Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο για την υπαγωγή και νέων δικαιούχων στο πρόγραμμα «Σπίτι μου». Σύμφωνα με πληροφορίες του ot.gr, το υπουργείο Εργασίας εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει επιπλέον του ενός 1 δισ. ευρώ χρηματοδότηση για το νέο έτος. Σε ό,τι αφορά την πορεία των αιτήσεων, με τα τελευταία στοιχεία, οι μισές (50%) που αφορούν επιδότηση στεγαστικού δανείου από το πρόγραμμα «Σπίτι μου» θα παραμείνουν – υπό έγκριση – για στεγαστική συνδρομή από τη ΔΥΠΑ και μέσα στο 2024. Αυτή τη στιγμή σε «επιλαχούσα» σειρά βρίσκονται 14.000 αιτήσεις με προέγκριση και αναμένουν το νέο έτος προκειμένου να υλοποιηθούν. Η οριστική έγκριση και η υλοποίηση των αιτήσεων παραμένουν σε εκκρεμότητα εξαιτίας της καθυστέρησης της χρηματοδότησης του προγράμματος. Σύμφωνα με τη ΔΥΠΑ, μέχρι σήμερα έχουν κατατεθεί 40.000 αιτήσεις και το πρόγραμμα είναι «κλειστό» για περαιτέρω δανειοδότηση λόγω της περαιτέρω χρηματοδότησής του. Από αυτές οι 12.000 έχουν απορριφθεί καθώς δεν πληρούσαν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις. Οι 14.000 έχουν λάβει προέγκριση και βρίσκονται σε σειρά προτεραιότητας, ενώ οι 10.000 έχουν λάβει τελική έγκριση.
Παράταση για το Market Pass
Παρατείνεται ο χρόνος υποβολής αιτήσεων για την καταβολή του Market Pass για τους μήνες Αύγουστο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο 2023 έως και την 8η Ιανουαρίου 2024 για όλους τους δικαιούχους. Επίσης, παρατείνεται η διάρκεια της ισχύος των ψηφιακών καρτών, όπου καταβάλλεται η οικονομική ενίσχυση έως και την 29η Φεβρουαρίου 2024. H παράταση των αιτήσεων γίνεται είτε μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας vouchers.gov.gr είτε μέσω των ΚΕΠ. Υπενθυμίζεται ότι για τους δικαιούχους που είχαν ήδη λάβει την οικονομική ενίσχυση τους προηγούμενους μήνες δεν απαιτείται εκ νέου υποβολή της αίτησης. Επιπλέον, για όλους τους δικαιούχους η ισχύς των ψηφιακών καρτών όπου καταβάλλεται η οικονομική ενίσχυση παρατείνεται έως και τις 29 Φεβρουαρίου 2024. Η παράταση του χρονικού διαστήματος υποβολής των αιτήσεων για όλους τους δικαιούχους του Market Pass ΙΙ αποφασίστηκε για λόγους επιχειρησιακής ευθυγράμμισης των διαδικασιών της φορολογικής διοίκησης και ιδίως για την αντιμετώπιση μη εκκαθαρισμένων φορολογικών δηλώσεων εξαιτίας των παρατάσεων υποβολής τους από τους πληγέντες των φυσικών καταστροφών.
Εμπιστοσύνη και υποχρέωση
Στην αναβάθμιση του αξιόχρεου της Ελλάδας από τον οίκο αξιολόγησης Standard & Poor’s αναφέρθηκε σήμερα, σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα «Handelsblatt», o υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, τονίζοντας ότι «βλέπουμε την αναβάθμιση ως ένδειξη εμπιστοσύνης, αλλά κυρίως ως υποχρέωση να τηρήσουμε τη συνετή δημοσιονομική και οικονομική μας πολιτική». Ο Κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των χωρών της ΕΕ με την υψηλότερη ανάπτυξη. Ο ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να φτάσει το 2,4% εφέτος και το 3% τον επόμενο χρόνο, εκτίμησε ο υπουργός, με κύριους μοχλούς τον τουρισμό, την αύξηση των εξαγωγών και τις επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα που έχουν αυξηθεί εντυπωσιακά από τότε που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας ο Μητσοτάκης.
Πόλεμος κατά των προϊόντων – μαϊμού
Ο αγώνας της Amazon κατά των πλαστών προϊόντων και υπηρεσιών κυρίως σε Ινδία και Κίνα συνεχίζεται, με τη βοήθεια κολοσσών όπως ο όμιλος Prada και η Microsoft, που έχουν επίσης πληγεί κατά το παρελθόν από τη συγκεκριμένη παραοικονομία. Βασικό της όπλο στην καταπολέμηση των προϊόντων – μαϊμού είναι το νεοπαγές Amazon Transparency αλλά και το CCU που έχει να επιδείξει μέχρι στιγμής πολλές, μικρές νίκες. Ο κολοσσός της λιανικής εφαρμόζει αυστηρά την πολιτική του κατά της παραχάραξης, σύφμωνα με την οποία τα προϊόντα που προσφέρονται προς πώληση στο Amazon πρέπει να είναι αυθεντικά. Η πώληση παραποιημένων προϊόντων απαγορεύεται αυστηρά και η μη τήρηση αυτής της πολιτικής μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια των προνομίων πώλησης, την παρακράτηση κεφαλαίων και τη διάθεση του αποθέματος που έχει η Amazon στην κατοχή της. O e-retailer εγκαινίασε πρόσφατα το Amazon Transparency, μια διαδικασία σειριοποίησης των προϊόντων του που έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει την πώληση απομιμήσεων στον ιστότοπό του. Η νέα υπηρεσία είναι διαλειτουργική με τα συστήματα σειριοποίησης προϊόντων των δικών του εμπορικών σημάτων, ενώ στρατολογεί σημαντικούς παίκτες της βιομηχανίας της τεχνολογίας και του λιανικού εμπορίου για την καταπολέμηση των πλαστών πωλήσεων στον ιστότοπό του.