Η μάχη των ομάδων στη Formula1 συνεχίζει στην βασίλισσα της ταχύτητας τη Μόντσα, μια ιστορική πίστα που άρχισε να χτίζεται το 1922. Αν και θεωρείται το σπίτι της Ferrari αύριο, τα μονοθέσια της κόκκινης ομάδας – που δεν περνάει και τις καλύτερες ημέρες – θα έχει να αντιμετωπίσει τις ταχύτατες και ανίκητες Red Bull που σαρώνουν από τις αρχές της χρονιάς όλα τα γκραν πρι. Αν και η πίστα χτίστηκε μέσα σε 110 ημέρες πριν από ένα αιώνα, ουσιαστικά από την θεσμοθέτηση της Formula1, το 1950, η Μόντσα φιλοξενεί ανελλιπώς αγώνα του πρωταθλήματος, με εξαίρεση μόνο μία χρονιά (1980).
Είναι η χαρά του πιλότου της Formula1 αφού θεωρείται η πιο γρήγορη πίστα, καθώς στο 80% της διαδρομής οι οδηγοί κινούνται με το γκάζι στο πάτωμα. Η ευθεία εκκίνησης/τερματισμού είναι μεγάλη με μήκος 1,1 χιλιομέτρου, κάτι που επιτρέπει στα μονοθέσια να φθάσουν στην τελική τους ταχύτητα. Το 2004 ο Χουάν Πάμπλο Μοντόγια έπιασε στις ελεύθερες δοκιμές μέση ταχύτητα γύρου 260,6 χλμ/ώρα!
Το ρεκόρ γύρου στη συγκεκριμένη πίστα παραμένει ακατάρριπτο εδώ και 19 χρόνια, από το 2004, με τον Ρούμπενς Μπαρικέλο να καταγράφει εκείνη τη χρονιά χρόνο 1:21,046! Αύριο οι πιλότοι θα εκτελέσουν 53 γύρους!
H Ferrari ευελπιστεί αύριο, να έχει μια αξιοπρεπή παρουσία στον αυριανό αγώνα, μπροστά στο φανατικό κοινό της, με τον Λεκλέρ να νιώθει ότι τρέχει με κομμένα τα φτερά και τον ομόσταβλο του τον Κάρλος Σάινθ να παραδέχεται ότι η Ferrari … «δεν είναι πουθενά» μετά την απογοητευτική παρουσία της στο γκραν πρι Ολλανδίας, εκεί, όπου το μόνο που κατάφεραν ήταν να κρατήσουν πίσω τους τον Λιούις Χάμιλτον.
Και οι δύο οδηγοί συνεχίζουν να έχουν παράπονα από την απόδοση των μονοθεσίων του, ένα πρόβλημα που παραδέχεται και η ομάδα τους, ευελπιστώντας ότι από το 2024 θα εξαληφθεί!
Ο πρωταγωνιστής της Scuderia, o Σαρλ Λεκλέρ τόνισε ότι δεν έχει βρεθεί ακόμα ο λόγος που η ομάδα του δεν αποδίδει όπως θα ήθελε. “Πρέπει να ερευνήσουμε τις αιτίες του προβλήματος, το μονοθέσιο είναι πολύ δύσκολο στην οδήγηση,” ανέφερε πριν λίγες ημέρες. Τα παράπονα των οδηγών για τις επιδόσεις των μονοθεσίων αποτελούν μόνιμο θέμα μέσα στην ομάδα, κάτι που θα συνεχίσει να ταλανίζει το δίδυμο της Ferrari για μεγάλο χρονικό διάστημα.
ΤΟ ΠΑΘΗΜΑ, ΜΑΘΗΜΑ
Τα προβλήματα αποδόσεων φαίνεται ότι συνεχίζουν να ταλανίζουν και τη Mercedes με το αφεντικό της ομάδας τον Τότο Βολφ να παραδέχεται ότι η παρουσία της ομάδας του στους τελευταίους αγώνες είναι καταστροφική. Το «μεγάλο κεφάλι» των Γερμανών ανέφερε ότι το πρόβλημα δεν εστιάζεται μόνο στον οδηγό ή στην ομάδα. Οι αυξομειώσεις στην απόδοση της Mercedes είναι ο μεγάλος πονοκέφαλος που προβληματίζει τη γερμανική ομάδα.
«Το πρόβλημα δεν αφορά ποτέ έναν άνθρωπο ή ένα τμήμα. Αφορά την επικοινωνία μεταξύ οδηγού, pit stop, στρατηγικής, καιρού. Παθήματα, μαθήματα»
Η μάχη κατάρριψης των ρεκόρ καλά κρατεί με πρωταγωνιστή τον Μαξ Φερστάπεν. Αυτή τη στιγμή, το ρεκόρ με τις συνεχόμενες νίκες είναι στο μαγικό αριθμό εννιά. Το ρεκόρ αυτό το κρατούσε ο Σεμπάστιαν Φέτελ μέχρι πρότινος, όταν ο Γερμανός το κατάφερε στην τελευταία πρωταθληματική του χρονιά το 2013. Το ισοφάρισε ο Ολλανδός πιλότος την περασμένη Κυριακή στην Ολλανδία, ενώ αν κερδίζει στο αυριανό γκραν πρι θα το προσπεράσει, θα πιάσει τις δέκα συνεχόμενες νίκες και θα κλειδώσει ακόμη ένα νέο ρεκόρ!