Τη χρυσή εποχή των περιοδικών, όταν οι φωτογραφικές παραγωγές έδιναν κι έπαιρναν, το κόνσεπτ ήταν ο βασιλιάς των πάντων. Ανώτερο και του αποτελέσματος, ενίοτε. «Πρέπει να βρούμε ένα χαλασμένο τοίχο, να κάνει κοντράστ με τα κοσμήματα» ακουγόταν μία ιδέα δια στόματος art director. «Ξέρω ένα εγκαταλελειμμένο αρχοντικό, στην παραλιακή, δε θα μας πει κανείς τίποτα αν πάμε δυο ώρες εκεί να κάνουμε κάποιες λήψεις» πρότεινε η στιλίστρια.
«Ωραία, κανονίζω τον φωτογράφο. Θα πω στον τάδε που είναι πιο ωμή η ματιά του, δε θέλουμε να τονιστεί το γκλάμουρ» εισηγείτο η υπεύθυνη παραγωγής. Η διεύθυνση συναινούσε και όλοι έπαιρναν τον κοπιαστικό αλλά και δημιουργικό δρόμο προς την εκτέλεση του κόνσεπτ. Τα κοσμήματα κατέφθαναν με σεκιούριτι.
Αυτά τα ωραία λάμβαναν χώρα τον καιρό που η διαφήμιση αγκάλιαζε τα mainstream μίντια σαν στοργική μητέρα. Σήμερα τα ατομικά μίντια ηγούνται του χορού των εμπορικών συμφωνιών και οι ινφλουένσερ είναι οι νέοι opinion leaders, ό,τι κι αν αυτό σημαίνει, είτε αμείβονται, είτε όχι.
Το χάλασμα του χρόνου, ο χρόνος που μετράνε οι λεπτοδείκτες -κάποιος marketing director θα χειροκροτούσε.
Καλύτερα θα παρουσιάσει κάποιος, που έχει 60.000 ακόλουθους στο ίνσταγκραμ, ένα πολύτιμο ρολόι από ένα «διαφημιστικό σαλόνι» αξίας 3.000 ευρώ στις πρώτες σελίδες κάποιου περιοδικού.
Τούτου λεχθέντος, λοιπόν, το ρολόι του Στέφανου Κασσελάκη έγινε viral. Αναπόφευκτα. Ο νέος αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ φωτογραφήθηκε σε μια σεκάνς από ασπρόμαυρες εικόνες κατά τη διάρκεια της πρώτη του επίσημης επίσκεψης στην Κύπρο εκφράζοντας «την εθνική υπερηφάνεια και συγκίνηση σε 10 κλικ» όπως ο ίδιος έγραψε σαν σχόλιο κάτω από μια τυπική μεν, εξόχως στιλιζαρισμένη φωτογράφιση δε.
Σε μία από αυτές τις εικόνες ο Στέφανος Κασσελάκης φαίνεται να ποζάρει -χωρίς να ποζάρει- πάνω σε ένα κατεστραμμένο τοίχο, ακουμπώντας την μία παλάμη του δυναμικά μέσα σε ένα χάλασμα του χρόνου –το τέλειο κοντράστ για ένα εντιτόριαλ μόδας, όπως λέγαμε πριν, μιας και τον αριστερό του καρπό κοσμεί ένα ξεχωριστό ρολόι.
Το χάλασμα του χρόνου, ο χρόνος που μετράνε οι λεπτοδείκτες -κάποιος marketing director θα χειροκροτούσε.
Όπως ήταν φυσικό, το ρολόι κυκλώθηκε και συνοδεύτηκε από τίτλους όπως «αυτό είναι το ακριβό ρολόι που φοράει ο Στέφανος Κασσελάκης» στέλνοντας αυτομάτως πολύ κόσμο τόσο στο προφίλ του νέου προέδρου όσο και στο επίσημο σάιτ της Cartier. Όντως, το μαύρο, τετράγωνο και εντυπωσιακό ρολόι στον αριστερό καρπό του Στέφανου Κασσελάκη είναι το μοντέλο Santos De Cartier, στοιχίζει περίπου 8.000 ευρώ και το φορούν αρκετοί διάσημοι σταρ ανά τον πλανήτη, μεταξύ αυτών και ο Τομ Κρουζ, ο Τζέικ Γκίλεχαλ και ο Κρίστιαν Μπέιλ.
Η σημειολογία μπορεί να περιμένει για την ώρα μιας και σε θέματα γούστου δεν υπάρχουν διαφωνίες. De gustibus non est disputandum.
Ειδικά αν αυτό το γούστο φιλτράρεται μέσα από τον αλγόριθμο των σόσιαλ, ο οποίος δε φημίζεται για την κοφτερή του αισθητική.