Βελτιώσεις στην πλατφόρμα του e-katanalotis προανήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσει την ακρίβεια.
Ο υπουργός τόνισε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου, στόχος είναι ο καταναλωτής να μπορεί να βρει εκτός από το πιο φθηνό προϊόν και σε ποιο σουπερμάρκετ αυτό πωλείται.
Για το καλάθι του νοικοκυριού, ο κ. Σκρέκας τόνισε ότι «συνεχίζει με επιτυχία. 70 κωδικοί προϊόντων έκαναν σχεδόν το 5% του συνολικού τζίρου των αλυσίδων. Εμείς, προχωρούμε ένα βήμα παραπέρα, βάζοντας ένα ακριβό επώνυμο ή και μεσαίας κατηγορίας προϊόν, να συμμετέχει στην κατηγορία μόνιμης μείωσης τιμής».
«Ο πληθωρισμός δεν είναι εθνικό φαινόμενο και δεν μπορεί εύκολα να αντιμετωπιστεί από μία μόνο χώρα. Στο μεγαλύτερο βαθμό του είναι εισαγόμενος», ανέφερε ο κ. Σκρέκας μιλώντας στον Σκάι και πρόσθεσε ότι «τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί φαίνεται να αποδίδουν, δεδομένου ότι η Ελλάδα έχει τον τρίτο χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρώπη».
Μέτρα για ακρίβεια
Ο κ. Σκρέκας τις προηγούμενες ημέρες υπέγραψες τις υπουργικές αποφάσεις σύμφωνα με τις οποίες τα σούπερ μάρκετ καλούνται από τη μία να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» με ειδικά καρτελάκια στα ράφια και από την άλλη υποχρεώνονται να παρουσιάζουν λίστες σε περίπτωση που υπάρχουν ανατιμήσεις σε 59 είδη πρώτης ανάγκης
Σημειώνεται ότι στην υπουργική απόφαση καθορίζονται οι κατηγορίες των οπωροκηπευτικών προϊόντων για τις οποίες προβλέπεται ανακοίνωση λιανικών τιμών πώλησης στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Οι ανακοινώσεις των ενδεικτικών λιανικών τιμών πώλησης των οπωροκηπευτικών προϊόντων θα αποστέλλονται κάθε Τρίτη, στις 09:00 μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis.gov.gr.
Σε περίπτωση που ο υπόχρεος αποκρύπτει, παραποιεί ή δεν προσκομίζει τα στοιχεία επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.).