Για το απίστευτο- που όπως λέει πλοίαρχος δεν είναι τελικά απίστευτο- περιστατικό με τις μπλεγμένες άγκυρες τριών πλοίων στη Ραφήνα, μίλησε ο πλοίαρχος Θεοχάρης Τσουκαλάς.
Όπως εξήγησε, «πρόκειται για σύνηθες φαινόμενο» γιατί ουσιαστικά η Ραφήνα δεν είναι λιμάνι.
«Αναγκαστικά εδώ και 30 – 35 χρόνια το λιμάνι της Ραφήνας χρησιμοποιείται ως συνδετικό λιμάνι της Αττικής με τις Κυκλάδες, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικά λιμάνι. Τα πλοία έχουν μεγιστοποιηθεί ως προς τις διαστάσεις τους. Αν πάτε μια ήρεμη ημέρα θα δείτε το ένα δίπλα στο άλλο, εκτεθειμένα σε οποιοδήποτε καιρό σκάσει εκείνη την ώρα. Όταν τα πλοία αγκυροβολούν, οι άγκυρες είναι δίπλα δίπλα. Από τη στιγμή που φεύγει ένα πλοίο μόνο του, είναι πιο εύκολο να πάρει την άγκυρα επάνω. Εγώ δεν ξέρω αν αυτή τη στιγμή φύγαν και τα τρία μαζί και πιάστηκαν οι άγκυρές τους. Είναι ένα σύνηθες φαινόμενο» λέει χαρακτηριστικά ο πλοίαρχος μιλώντας στην ΕΡΤ.
Ο κ. Τσουκαλάς τόνισε – για να γίνει σαφές ότι δεν θεωρεί λιμάνι με υποδομές αυτό της Ραφήνας- τις διαφορές του με το λιμάνι του Λαυρίου, λέγοντας: «Είναι ένα λιμάνι ασφαλές, με υποδομή κατάλληλη, με χερσαίο χώρο μεγάλο, με προβλήτες κανονικές. Εκείνο είναι λιμάνι. Της Ραφήνας όμως όχι».
«Μέχρι και σύγκρουση πλοίων μπορεί να προκληθεί στη Ραφήνα»
Ερωτώμενος τι άλλο μπορεί να προκληθεί στη Ραφήνα, αν δεν γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες στο λιμάνι, ο πλοίαρχος απάντησε: «Ακόμα και σύγκρουση πλοίων. (…) Είναι φυσικό κι επόμενο να καθυστερήσει ένα πλοίο να πάρει την άγκυρα μέσα και φεύγοντας το επόμενο να πέσει πάνω του». Υπογράμμισε ότι «οι λιμενικές εγκαταστάσεις είναι αυτές που δημιουργούν το πρόβλημα».
Μάλιστα, όπως λέει έχει συμβεί και στον ίδιο να μπλεχτεί άγκυρα σε διπλανό πλοίο και «χρειάστηκαν 40 λεπτά» για να την ξεμπλέξει.
Υπενθυμίζεται ότι οι 734 επιβάτες του Fast Ferries Andros, ενός από τα πλοία που ενεπλάκησαν στο περιστατικό με τις άγκυρες, πάτησαν στεριά μετά από 18 ολόκληρες ώρες ταλαιπωρίας.