Σε εξέλιξη είναι οι έρευνες για τον εντοπισμό του πιλότου του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή του Αχλαδίου στη βόρεια Εύβοια. Την ίδια στιγμή ειδικοί εξετάζουν τα σενάρια που οδήγησαν στη μοιραία πτώση, ενώ διατυπώνουν και ερωτήματα σχετικά με το γιατί ενώ στην περιοχή επικρατούσαν άσχημες καιρικές συνθήκες, λόγω του Elias, δόθηκε άδεια για να απογειωθεί.
Ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA», για το ελικόπτερο και τις δυνατότητές του.
«Το Agusta 109 είναι ένα ελικόπτερο που διακρίνεται για αεροδιακομιδές, αν και στην Ελλάδα έχει συνδεθεί – την δεκαετία του 2000 – με την απώλεια 3 ελικόπτερων του ΕΚΑΒ τέτοιου τύπου, αλλά κανένα από αυτά δεν σχετίζεται άμεσα με το ελικόπτερο καθώς ήταν σφάλμα χειρίστου.
Η άλλη εφαρμογή που έχει είναι μεταφορές VIP και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε αυτόν τον τομέα, γιατί είναι ταχύ, άνετο, μπορεί να διαμορφωθεί με πολυτελές εσωτερικό», είπε αρχικά.
Γιατί πάρθηκε η απόφαση να απογειωθεί
Για το ενδεχόμενο να έπαθε vertigo ο πιλότος, ο κ. Καραϊωσηφίδης ανέφερε πως, «δεν υπάρχει ελικόπτερο παντός καιρού, όλα τα εναέρια μέσα έχουν όρια, γιατί εξαρτώνται από την ταχύτητα του ανέμου ή την ορατότητα.
Η διερεύνηση θα πρέπει να δει γιατί πάρθηκε η απόφαση να απογειωθεί. Όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά, και η μηχανική βλάβη και τα σφάλματα χειριστού αλλά και κάτι απρόοπτο. Ο καιρός είναι το κυρίαρχο σενάριο.
Έχουμε το ελικόπτερο που πετάει μέσα σε απόλυτη έλλειψη ορατότητας σε αυτές τις συνθήκες δημιουργείται vertigo, δηλαδή απώλεια χωρικού προσανατολισμού. Δεν είναι θέμα εμπειρίας εμφανίζεται ανεξάρτητα από την εμπειρία».
«Η διαφυγή από ένα ελικόπτερο που πέφτει στο νερό εάν δε συντριβεί και δεν διαλυθεί είναι δύσκολη, γιατί το ελικόπτερο βυθίζεται αμέσως σε αντίθεση με το αεροπλάνο που μπορεί επιπλεύσει.
Βυθίζεται αμέσως το ελικόπτερο γιατί τα βαρύτερα σημεία του είναι στην οροφή του ελικοπτέρου και αναποδογυρίζει και βυθίζεται. Είναι ερώτημα γιατί σήκωσε το ελικόπτερο ο πιλότος με αυτόν τον καιρό», κατέληξε.