Την αναστολή της λειτουργίας σε δώδεκα εργοστάσια συναρμολόγησης στην Ιαπωνία ανακοίνωσε η Toyota Motor Corp, εξαιτίας ενός προβλήματος στο σύστημα παραγωγής της, σε μία κίνηση που μπορεί να σταματήσει σχεδόν όλη την εγχώρια παραγωγή.
Εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ερευνά την αιτία του προβλήματος, προσθέτοντας ότι «πιθανότατα δεν οφείλεται σε κυβερνοεπίθεση». Η δυσλειτουργία σημαίνει ότι η εταιρεία δεν μπόρεσε να παραγγείλει εξαρτήματα, πρόσθεσε.
Υπογράμμισε επίσης, ότι αν και το μέγεθος της χαμένης παραγωγής δεν είναι σαφές, οι εργασίες σταμάτησαν σε όλα τα εγχώρια εργοστάσια συναρμολόγησης της Toyota εκτός από δύο, το εργοστάσιο Miyata στο νότιο νομό Fukuoka και ένα εργοστάσιο στο Κιότο που διευθύνεται από τη μονάδα Toyota Daihatsu.
Πλήγμα στην παραγωγή
Συνολικά, τα 14 εργοστάσιά της στην Ιαπωνία αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας παραγωγής της Toyota, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Reuters. Η Toyota είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο από πλευράς πωλήσεων.
Οι επιχειρήσεις ανεστάλησαν από το πρωί της Τρίτης και δεν ήταν σαφές πότε θα επανεκκινήσουν.
Υπενθυμίζεται ότι οι δραστηριότητες της Toyota σταμάτησαν πέρυσι όταν ένας από τους προμηθευτές της επλήγη από κυβερνοεπίθεση. Αυτή η μονοήμερη διακοπή προκάλεσε απώλεια παραγωγής περίπου 13.000 αυτοκινήτων.
Η διακοπή αυτή είναι το τελευταίο πλήγμα για την εταιρική Ιαπωνία.
Ορισμένες ιαπωνικές επιχειρήσεις και κυβερνητικά γραφεία ανέφεραν τις τελευταίες ημέρες, πλημμύρα απειλητικών τηλεφωνημάτων, τα οποία η κυβέρνηση είπε ότι ήταν πιθανά από την Κίνα, μετά την απελευθέρωση επεξεργασμένου ραδιενεργού νερού από τον πυρηνικό σταθμό της Φουκουσίμα στον Ειρηνικό.
Τα ρομποτικά ταξί
Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών η Toyota και ο συνεργάτης της Pony.ai ανακοίνωσαν ότι σχεδιάζουν να παράγουν μαζικά ρομποτικά ταξί στην Κίνα, δημιουργώντας φέτος μια επιχείρηση που θα κατασκευάζει αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούν την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης της startup και υπηρεσίες ride-hailing (μίσθωσης δρομολογίων).
Οι δύο εταιρείες και η GAC-Toyota, μια κοινοπραξία μεταξύ της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της κινεζικής κρατικής Guangzhou Automobile Group, θα επενδύσουν συνολικά πάνω από 1 δισεκατομμύριο γουάν (140 εκατομμύρια δολάρια), ανέφερε η Pony.ai σε ανακοίνωσή της.