Πληρωμές σε κρυπτονομίσματα για τα πολυτελή σπορ αυτοκίνητά της στις ΗΠΑ , άρχισε να δέχεται η Ferrari και σχεδιάζει να επεκτείνει το πρόγραμμα στην Ευρώπη μετά από αιτήματα πλούσιων πελατών της, δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής μάρκετινγκ και εμπορίου της.
Η συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών blue chip έχουν απομακρυνθεί από τα κρυπτονομίσματα, καθώς η αστάθεια του bitcoin και άλλων διακριτικών τα καθιστά μη πρακτικά για το εμπόριο. Η ανομοιογενής ρύθμιση και η υψηλή χρήση ενέργειας αποτρέπουν επίσης τη διάδοση των crypto ως μέσου πληρωμής.
Για παράδειγμα η εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla, άρχισε το 2021 να δέχεται πληρωμές σε bitcoin, ωστόσο, στη συνέχεια διευθύνων σύμβουλός τη Ίλον Μασκ, στο σταμάτησε λόγω περιβαλλοντικών ανησυχιών.
Περιβαλλοντικές ανησυχίες
Ο Chief Marketing and Commercial Officer της Ferrari, Ενρίκο Γκαλλιέρα, είπε στο Reuters ότι τα κρυπτονομίσματα περιορίζουν το αποτύπωμά τους άνθρακα μέσω της εισαγωγής νέου λογισμικού και μιας μεγαλύτερης χρήσης ανανεώσιμων πηγών.
«Ο στόχος μας να επιτύχουμε την ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα έως το 2030 σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας έχει απολύτως επιβεβαιωθεί», είπε σε συνέντευξή του.
Η Ferrari είπε ότι η απόφαση ήρθε ως απάντηση σε αιτήματα της αγοράς και των αντιπροσώπων, καθώς πολλοί από τους πελάτες της έχουν επενδύσει σε κρυπτονομίσματα.
«Μερικοί είναι νέοι επενδυτές που έχουν χτίσει την περιουσία τους γύρω από κρυπτονομίσματα», είπε. «Κάποιοι άλλοι είναι πιο παραδοσιακοί επενδυτές, που θέλουν να διαφοροποιήσουν τα χαρτοφυλάκιά τους».
Ενώ ορισμένα κρυπτονομίσματα, όπως το δεύτερο μεγαλύτερο, το Ether, έχουν βελτιώσει την ενεργειακή τους απόδοση , το bitcoin εξακολουθεί να δέχεται κριτική για την ενεργοβόρα εξόρυξή του .
Ωστόσο ο Γκαλιέρα δεν είπε πόσα αυτοκίνητα περιμένει να πουλήσει η Ferrari μέσω crypto. «Αυτό θα μας βοηθήσει να συνδεθούμε με ανθρώπους που δεν είναι απαραίτητα πελάτες μας, αλλά μπορεί να αγοράσουν μια Ferrari», υπογράμμισε.
Επέκταση στην Ευρώπη
Η ιταλική εταιρεία, η οποία πούλησε 13.200 αυτοκίνητα το 2022, με τιμές που ξεκινούν από πάνω από 200.000 ευρώ (211.000 $) και φτάνουν τα 2 εκατομμύρια ευρώ, σχεδιάζει να επεκτείνει το σύστημα πληρωμών σε κρυπτονομίσματα στην Ευρώπη έως το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους και στη συνέχεια σε άλλες περιοχές όπου τα crypto είναι νομικά αποδεκτά.
Η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Αφρική (EMEA) είναι η μεγαλύτερη περιοχή της Ferrari, αντιπροσωπεύοντας το 46% των συνολικών αποστολών αυτοκινήτων της το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
«Το ενδιαφέρον είναι το ίδιο στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, δεν βλέπουμε τεράστιες διαφορές», υπογράμμισε.
Η Ferrari έχει στραφεί σε έναν από τους μεγαλύτερους επεξεργαστές πληρωμών κρυπτονομισμάτων, το BitPay, για την αρχική φάση στις ΗΠΑ και θα επιτρέψει συναλλαγές σε bitcoin, ether και USDC, ένα από τα μεγαλύτερα λεγόμενα stablecoins. Η Ferrari ενδέχεται να χρησιμοποιήσει άλλους επεξεργαστές πληρωμών σε διαφορετικές περιοχές.
«Οι τιμές δεν θα αλλάξουν, ούτε χρεώσεις, ούτε προσαυξήσεις εάν πληρώσετε μέσω κρυπτονομισμάτων», τόνισε ο Γκαλλιέρα.
Το Bitpay θα μετατρέψει αμέσως τις πληρωμές με κρυπτονομίσματα σε παραδοσιακό νόμισμα για λογαριασμό των αντιπροσώπων της Ferrari, ώστε να προστατεύονται από τις διακυμάνσεις των τιμών.
«Αυτός ήταν ένας από τους κύριους στόχους μας: να αποφύγουμε, τόσο οι αντιπρόσωποί μας όσο και εμείς, να χειριστούμε άμεσα τα κρυπτονομίσματα και να προστατευτούμε από τις μεγάλες διακυμάνσεις τους», είπε ο Galliera.
Ως υπεύθυνος επεξεργασίας πληρωμών, η BitPay θα διασφαλίσει ότι τα εικονικά νομίσματα προέρχονται από νόμιμες πηγές και δεν προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες ή για να χρησιμοποιηθούν για ξέπλυμα προϊόντων εγκλήματος ή φοροδιαφυγή.
Ο επικεφαλής μάρκετινγκ και εμπορίου της Ferrari δήλωσε ότι η πλειοψηφία των αντιπροσώπων της στις ΗΠΑ έχουν ήδη εγγραφεί ή πρόκειται να συμφωνήσουν στο πρόγραμμα
«Είμαι βέβαιος ότι και άλλοι θα συμμετάσχουν σύντομα», κατέληξε.