Σε μία σημαντική ανακάλυψη προχώρησαν μελετητές καθώς στο πλαίσιο διεθνούς Συνεδρίου που διεξάγεται στην Πέργκολα, μια πόλη στην κεντρική επαρχία της Ιταλίας Πέζαρο και Ουρμπίνο, παρουσίασαν έναν νέο πίνακα του σπουδαίου ζωγράφου της Αναγέννησης Ραφαέλο Σάντσιο ντα Ουρμπίνο ευρύτερα γνωστού ως Ραφαήλ.
Σύμφωνα με τους μελετητές αυτός ο νέος πίνακας απεικονίζει τη Μαρία Μαγδαληνή με το πρόσωπο της Κιάρα Φαντσέλι, συζύγου του Ιταλού ζωγράφου της Αναγέννησης Πιέτρο Περουτζίνο. Είναι ζωγραφισμένος σε πάνελ από ξύλο λεύκας διαστάσεων 46 επί 34 εκατοστών. Χρονολογείται από το 1504, ανήκει σε ξένη ιδιωτική συλλογή και οι μελετητές απέδωσαν το έργο στον Ραφαήλ.
Scoperto un nuovo dipinto di Raffaello: è una Maddalena.
È stato scoperto un nuovo dipinto di Raffaello Sanzio. Si tratta di una Maddalena con il volto di Chiara Fancelli, moglie del Perugino. L’opera, su tavola di pioppo di dimensioni 46 cm per 34 cm, del 1504, appartenente a… pic.twitter.com/PxM1MBIrxr
— Poesia (@Poesiaitalia) September 17, 2023
Στο συνέδριο με τίτλο «Ιδανική Ομορφιά – Το όραμα της τελειότητας του Ραφαέλο Σάντσιο» παρουσιάστηκε μία νέα επιστημονική μελέτη για το έργο που φέρει τίτλο «η Μαγδαληνή του Ραφαήλ, όταν ο μαθητής ξεπερνά τον δάσκαλο», η οποία αναμένεται να δημοσιευτεί στο περιοδικό «Open Science, Art and Science».
Σημείο καμπής ο πίνακας για τον ζωγράφο από το Ουρμπίνο
Ανάμεσα στους ειδικούς που μίλησαν ήταν η Μητέρα Μαρία Σεσίλια Βισεντίν, μία παπική καθηγήτρια, η οποία εξειδικεύεται στη θρησκευτική εικονογράφηση, η Αναλίζα Ντι Μαρία από τους κορυφαίους ειδικούς σχετικά με τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι και στην ιταλική Αναγέννηση, ο επίτιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Σορβόνης και ειδικός σε νεοπλατωνικό περιεχόμενο, Ζαν-Σαρλ Πομερόλ, καθώς και ο ερευνητής και γλύπτης, Αντρέα ντα Μοντεφέλτρο.
Πώς αποδόθηκε ο πίνακας στον Ραφαήλ
Η απόδοση στον Ραφαήλ έγινε χάρη σε μερικές μελέτες που πραγματοποιήθηκαν από το Πανεπιστήμιο του Πομερίνο. Οι μελετητές είχαν ως δεδομένο πως υπάρχει ήδη ένα πορτραίτο της Μαρίας Μαγδαληνής, το οποίο δημιούργησε ο Περουτζίνο και βρίσκεται στη Γκαλερί Palatina και ένα άλλο που αποδίδεται εργαστήριό του ζωγράφου και βρίσκεται στη Villa Borghese. Έτσι το έργο του Ραφαήλ, ο οποίος ήταν μαθητής του Περουτζίνο μπορεί να ήταν ακόμα προγενέστερο.
Επιπρόσθετα η εκδοχή της Μαρίας Μαγδαληνής του Ραφαήλ θεωρείται ανώτερης ποιότητας από στιλιστικής και τεχνικής άποψης εξαιτίας της αρμονίας της σύνθεσης και της κλίσης η οποία υπογραμμίζει την επιρροή του Λεονάρντο Ντα Βίντσι στομ νεαρό ζωγράφο από το Ουρμπίνο.
Τέλος, στη μελέτη σύμφωνα με το Sky.it αναλύονται επίσης οι μαθηματικές αναλογίες που χρησιμοποιούσε ο Ραφαήλ. Μάλιστα σύμφωνα με την Αναλίζα Ντι Μαρία ο πίνακας σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής για τον «ζωγράφο από το Ουρμπίνο, ο οποίος βρήκε τη δική του γλώσσα» και «απελευθέρωσε τον εαυτό του από το στυλ του Περουτζίνο».
Το πιο γνωστό έργο του είναι η «Σχολή των Αθηνών»
Ο Ραφαέλο Σάντσιο ντα Ουρμπίνο γνωστός ως Ραφαήλ, ήταν Ιταλός ζωγράφος και αρχιτέκτονας της πρώιμης Αναγέννησης. Γεννήθηκε το 1483 στο μικρό αλλά καλλιτεχνικά σημαντικό δουκάτο Ουρμπίνο στην περιοχή Μάρκετης κεντρικής Ιταλίας.
Το έργο του θαυμάζεται για τη σαφήνεια των μορφών, την ευκολία της σύνθεσης και την οπτική επίτευξη του νεοπλατωνικού ιδεώδους του ανθρώπινου μεγαλείου. Υπήρξε ένας από τους επιφανέστερους καλλιτέχνες της εποχής του, του οποίου η φήμη και η αξία υπήρξαν ανάλογες με εκείνες του Μιχαήλ Άγγελου και του Λεονάρντο ντα Βίντσι.
Ο Ραφαήλ ήταν εξαιρετικά παραγωγικός. Διηύθυνε ένα ασυνήθιστα μεγάλο εργαστήριο και, παρά τον πρόωρο θάνατό του σε ηλικία 37 ετών, άφησε ένα τεράστιο έργο. Πολλά από τα έργα του βρίσκονται στο Παλάτι του Βατικανού, οι τοιχογραφίες στις λεγόμενες «Αίθουσες του Ραφαήλ» του οποίου ήταν το κεντρικό και μεγαλύτερο έργο της καριέρας του. Το πιο γνωστό έργο του είναι η «Σχολή των Αθηνών» στην «Αίθουσα της Υπογραφής».