Συναγερμός έχει σημάνει στη βόρεια Εύβοια, για πτώση ελικοπτέρου λίγο πριν από τις 11:00 το πρωί της Πέμπτης (28/9).
Πτώση ελικοπτέρου στην Εύβοια: Η στιγμή που πέφτει στη θάλασσα
Πτώση ελικοπτέρου στην Εύβοια: «Πετούσε πολύ χαμηλά, άκουσα έκρηξη» – Αυτόπτης μάρτυρας
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, πρόκειται για ιδιωτικό ελικόπτερο Α-109, που εκτελούσε ιδιωτική πτήση και είχε δώσει σχέδιο πτήσης για βιομηχανική περιοχή. Είχε απογειωθεί από το Μαντούδι και θα προσγειωνόταν στον Βόλο, ενώ άγνωστος είναι ο αριθμός των επιβαινόντων. Το στίγμα του χάθηκε από τα ραντάρ στη περιοχή της παραλίας Αχλάδι.
Σε εξέλιξη είναι αεροναυαγοσωστική επιχείρηση. Ειδικότερα επιχειρούν τέσσερα σκάφη του Λιμενικού και δύο ιδιωτικά, ενώ έχει απογειωθεί και ένα ελικόπτερο, που «χτενίζει» τη θαλάσσια και χερσαία περιοχή.
Μιλώντας στο in.gr ο πρόεδρος του Αχλαδίου, Αλέξανδρος Ευσταθίου, ανέφερε ότι οι έρευνες για τον εντοπισμό του ελικοπτέρου είναι σε εξέλιξη, ωστόσο το έργο των αρχών δυσχεραίνουν οι δύσκολες καιρικές συνθήκες, καθώς σε εξέλιξη είναι η κακοκαιρία Elias.
«Το ελικόπτερο κατέπεσε στη θάλασσα και προσπαθούμε να το εντοπίσουμε. Βοηθούν και επαγγελματίες ψαράδες. Δεν γνωρίζουμε τον αριθμό των επιβαινόντων. Είναι δύσκολη η κατάσταση γιατί βρέχει ασταμάτητα», σημείωσε χαρακτηριστιστικά ο κ. Ευσταθίου.
Ο δήμαρχος Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, Γιώργος Τσαπουρνιώτης, ανέφερε ότι οι οικείοι του τον ενημέρωσαν για συντρίμμια. «Με ενημέρωσαν οι οικείοι μου ότι υπάρχουν συντρίμμια. Έπεσε στην παραλία Αχλαδίου», είπε μιλώντας στην ΕΡΤ.
Στο σημείο σπεύδουν και ο κ. Τσαπουρνιώτης, ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, και ο αντιπεριφερειάρχης Ευβοίας, Γιώργος Κελαϊδίτης.
Η στιγμή της πτώσης
Τα ελικόπτερα Α-109
Το Agusta A-109 είναι ένα ελαφρό, δικινητήριο, οκταθέσιο ελικόπτερο πολλαπλών ρόλων, κατασκευασμένο από την ιταλική εταιρεία Agusta (νυν AgustaWestland).
Στα τέλη της δεκαετίας του 1960 η Agusta σχεδίασε το A-109A ως ένα μονοκινητήριο εμπορικό ελικόπτερο. Σύντομα όμως παρουσιάστηκε η δικινητήρια έκδοσή του, οπότε το 1967 επανασχεδιάστηκε ώστε να φέρει δύο κινητήρες Allison 250-C14. Η σχεδιαζόμενη στρατιωτική έκδοση (το A109B) δεν αναπτύχθηκε καθώς η εταιρεία επικεντρώθηκε στην οκταθέσια έκδοση του ελικοπτέρου, το A109C.
Το πρώτο από τα τρία πρωτότυπα έκανε την πρώτη του πτήση στις 4 Αυγούστου 1971. Ακολούθησε μία μακρά περίοδος εξέλιξης και τελικά το πρώτο σκάφος παραγωγής κατασκευάστηκε τον Απρίλιο του 1975, ενώ οι παραδόσεις προς τους διάφορους πελάτες άρχισαν στις αρχές του 1976.
Η επιτυχία του ελικοπτέρου ήρθε σύντομα καθώς άρχισε να χρησιμοποιείται σε μία πλειάδα ρόλων πέραν του ελαφρού μεταφορικού ελικοπτέρου, συμπεριλαμβανομένων ρόλων εναέριου ασθενοφόρου και έρευνας και διάσωσης.
Το 1975 η Agusta άρχισε να επανεξετάζει την προοπτική ανάπτυξης μίας στρατιωτικής έκδοσης του ελικοπτέρου και μεταξύ του 1976 και 1977 διενέργησε δοκιμές με πέντε A-109A τα οποία έφεραν αντιαρματικούς πυραύλους TOW. Αποτέλεσμα των δοκιμών αυτών ήταν η ανάπτυξη δύο στρατιωτικών εκδόσεων, μίας ως ελαφρύ επιθετικό ελικόπτερο εγγύς υποστήριξης και μίας για ναυτικές επιχειρήσεις.