Νέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας για το πλοίο Blue Horizon, στο οποίο προσπάθησε να επιβιβαστεί το βράδυ της Τρίτης 5 Σεπτεμβρίου ο 36χρονος Αντώνης, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του από πνιγμό.
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε στο MEGA και το Live News ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, αστυνομικός συντάκτης του «Βήματος» και των «Νέων», ο ύπαρχος είναι φανερό ότι λέει ψέματα στην επικοινωνία με τον καπετάνιο.
«Αρχικά είπε “άνθρωπος στη θάλασσα’’ και μετά ανέφερε πως ο Αντώνης έπεσε στη προσπάθειά του να πηδήξει από την προβλήτα προς τον καταπέλτη, κρύβοντας πως υπήρχε η εγκληματική ενέργεια από μέρους του», εξήγησε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος.
Επιπλέον, ανέφερε πως ψέματα λένε και τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος ή απλώς δεν ειδοποιούν τον πλοίαρχο.
«Υπήρχαν 4-5 άτομα στον καταπέλτη, που δεν ανέφεραν τίποτα στον πλοίαρχο. Μόνο ένα μέλος του πληρώματος, κάποια στιγμή επικοινωνεί μαζί του και του λέει ότι τυχαία έπεσε προσπαθώντας να ανέβει στο πλοίο. Κανένας τους δεν αποκαλύπτει τι πραγματικά έγινε σε μία προσπάθεια να καλύψουν το περιστατικό, καθώς πίστευαν πως δεν υπήρχε βιντεοληπτικό υλικό», συμπληρώνει ο αστυνομικός συντάκτης.
«Δεν είναι υποχρεωτικό να υπάρχει σύστημα καταγραφής»
Ο ίδιος τονίζει ότι ψέματα λέει και ο καπετάνιος, ο οποίος ισχυρίζεται πως είδε από τις κάμερες το συμβάν. «Αν έβλεπε ότι υπήρχε η συμπλοκή γιατί συνέχισε να προχωρείς και δημιούργησε το κενό μεταξύ καταπέλτη και προβλήτας; Είναι φανερό ότι δεν το βλέπει. Το βλέπει μετά την πτώση του 36χρονου και αυτό φαίνεται από τις στιχομυθίες».
Όπως αποκάλυψε στη συνέχεια ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, το πλοίο είχε μεν κάμερες αλλά δεν έχει καταγραφικό.
«Αυτοί που είπαν το ψέμα συνεκτιμούσαν ότι το σύστημα με τις κάμερες του πλοίου δεν λειτουργεί, δεν κρατάει το οπτικό υλικό», σημείωσε.
Με βάση τη νομοθεσία, όπως είπε, δεν είναι υποχρεωτικό κάτι τέτοιο και λόγω μικρότερου κόστους δεν υπάρχει σύστημα καταγραφής.
«Υπάρχει μόνο live μετάδοση της εικόνας, για την οποία δεν υπάρχει καταγραφή. Γι’ αυτό και δεν έχει μπει οπτικό υλικό από τις κάμερες στη δικογραφία. Υπάρχει μόνο καταγραφικό στους ασυρμάτους για τους ήχους», κατέληξε.
Προφυλακίστηκαν πλοίαρχος και ύπαρχος
Τα ξημερώματα της Δευτέρας ανακρίτρια και εισαγγελέας μετά από τις πολύωρες απολογίες των συνολικά τεσσάρων συλληφθέντων, αποφάσισαν την προφυλάκιση του πλοίαρχου και του ύπαρχου του Blue Horizon για το θάνατο του 36χρονου Αντώνη.
Ανακριτής και εισαγγελέας διαφώνησαν για την προφυλάκιση ή μη του υποπλοιάρχου και του λοστρόμου και αφέθηκαν ελεύθεροι. Έτσι την τελική απόφαση θα λάβει το δικαστικό συμβούλιο.
Ο υποπλοίαρχος νοσηλεύεται με ισχαιμικό επεισόδιο στο νοσοκομείο και μετέβη εκεί η ανακρίτρια προκειμένου να απολογηθεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στον πλοίαρχο που κατηγορείτο για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες ασκήθηκε συμπληρωματική δίωξη για θανατηφόρα έκθεση.
Ο ίδιος στην κατάθεσή του φέρεται να υποστηρίζει ότι έπραξε τα δέοντα σύμφωνα τους κανονισμούς όταν ενημερώθηκε ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και ενημέρωσε το λιμενικό.
Ανακριτής και εισαγγελέας διαφώνησαν για την προφυλάκιση ή μη του υποπλοιάρχου και του λοστρόμου
Από την πλευρά του ο ύπαρχος στην κατάθεσή του, φέρεται να υποστηρίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για ότι συνέβη αλλά δεν αποδέχεται το νομικό χαρακτηρισμό της πράξης ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο.
«Πάτησε στο νύχι του καταπέλτη. Γλίστρησε κι αυτός κι εγώ. Εκείνος έπεσε. Ηθελα να πέσω να βοηθήσω αλλά είχε ήδη απομακρυνθεί το πλοίο» φέρεται να ισχυρίστηκε ο ίδιος στην απολογία του. Πρόσθεσε ότι όταν «γύρισε προς τα πίσω για να πάρω σωστικό μέσο ο άνθρωπος είχε πνιγεί από την περιδίνιση».
Τι ανέφερε στο υπόμνημά του, ο πλοίαρχος
Ο καπετάνιος του πλοίου Blue Ηοrizon, στο υπόμνημα που παρέδωσε στην ανακρίτρια που χειρίζεται την υπόθεση, περιγράφει τα κρίσιμα λεπτά, που οδήγησαν στον θάνατο του 36χρονου. Ο κατηγορούμενος δήλωσε «συντετριμμένος και συγκλονισμένος από τον αδόκητο θάνατο του νεαρού συνανθρώπου μας κι αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω από τα βάθη της καρδιάς μου τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος».
Μεταξύ άλλων αναφέρει: «Περί τις 21.14 μμ άκουσα τον ευρισκόμενο στην πρήμνη Ύπαρχο να φωνάζει «κάπτεν, κάπτεν», κατάλαβα ότι κάτι ασυνήθιστο συμβαίνει στην πλευρά της πρήμνης του καραβιού, εντελώς ανακλαστικά κοίταξα την οθόνη που απεικονίζει τον καταπέλτη και το μόνο πράγμα που ίσα – ίσα, ελάχιστα πρόλαβα να δω, ήταν ένα άνθρωπο να πέφτει στην θάλασσα. Σας δηλώνω υπεύθυνα ότι εγώ, απασχολούμενος με την διαδικασία απόπλου του πλοίου, η οποία είναι πολυσύνθετη και δαιδαλώδης, αναγκάζομαι να κοιτάω – και μόνο – την πλώρη του πλοίου και να συντονίζω ταυτόχρονα το προσωπικό της γέφυρας, έχοντας εμπιστοσύνη ότι το μεν τα εμπειρότατα στελέχη μου (πρύμνης, καταπέλτη, καταστρώματος) θα πράξουν τα δέοντα, σύμφωνα με τα διεθνώς παραδεδεγμένα στην ναυσιπλοΐα και με βάση την εκπαίδευση και την πείρα τους, το δε η αρμόδια εποπτεύουσα Λιμενική Αρχή θα είχε μεριμνήσει, ως όφειλε, για την διασφάλιση της διακοπής της κυκλοφορίας και της εν γένει προσέγγισης από και προς το πλοίο και μέχρι την απομάκρυνσή του και κατά τούτο ΔΕΝ υπέπεσε στην αντίληψή μου καμία προγενέστερη διαμάχη μεταξύ του προσωπικού καταπέλτη και του θανόντος» .