Την αύξηση του ορίου ταχύτητας στις εθνικές οδούς εξετάζουν όλο και περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.
Κατά κανόνα το μέγιστο όριο ταχύτητες στους αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης είναι τα 130χλμ./ώρα όπως και στην Ελλάδα.
Οι εξαιρέσεις
Εξαίρεση αποτελεί η περίφημη γερμανική Autobahn, η οποία υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν έχει μέγιστο όριο ταχύτητας κίνησης.
Επίσης, η Πολωνία είναι χώρα που έχει μεγαλύτερο όριο ταχύτητας στα 140χλμ./ώρα.
Όπως φαίνεται το επόμενο διάστημα αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες χώρες που θα αυξήσουν το όριο ταχύτητες και στις δικές τους εθνικές οδούς.
Νέα όρια
Συγκεκριμένα στην Τσεχία, η Κάτω Βουλή της χώρας ψήφισε ήδη υπέρ της αύξησης του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από τα 130 στα 150 χλμ./ώρα και εφόσον ο νόμος εγκριθεί και από την Άνω Βουλή θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από τη νέα χρονιά.
Τα 150 χλμ./ώρα «βλέπει» ως νέο ανώτατο όριο και η Ιταλία. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της χώρας, Matteo Salvini, έχει αναφέρει στο πρόσφατο παρελθόν ότι τα στατιστικά στοιχεία και τα δεδομένα που έχει συλλέξει το επιτελείο του δείχνουν ότι υπάρχουν τμήματα των ιταλικών αυτοκινητόδρομων όπου το υψηλότερο ανώτατο όριο θα μπορούσε να εφαρμοστεί με ασφάλεια, ανάλογα και με τις συνθήκες κίνησης.
Αντιδράσεις
Από την άλλη πλευρά στη Γαλλία οι οδηγοί έχουν ήδη προχωρήσει σε αντιδράσεις που προέρχονται από την πρόθεση της κυβέρνησης να μειώσει το μέγιστο όριο ταχύτητας επικαλούμενη την ανάγκη για μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων. Και εδώ το αίτημα για υψηλότερο όριο από τα 130 χλμ./ώρα που ισχύει σήμερα.
Σύμφωνα με τα υπάρχοντα δεδομένα που αφορούν τροχαία ατυχήματα, η συντριπτική πλειοψηφία (άνω του 70-75%) λαμβάνει μέρος σε δρόμους που βρίσκονται στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον με ένα 5-10% να αφορά τους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους 3-4 λωρίδων που έχουν παράλληλα στηθαίο.