Σε… είδος πολυτελείας τείνει να μετατραπεί πλέον το αγαπημένο σε όλους σουβλάκι.
Μπορεί κάποτε το σουβλάκι να θεωρείτο «φθηνό» φαγητό και τέσσερα ευρώ να έφταναν για να αγοράσει κάποιος δύο σουβλάκια, ωστόσο αυτές οι μέρες έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, αφού πλέον σε κάποια νησιά τα 4 ευρώ δεν αρκούν ούτε για ένα σουβλάκι.
Αν και ο πληθωρισμός έχει προκαλέσει την άνοδο της τιμής σε ολόκληρη την Ελλάδα, αφού θα πρέπει να είσαι… τυχερός για να βρεις ένα «τυλιχτό» με τιμή κάτω από τα 3 ευρώ, εκεί που πραγματικά έχουν ξεφύγει τα πράγματα είναι τα νησιά.
Σουβλάκι, όπως λέμε… χαβιάρι
Εκεί δηλαδή που κάθε καλοκαίρι εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες έρχονται για να ανακαλύψουν, μεταξύ άλλων, τις γεύσεις της Ελλάδας, ωστόσο βρίσκονται κι εκείνοι αντιμέτωποι με το κύμα ακρίβειας που έχει παρασύρει ακόμα και το αγαπημένο σουβλάκι.
Μάλιστα, δεν είναι λίγοι οι τουρίστες που προσπαθούν να μειώσουν το κόστος των διακοπών τους και επιλέγουν να μην τρώνε σε ταβέρνες και εστιατόρια, με αποτέλεσμα αρκετοί να επιλέγουν το πρόχειρο φαγητό και κυρίως το σουβλάκι για να κάνουν οικονομία.
Ωστόσο, οι τιμές είναι τσουχτερές με αποτέλεσμα ο προϋπολογισμός για τις διακοπές να ανεβαίνει και πάλι, εφόσον συνυπολογιστεί και η αλματώδης αύξηση στις τιμές της βενζίνης.
Σύμφωνα με έρευνα του Alpha, οι χαμηλότερες τιμές στις οποίες πωλείται το τυλιχτό σουβλάκι με χοιρινό είναι οι εξής:
- Σαλαμίνα 3,30 ευρώ
- Αίγινα 3,30 ευρώ
- Αγκίστρι 3,8 ευρώ
- Ύδρα 4,5 ευρώ
- Μύκονος 4,5 ευρώ
- Πάρος 3,5 ευρώ
- Ίος 4 ευρώ
- Σαντορίνη 3,9 ευρώ
- Χανιά 3,5 ευρώ
- Κέρκυρα 3,5 ευρώ
- Κεφαλονιά 3,8 ευρώ
Αν αναλογιστεί κανείς ότι η τιμή στο σουβλάκι τον περασμένο Ιανουάριο είχε σκαρφαλώσει στα 3 με 3,2 ευρώ γίνεται εύκολα αντιληπτή η νέα αύξηση στις τιμές.
Ο ιδιοκτήτης καταστήματος εστίασης στην Θεσσαλονίκη, Μανώλης Καπετανάκης εξήγησε: «Από πέρσι τον Ιανουάριο πήγε 3,20 με 3,30 και σταδιακά έφτασε εδώ με την ακρίβεια που γνωρίζετε όλοι. Προσπαθούμε και κρατάμε χαμηλά τις τιμές. Κάνουμε αγώνα. Για να μπορέσει ο κόσμος να ανταπεξέλθει».
Δείτε αναλυτικά…
Όπως καταλαβαίνει κανείς η αύξηση στις τιμές αυτές, τόσο του φαγητού, όσο και των καυσίμων «πληγώνουν» ανεπανόρθωτα την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας όσον αφορά στον τουρισμό.