ( ντίζελ, βενζίνη και ηλεκτρικό) μπορεί να επιτευχθεί με τους ίδιους κανόνες. Η υπερβολική χρήση του κλιματισμού μπορεί να εκτοξεύσει την κατανάλωση καυσίμου. Ιδίως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η αυτονομία τους απομειώνεται δραματικά με την χρήση του κλιματιστικού.
Οι σταθερές ταχύτητες δίνουν την ευκαιρία στον οδηγό να έχει και σταθερή κατανάλωση καυσίμου.
Προτιμάτε τα βελτιωμένα καύσιμα που προσφέρουν αρκετές εταιρείες. Είναι τα «έξυπνα» καύσιμα που παρέχουν καλύτερη και πιο αργή καύση, εξασφαλίζοντας ως κέρδος μερικά λίτρα σε κάθε γέμισμα.
Τέλος, η πίεση των ελαστικών διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην οικονομία καυσίμου. Ελαστικά με μειωμένη κατανάλωση,λόγω ελλιπούς συστηματικού ελέγχου μπορεί να αυξήσουν την κατανάλωση καυσίμου έως και 25%!
ΒΕΝΖΙΝΗ | ΝΤΙΖΕΛ | ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ | |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | 8 λίτρα/100χλμ | 5 λίτρα/100χλμ. | 15 κιλοβατώρες/100χλμ |
Κόστος λίτρου | 1,96 ευρώ | 1,65 ευρώ | 0.6 ευρώ/κιλοβατώρα |
Κόστος ταξιδιού 1000 χλμ | 156,8 ευρώ | 82,5 ευρώ | 90 ευρώ |