Μοντέλα που δημιούργησαν τη δική του ιστορία, άλλαζαν τον τρόπο μετακίνησης στους δρόμους και διατηρούν το δικό του κοινό, ετοιμάζονται ή έχουν συνταξιοδοτηθεί.

Ήδη το Ford Fiesta θα κλείσει ένα μεγάλο κύκλο στην αυτοκινούμενη ζωή. Έχει συμπληρώσει σχεδόν πενήντα χρόνια αμιγούς κυκλοφορίας, έχει κυκλοφορήσει σε οκτώ γενιές αλλά μετά από ακριβώς 47 χρόνια εμπορικής πορείας πολυτάλαντο Ford Fiesta μπαίνει στο χρονοντούλαπο, για να δώσει τη σκυτάλη σε άλλα μοντέλα. Να σημειωθεί ότι το παραγωγικό εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία της Γερμανίας θα μετασχηματιστεί σημαντικά με στόχο να παράγει περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και αυτή τη φίρμα κάνει μεγάλη στροφή στα ηλεκτρικά!  Όπως το Ford Explorer, που «πατάει» γκάζι …ηλεκτρικά και σύντομα θα κυκλοφορεί σε όλο σχεδόν τον κόσμο!

Και φυσικά αυτό είναι μόνο η αρχή.

Ξένα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι και το μικρό VW Up, που αποτελεί μαζί με το Skoda Citigo και το Seat Mii την τριλογία των λιλιπούτειων οχημάτων, θα παραδώσει τη σκυτάλη του στις επερχόμενες ηλεκτρικές προτάσεις που περιμένουν τη σειρά τους!

Αλλά και στις λιμουζίνες – παρόλο που στην χώρα μας είχε μικρή εμπορική επιτυχία  – το μεγαλοπρεπές Arteon αναμένεται να κλείσει τον κύκλο του μέσα στο 2024 , αφού το γερμανικό εργοστάσιο επεξεργάζεται και θέτει ένα νέο στρατηγικό πλάνο, με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Στην τελική ευθεία της καριέρα του είναι και το Nissan Micra, που θα δει να αντικαθίσταται από άλλο μοντέλο, πιθανόν μέσα στο 2025. Ήδη η  Nissan προϊδεάζει τους μελλοντικούς αγοραστές ενός μικρού αυτοκινήτου, που θα έχει κόμπακτ διαστάσεις και θα είναι ηλεκτρικό.

Σύντομα βάζουν τέλος στην καριέρα τους και μοντέλα που δεν έχουν μεγάλη εμπορική επιτυχία αλλά έκαναν κρότο με την εκρηκτική παρουσία τους. Αφορά τα νέα Hyundai i30N που ελέω των αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων Euro 7 στην Ευρώπη βγαίνουν από τη γκάμα, ώστε να ελαχιστοποιήσουν το ανθρακικό αποτύπωμα της κορεάτικης φίρμας. Πέρσι, η Ford είχε βγάλει από τη γκάμα και το τελευταίο Mondeo, που δεν είχε πλέον χώρο στην εξηλεκτρισμένη γκάμα της φίρμας.

Επίσης, η Renault είχε γνωστοποιήσει ότι προχωρά σε ένα ξεσκαρτάρισμα της γκάμας της με πιο ξεχωριστό θύμα το συμπαγές ηλεκτροκίνητο μοντέλο Zoe ( που έχει σπάσει ταμεία στις πωλήσεις), με το λανσάρισμα και την αναβίωση του Renault 4 και 5 μέσα στο 2024 και το 2025. Και τα δύο νέα μοντέλα θα είναι ηλεκτρικά! Μόλις τέσσερα χρόνια πριν, οι κινητήρες πετρελαίου ήταν η βασική πηγή εσόδων της  Volvo στην Ευρώπη. Kαι όμως πριν λίγες εβδομάδες η σουηδική φίρμα αποφάσισε να καταργήσει εντελώς τους κινητήρες diesel έως τις αρχές του 2024, κάτι που αποτυπώνει το πόσο γρήγορα αλλάζουν τα πράγματα στην αυτοκινητοβιομηχανία εξαιτίας της κλιματικής κρίσης.

Το μενού των πρόωρων «θανάτων» στα τετράτροχα μοντέλα μπορεί να είναι μεγάλο αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν γίνονται αναβιώσεις, παρόλο που τα είχαν ξεγραμμένα. Ο λόγος για την Toyota Celica που παρόλο που αποσύρθηκε από τη γκάμα της φίρμας το 2006, σύμφωνα με δήλωση του προέδρου της φίρμας, Ακίο Τογιόντα, παραδέχτηκε ότι η επιστροφή της Celica είναι πιο κοντά από ποτέ. Πατάνε γκάζι οι Ιάπωνες με ένα μοντέλο «θρύλο» που δεν θα γλιτώσει από το τσουνάμι εξηλεκτρισμού!