Το 2024 αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο εκτιμάται ότι θα αλλάξει ριζικά την εικόνα της πόλης.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας επισκέφθηκε και στην συμπρωτεύουσα για να ενημερωθεί και να συντονίσει την πορεία των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, και τα οποία θα βελτιώσουν, μεσοπρόθεσμα, σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών.
Το μετρό θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 300.000 πολίτες μειώνοντας κατά πολύ το κυκλοφοριακό φόρτο στους κεντρικούς οδικούς άξονες.
Σύμφωνα με τον υπουργό, η λειτουργία του θα ξεκινήσει με 13 σταθμούς στους οποίους θα λειτουργούν 18 συρμοί. Μέχρι τέλους του έτους, θα οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του, προς τα βορειοδυτικά.
Μετά την παράδοση του βασικού έργου, θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.
Οι σταθμοί
Η λειτουργία του Μετρό θα ξεκινήσει με τη βασική γραμμή που βρίσκεται στην βορειοδυτική πλευρά της πόλης με αρχικό τον σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», ο οποίος βρίσκεται εμπρός από τον σταθμό του ΟΣΕ και συνεχίζει έως τον τερματικό σταθμό «Νέα Ελβετία» στην νοτιοανατολική πλευρά της πόλης, καταλήγοντας στο αμαξοστάσιο Πυλαίας. Η γραμμή ακολουθεί κυρίως τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία, Κωνσταντίνου Καραμανλή, Δελφών και Σόλωνος.
Το έργο της βασικής γραμμής περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς και 13 σταθμούς που περιλαμβάνουν τους σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία. Σε δεύτερο στάδιο θα ξεκινήσει και η λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά. Οι σταθμοί της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, είναι: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα.