Σε μερικά χρόνια οι ταξιδιώτες από την Ινδία προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) θα πρέπει να επιλέξουν τον τρόπο μεταφοράς τους αντί για μια απλή αεροπορική εταιρεία, εάν υλοποιηθεί ένα φιλόδοξο σχέδιο για τη σύνδεση της πόλης Fujairah και της Βομβάης με υποθαλάσσια σιδηροδρομική υπηρεσία. Το National Advisor Bureau Limited των ΗΑΕ έχει αρχίσει να εξετάζει ένα τέτοιο έργο και σύντομα θα ζητήσει έκθεση σκοπιμότητας, ανέφερε η UNILAD.
Τα ΗΑΕ φημίζονται για τα φιλόδοξα σχέδια και έργα τους, όπως για παράδειγμα ο ψηλότερος ουρανοξύστης του κόσμου και τα διάφορα τεχνητά νησιωτικά συμπλέγματα που φτιάχνουν στον Περσικό Κόλπο. Ωστόσο, η νέα τους επιθυμία είναι να διασχίσουν τον κόλπο του Ομάν και την Αραβική θάλασσα και να συνδέσουν την οικονομική πρωτεύουσα της Ινδίας, την Βομβάη και με το μεγάλο λιμάνι της Fujairah στο ομώνυμο Εμιράτο.
Το σχέδιο ήρθε για πρώτη φορά στο φως το 2018, αλλά τώρα τα «γρανάζια» έχουν πάρει φωτιά, καθώς το Ντουμπάι επιδιώκει να σφραγίσει και πάλι την εξουσία του με εντυπωσιακές κατασκευές.
Ο χρόνος του αεροπορικού ταξιδιού μεταξύ των δύο πόλεων είναι κάτι παραπάνω από τρεις ώρες, χωρίς την διαδικασία προσέλευσης και αποχώρησης από τα αεροδρόμια. Με την δημιουργία της νέας υποθαλάσσιας σιδηροδρομικής γραμμής, ο χρόνος ταξιδιού θα μειωθεί κατά τουλάχιστον μία ώρα, καθώς τα νέα τρένα θα κινούνται με απίστευτη ταχύτητα (1.000 χλμ./ώρα.).
Εκτός από την μεταφορά επιβατών, η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα ενισχύσει τις εμπορικές σχέσεις των ΗΑΕ με την Ινδία. Οι Άραβες θα εξάγουν πετρέλαιο στους Ινδούς, και οι Ινδοί θα δίνουν γλυκό νερό από τον ποταμό Narmada.
Η απόσταση μεταξύ των δύο προορισμών είναι περίπου 2.000 χλμ. και η κατασκευή της γραμμής σε βαθιά νερά αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση. Επιπλέον, οι αρχικές μελέτες του έργου αναφέρουν ότι μπορεί να μην γίνει χρήση συμβατικών υλικών, αλλά να τοποθετηθούν «παράθυρα» που θα προσφέρουν θέα στην υποθαλάσσια ζωή.
Λεπτομέρειες σχετικά με τον τύπο των τρένων που θα χρησιμοποιηθούν και την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής θα διερευνηθούν μέσω μιας ειδικής μελέτης, αλλά αναμφίβολα απαιτούν πολλές επενδύσεις που ανέρχονται σε μερικά δισεκατομμύρια δολάρια, αν όχι δεκάδες.
Το πρόβλημα όμως δεν είναι τα χρήματα για τους Άραβες. Το πρόβλημα είναι ότι πρόκειται για ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο σε σχέση με αυτά που υπάρχουν ήδη στον πλανήτη, καθώς θέλουν να κατασκευάσουν ένα έργο που σε σχέση με την σήραγγα της Μάγχης, είναι 50 φορές μεγαλύτερο και θα φέρει συρμούς που ταξιδεύουν δέκα φορές πιο γρήγορα.