Η Meta Platforms φέρεται να διερευνά την εφαρμογή ενός νέου πλάνου χρήσης για τους χρήστες των εφαρμογών της στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το πλάνο προβλέπει ότι με αντίτιμο έως και 14 δολάρια οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση σε εκδόσεις του Instagram ή του Facebook χωρίς διαφημίσεις ή θα συμφωνούν με εξατομικευμένες διαφημίσεις ώστε να χρησιμοποιούν δωρεάν εκδόσεις.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει σχετικό δημοσίευμα της Wall Street Journal, η Meta θα χρεώνει περίπου 10 ευρώ (10,46 δολάρια) τον μήνα σε έναν υπολογιστή γραφείου για έναν λογαριασμό στο Facebook ή το Instagram και περίπου 6 ευρώ για κάθε πρόσθετο συνδεδεμένο λογαριασμό, αναφέρει το δημοσίευμα, επικαλούμενο άτομα που γνωρίζουν τα σχέδια της αμερικανικής εταιρείας.
Στις κινητές συσκευές, η τιμή για έναν ενιαίο λογαριασμό θα ανεβαίνει στα 13 ευρώ περίπου, επειδή η Meta θα συνυπολογίσει τις προμήθειες που χρεώνονται από τα καταστήματα εφαρμογών της Apple και της Google, αναφέρει η WSJ.
Σημειώνεται ότι η μητρική εταιρεία των δημοφιλών μέσων κοινωνικής δικτύωσης τιμωρήθηκε με πρόστιμο 390 εκατομμυρίων ευρώ νωρίτερα φέτος από τον Επίτροπο Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας και της ανακοινώθηκε ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιεί τη λεγόμενη νομική βάση «συμβόλαιο» για να στέλνει στους χρήστες διαφημίσεις με βάση την online δραστηριότητά τους.
Ακολούθως, η Meta Platforms ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να ζητήσει από τους χρήστες στην ΕΕ τη συγκατάθεσή τους προτού επιτρέψει στις επιχειρήσεις να τους… στοχεύουν διαφημιστικά, προκειμένου να αντιμετωπίσει μια σειρά από εξελισσόμενες κανονιστικές απαιτήσεις στην Ένωση.
Η Meta δήλωσε επίσης στις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές ότι ελπίζει να αναπτύξει το σχέδιο χωρίς διαφημίσεις, το οποίο αποκαλεί συνδρομή χωρίς διαφημίσεις (Subscription No Ads-SNA), τους επόμενους μήνες για τους χρήστες στην Ευρώπη, αναφέρει το δημοσίευμα.
Εκπρόσωπος της Meta δήλωσε στην εφημερίδα ότι η εταιρεία πιστεύει στις «δωρεάν υπηρεσίες που υποστηρίζονται από εξατομικευμένες διαφημίσεις», αλλά διερευνά «επιλογές για να διασφαλίσει ότι συμμορφωνόμαστε με τις εξελισσόμενες ρυθμιστικές απαιτήσεις».
Οι New York Times ανέφεραν για πρώτη φορά ότι η Meta εξετάζει το ενδεχόμενο έκδοσης επί πληρωμή του Facebook και του Instagram χωρίς διαφημίσεις για τους χρήστες που διαμένουν στην ΕΕ, χωρίς ωστόσο να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με το πόσο θα κόστιζαν.