Μία νέα πρόκληση αντιμετωπίζει η παγκόσμια οικονομία. Μετά από μια τριετία γεμάτη από πανδημία, υψηλό πληθωρισμό και γεωπολιτικές εντάσεις, έρχεται τώρα να προστεθεί ένα νέο πρόβλημα.
Η Ασία, η πηγή των περισσοτέρων από τα πιο φθηνά προϊόντα παγκοσμίως, αντιμετωπίζει ένα τεράστιο «πονοκέφαλο». Οι νέοι της δεν επιθυμούν να εργαστούν σε εργοστάσια, όπως αναφέρει η Wall Street Journal. Και αν το κάνουν, θέτουν τον πήχη αρκετά υψηλά.
Αλλάζουν οι νέοι, αυξάνονται οι τιμές
Η λειτουργία των εργοστασίων στην Ασία πιθανότατα να αποτελέσει το κύκνειο άσμα του παγκοσμιοποιημένου μοντέλου παραγωγής όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Τα εργοστάσια έχουν προσφέρει φθηνά προϊόντα στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο κατά την διάρκεια των τελευταίων τριών δεκαετιών. Οι Αμερικανοί που αποτελούν την νούμερο ένα αγορά για την Ασία, μπορεί σύντομα να νιώσουν τις υψηλότερες τιμές, δήλωσε ο Paul Norriss, Βρετανός συνιδρυτής εργοστασίου ενδυμάτων του Βιετνάμ με έδρα την πόλη Χο Τσι Μινχ. «Οι άνθρωποι θα πρέπει να αλλάξουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες», τονίζει χαρακτηριστικά.
Θυμίζουν … Google
Οι χώροι εργασίας σε αρκετά εργοστάσια στο Βιετνάμ αρχίζουν να μεταλάσσονται. Διαθέτουν παράθυρα από το δάπεδο μέχρι την οροφή, καφετέριες και προσφέρουν δωρεάν μαθήματα γιόγκα και χορού. Συχνά μάλιστα διοργανώνονται events για τους εργαζόμενους, όπως το να οδηγούν go-karts ή να πηγαίνουν ομαδικά για μπόουλινγκ. Κι όμως δεν πρόκειται για την Google αλλά για εργοστάσια παραγωγής παπουτσιών και ενδυμάτων. Οι νέοι Ασιάτες, σε αντίθεση με τους προγόνους τους αρχίζουν να γίνονται πιο απαιτητικοί και αυτό ενδεχομένως να κοστίσει στους δυτικούς καταναλωτές πολύ ακριβά.
Πηγή: ΟΤ