To μεγαλεπήβολο πλάνο ενός φθηνού αυτοκινήτου ήταν πάντα στα πλάνα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Τόσο των εταιρειών από την Ανατολή, όσο και των πρωτοκλασάτων αυτοκινητοβιομηχανιών, από την Ευρώπη. Σήμερα, στο προσκήνιο έρχεται ένα μοντέλο που ευελπιστεί να καταστεί ώς το πιο φθηνό αυτοκίνητο σε όλο τον κόσμο. Είναι το Redi-GO , που έρχεται με την σφραγίδα της Datsun φίρμα, που ευελπιστεί να γίνει η εταιρεία παραγωγής αυτοκινήτων χαμηλού κόστους. Το μικρό μοντέλο , εκτός από την «χαριτωμένη» εμφάνιση του, είναι ιδιαίτερα συμπαγές, με μικρές διαστάσεις, ταμμένο στις αστικές μετακινήσεις.
Ειδικότερα, το μήκος του αγγίζει τα 3, 4 μέτρα, και η φίρμα αναφέρει, ότι ο εξοπλισμός του θα είναι πλούσιος ( μεταξύ αυτών θα υπάρχει και οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων.) Οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα από δύο μοτέρ βενζίνης. Ο πιο μικρός είναι ο 0.8 λτ.με ισχύ 40 ίππους ( αρκετά χαμηλή ισχύς) και με μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. Ο πιο «δυνατός» είναι ένας 1.000άρης των 50 ίππων.
Το μικρό μοντέλο όταν λανσαριστεί στην Ασία ( προς το παρόν δεν υπάρχει πρόβλεψη για το εμπορικό ντεμπούτο του στην ευρωπαϊκή αγορά) θα κοστίζει περίπου 3,500 ευρώ. Το παρθενικό του «ταξίδι» ξεκινάει από την Ινδία, χώρα στην οποία ποντάρει το λιλιπούτειο μοντέλο της Datsun. Προς το παρόν, η σκέψη για κατασκευή φθηνών μοντέλων φαίνεται να μην έχουν κερδίσει το κοινό, παγκοσμίως. Τρανταχτό παράδειγμα το Tata Nano, ένα πολυδιαφημισμένο μοντέλο, που δεν κατάφερε να επιβιώσει στην αγορά – και παρά τις φιλότιμες και πολυδάπανες διαφημιστικές καμπάνιες του Ινδού κατασκευαστή. Το Νano δεν κέρδισε το κοινό του για δύο λόγους: Για τα μηδενικά αποθέματα ασφαλείας που προσέφερε ( δεν παρείχε ούτε τον υποτυπώδη εξοπλισμό ασφαλείας), ενώ, πριν μερικά χρόνια, οι πωλήσεις του καταβαραθρώθηκαν, όταν σημειώθηκαν αρκετά περιστατικά με πολλά μοντέλα που έπαιρναν φωτιά εν κινήσει!
Σαφώς, οι …μετρ των φθηνών αυτοκινήτων είναι οι κινέζοι, που συνεχίζουν να λανσάρουν πολλά νεά τους μοντέλα ( στο παρελθόν βλέπαμε και τρανταχτές αντιγραφές ευρωπαϊκών μοντέλων ακόμη και της Mercedes-Benz ή της BMW με σήματα κινεζικών φιρμών) σε ιδιαίτερα φθηνές τιμές. Δεν είναι μακρινή η εικόνα των κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών, που παρουσίαζαν μοντέλα σε μεγάλα ευρωπαϊκά σαλόνι, με πρωταγωνιστές SUV με τιμές στο όριο των 5.000 – 6.000 ευρώ.
Πάντως, το ρεκόρ του πιο φθηνού αυτοκινήτου το έχει μια φίρμα από την Κίνα, η ChangLi , που λανσάρει το Electric Minicar έναντι 1.350 ευρώ και το οποίος μπορεί κάποιος να το «παραγγείλει» μέσω του αχανούς κινεζικού online καταστήματος Alibaba. Το συγκεκριμένο αυτοκινητάκι, που μοιάζει περισσότερο με όχημα από λούνα παρκ, έχει μήκος 2,5 μέτρα, και καυχιέται ότι διαθέτει στους πίσω τροχούς …ταμπούρα! Πάντως, το καλό είναι ότι διαθέτει ηλεκτροκινητήρα. Πιο δελεαστική μοιάζει η αγορά για το σύγχρονο σχεδιαστικά Maple 30x.
Είναι ένα μικρό SUV που με καταγωγή από την Κίνα, διαθέτει ηλεκτροκινητήρα και ο κατασκευαστής θέλει να το βγάλει στις βιτρίνες με την άκρως δελεαστική τιμή των 9.200 ευρώ! Θα έχει όλα τα ηλεκτρονικά κονφόρ, συστήματα υποβοήθησης κ.α. Μικρά, λοιπόν, μοντέλα, αλλά , σε κάθε περίπτωση θα πρέπει, για να έχουν καλότυχη εμπορική καριέρα, να συνοδεύονται και από την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, που προς το παρόν, μόνο αυτό δεν προσφέρουν.