Την επόμενη εβδομάδα στο Μοντερέι της Καλιφόρνια, στην κορυφαία ετήσια συγκέντρωση δημοπρασιών πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο, ο οίκος RM Sotheby’s θα στήσει έναν μισοκατεστραμμένο αχυρώνα με παλαιωμένα δοκάρια, παλιά ελαστικά και μια σκουριασμένη τσίγκινη οροφή.
Ένα τέτοιο οικοδόμημα θα φαντάζει παράταιρο ανάμεσα στις πολυτελείς λευκές σκηνές δημοπρασίας και πάνω στο περιποιημένο γκαζόν του Pebble Beach Concours d’Elegance. Όμως το περιεχόμενο παράγκας δικαιολογεί την παρουσία της. Είναι επίτηδες φτιαγμένο για να ταιριάζει.
Ο πεσμένος αχυρώνας είναι ο μαγνήτης για 20 εγκαταλειμμένες Ferrari που αποκαλύφθηκαν πρόσφατα και πρόκειται να πωληθούν κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Αυτοκινήτου του Μοντερέι. Είναι μια αναδημιουργία του τρόπου με τον οποίο τα αυτοκίνητα εκτέθηκαν στο κοινό το 2004, μετά από έναν τυφώνα που κατεδάφισε το κτίριο όπου τα είχε αποθηκεύσει ο ιδιοκτήτης Γουόλτερ Μέντλιν.
Με συνολική εκτιμώμενη αξία σχεδόν 20 εκατομμυρίων δολαρίων, αυτό είναι το μεγαλύτερο σύνολο ερειπωμένων Ferrari που πουλήθηκε ποτέ δημόσια. Είναι επίσης η πιο πρόσφατη προσφορά σε μια τάση που εδώ και καιρό προσελκύει συλλέκτες αυτοκινήτων από όλο τον κόσμο – η γοητεία της «ανακάλυψης του αχυρώνα».
«Μέρος της γοητείας της συλλογής είναι η διάσημη φωτογραφία των αυτοκινήτων αφότου ο τυφώνας κατέστρεψε τον αχυρώνα και τα πλάκωσε», ανέφερε η Θάτσερ Κιστ, συντονίστρια δημοπρασίας του RM Sotheby’s στο Bloomberg.
Ferrari από τη Φλόριντα
Οι Ferrari που βρέθηκαν και θα εκτεθούν στο Μοντερέι δεν είναι τα μόνα παλιά αυτοκίνητα που θα δημοπρατηθούν, αλλά σίγουρα είναι οι “βεντέτες”. Αποτελούν μέρος μιας μεγαλύτερης συλλογής που ανήκε στον Γουόλτερ Μέντλιν, που έγινε διαβόητος τη δεκαετία του 1970 για φοροδιαφυγή, ναρκωτικά και την αγορά εξωτικών ζώων. Τα αυτοκίνητα είχαν να δουν το φως του ήλιου από το 2004 ο τυφώνας κατέστρεψε τον αχυρώνα του το 2004 και εξέθεσε για λίγο τα οχήματα στο κοινό, τα αυτοκίνητα δεν είχαν εμφανιστεί από τότε.
Βέβαια, κάποιος μπορεί να πει ότι οποιαδήποτε Ferrari είναι ξεχωριστή, αλλά αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις συγκεκριμένες. Ανάμεσα τους, είναι το 250 GT Coupe Speciale του 1956 σχεδιασμένο από τον Pinin Farina (αναμένεται να πουληθεί μεταξύ 1,7 και 2,3 εκατομμυρίων δολαρίων), το οποίο είναι ένα από τα τέσσερα μόνο παραδείγματα με φανοποιία τύπου Superamerica που κατασκευάστηκε εκείνη τη χρονιά και αρχικά ανήκε στον βασιλιά Μοχάμεντ Ε’ του Μαρόκου. Ένα άλλο «διαμάντι» είναι μια 1965 275 GTB/6C της Scaglietti ($2 – $ 2,5 εκατομμύρια) που συμμετείχε στο Targa Florio του 1966. Έπειτα, υπάρχει η πανέμορφη Ferrari 512 BB Competizione ($1,8 – $2,8 εκατομμύρια) που μοιάζει σχεδόν ανέπαφη από την εποχή που αγωνίστηκε στο Le Mans εκείνης της χρονιάς. Τέλος, υπάρχει το τσαλακωμένο κουφάρι ενός 500 Mondial Spider Series I του 1954 από τον Pinin Farina ($,2 – $1,6 εκατομμύρια ) το οποίο εξακολουθεί να αναμένεται να προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον λόγω της εκτεταμένης αγωνιστικής του ιστορίας.
Όμορφη αποσύνθεση
Συχνά που χρησιμοποιείται στην καθομιλουμένη, ο όρος «ανακάλυψη του αχυρώνα» αναφέρεται σε όχημα που ανακαλύπτεται σε αχυρώνα, γκαράζ ή χωράφι το οποίο παρέμεινε ανέγγιχτο για δεκαετίες, καθώς το είχε φθαρεί ο χρόνος. Αλλά μπορεί να συμπεριλαμβάνει από άχρηστα κουφάρια έως προσεγμένα ανέπαφα αριστουργήματα που περιμένουν αναστήλωση.
Μοντέλα σημαντικών αυτοκινήτων από μάρκες όπως η Bugatti, η Ferrari, η Mercedes-Benz και η Porsche που μπορεί να ανακαλυφθούν τυχαία σε κάποιο αχυρώνα είναι ιερό δισκοπότηρο για μερικούς συλλέκτες. Στην ιδανική περίπτωση, κάποιος το αγοράζει από τον ιδιοκτήτη, που πιθανόν δεν γνωρίζει την αξία του για ελάχιστα χρήματα, και στη συνέχεια το αποκαθιστά, μεταπωλώντας το για πολύ περισσότερα χρήματα. Είναι σαν να βρίσκει κανείς ένα ξεχασμένο Ρενουάρ την σοφίτα της προγιαγιάς.
Πηγή: OT