Ton Σεπτέμβριο του 2021, ο Χάμιλτον έκανε τον «Σταυρό» του και ..φιλούσε το HALO, το «φωτοστέφανο» όπως το έχουν χαρακτηρίσει, επειδή τον γλίτωσε στο … παρά τσακ από τα χειρότερα όταν είδε λίγα εκατοστά πάνω από το κεφάλι του τροχό του Φερστάπεν. Αλλά και ο Ρομέν Γκροζάν, κατάφερε, χάρη στο HALO, να βγει αλώβητος από το πυρακτωμένο μονοθέσιο του, μετά την σφορδή σύγκρουση που είχε πέρσι το χειμώνα, παρόλο που ο ίδιος πριν μερικά χρόνια λοιδορούσε το συγκεκριμένο σύστημα ασφαλείας επειδή του έκοβε την ορατότητα. Σήμερα, και οι δύο παραπάνω πιλότοι δεν έχουν πλέον, κανέναν ενδιασμό για τα οφέλη που προσφέρει στην ασφάλεια τους, το HALO στα μονοθέσια.
Οι «θαυματουργές» ιδιότητες του συστήματος ασφαλείας εμφανίστηκαν εις διπλούν το περασμένο Σαββατοκύριακο, στην ίδια πίστα. Συγκεκριμένα, στο Σίλβερστόουν, ο Γκουανγιού Ζου οφείλει την ζωή του, στο HALO, μιας και οι εικόνες είναι αδιάψευστος μάρτυρας, για το πως γλίτωσε μέσα από το κατεστραμμένο μονοθέσιο, μετά το σύρσιμο του αναποδογυρισμένου κόκπιτ, για δεκάδες μέτρα καταλήγοντας με σφοδρότητα στα προστατευτιικά κάγκελα. Το προστατευτικό κάγκελο κράτησε αλώβητο , σαν κλωβός ασφαλείας, το κεφάλι του, με τον πιλότο να βγαίνει σοκαρισμένος μέσα από αυτό, αλλά το πιο σημαντικό χωρίς ούτε μια γρατζουνία! «Είμαι καλά. Το HALO με έσωσε σήμερα. Σας ευχαριστώ όλους για τα ευγενικά μηνύματά σας» έγραψε χαρακτηριστικά ο Κινέζος οδηγός, που είδε την ζωή του να κρέμεται από μια κλωστή και τον κόσμο ανάποδα όταν το μονοθέσιο του έγδερνε την πίστα με πολλά χιλιόμετρα πριν την συντριβή στα προστατευτικά πλέγματα.
Λίγες ώρες πριν έναν άλλος πιλότος, στην ίδια πίστα, και στην Formula2 βίωσε ότι είχε ζήσει και ο Χάμιλτον πριν από ένα περίπου χρόνο. Είδε τον τροχό του μονοθεσίου ενός άλλου πιλότου να πατάει το κεφάλι του, αλλά, ως από μηχανής θεός, το HALO, τον γλίτωσε από τα χειρότερα.
Αν το HALO δεν είχε θεσπιστεί το 2018, ο πιλότος της DAMS, Ρόι Νισάνι ίσως να μην ζούσε σήμερα, μετά τη σφοδρή σύγκρουση που είχε με το μονοθέσιο του Ντένις Χάουγκερ που συγκρούστηκαν στον πρώτο γύρο!
Εβδομήντα, λοιπόν, χρόνια μετά την ίδρυση του πιο γρήγορου θεσμού στον κόσμο, τον συναρπαστικό κόσμο της Formula1, του Φαρίνα, του Φιτιμπάλντι, του Αλέν Προστ , του Αιρτον Σένα και του Μίκαελ Σουμάχερ, οι πιλότοι νιώθουν πιο ασφαλείς και σκορπάνε, εκτός από το θέαμα, πολλά πλατιά χαμόγελα, όταν τα εκατομμύρια των θεατών βλέπουν να βγαίνουν μέσα από τα μονοθέσια τους – ακόμη και όταν οι συγκρούσεις κόβουν την ανάσα! – αλώβητοι, σοκαρισμένοι αλλά πάντα όρθιοι.
Ίσως, τα τραγικά ατύχηματα – όπως του Νίκι Λάουντα το 78 όταν πήρε φωτιά το μονοθέσιου και του άφησε τα σημάδια σε όλο το πρόσωπο του – αλλά και το συγκλονιστικό δυστύχημα του Αιρτον Σένα να έχουν βάλει ένα μεγάλο λιθαράκι, ώστε σήμερα, ο Χάμιλτον, ο Φερστάπεν και οι άλλοι 18 πιλότοι της σύγχρονης Formula1 να μπαίνουν στα μονοθέσια χωρίς τον τρόμο που ζούσαν οι πιλότοι της δεκαετίας του 70 και 80, στην ιδέα και μόνο ενός ενδεχόμενου ατυχήματος.
Τα νέα μονοθέσια έχουν εξελιχθεί στους τομείς της ασφάλειας, και πριν πατήσουν τα 300+χλμ/ώρα στην Μόντσα ή το ταχύτατο Σίλβερστόουν , περνάνε ώρες δοκιμών σε προσοσοιωτές, διότι, πλέον η Formula1 πρέπει να είναι ένα ευχάριστο θέαμα, χωρίς απώλειες, που μπορεί να «πληγώσουν» την αξιοπιστία των ομάδων.
Σήμερα, το HALO έχει την απόλυτη εμπιστοσύνη όλων των οδηγών και οι 20 πιλότοι βλέπουν το σύστημα προστασίας πάνω από το κεφάλι τους, σαν ένα φωτοστέφανο που τους προστατεύει στην κακιά στιγμή. Το νεοφερμένο σύστημα σχεδιάστηκε για να αντέχει σε αδιανόητες συγκρούσεις, με μόνο στόχο, να σώζει ζωές. Είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο, ζυγίζει επτά κιλά, αλλά μπορεί να αντέξει το βάρος των 12.000 κιλών.
Λανσαρίστηκε για πρώτη φορά τη σεζόν του 2018 και από τότε είναι υποχρεωτικό για όλα τα μονοθέσια, ακόμη και στις μικρότερες κατηγορίες (Formula 2). Ευτυχώς…