Η μόδα έχει αλλάξει πρόσωπο εδώ και καιρό. Οι διαφημιστικές καμπάνιες των μεγάλων εταιρειών δεν έχουν πλέον ως πρωταγωνιστές τους μοντέλα πρώτης γραμμής, αλλά άτομα όλων των μεγεθών και κάθε ηλικίας.
Απόδειξη αυτού αποτελεί ότι αυτήν την εβδομάδα, η ισπανική μάρκα Loewe αποκάλυψε ως το νέο πρόσωπο της καμπάνιας της για την άνοιξη/καλοκαίρι 2024 την 88χρονη Αγγλίδα ηθοποιό και μετρ της μεταμόρφωσης Νταμ Μάγκι Σμιθ.
Πρωτοποριακή μόδα που γιορτάζει την κάθε ηλικία
Και παρότι το γεγονός ότι η Loewe χρησιμοποίησε μια γυναίκα πολύ πάνω από τα 80 είναι «αρκετά πρωτοποριακό», όπως λέει στον Guardian η Ρεμπέλα Βαλεντάιν, διευθύνουσα σύμβουλος του Grey Model Agency, του μοναδικού βρετανικού πρακτορείου που είναι αφιερωμένο σε μοντέλα ηλικίας 35 ετών και άνω, οι θαυμαστές της Μινέρβα Μακ Γκόναγκαλ, της αγαπημένης καθηγήτριας μεταμορφώσεων στη σχολή μαγείας των ταινιών του Χάρι Πότερ, είχαν μόνο καλά σχόλια να της κάνουν.
«Καθηγήτρια υψηλής μόδας», έγραψε κάποιος στον λογαριασμό Instagram της Loewe, ενώ κάποιος άλλος σχολίασε «100 πόντοι για το Γκρίφιντορ!» Η υπέροχη Μάγκι Σμιθ αποτελεί απλά την τελευταία μιας σειράς μοντέλων μεγάλης ηλικίας που μοιάζουν να κατακτούν τελευταία τον χώρο της μόδας.
Από την Ράμπλινγκ, στην Ντενέβ και στη μέση ο ΜακΚέλεν
Για παράδειγμα η εξαιρετική Σαρλότ Ράμπλινγκ, 77 ετών, κρύβεται πίσω από ένα ζευγάρι μεγάλα γυαλιά ηλίου στη νέα καμπάνια του Massimo Dutti, χωρίς όμως να κοροϊδεύει κανέναν, ενώ η γκουρού του lifestyle Μάρθα Σιούαρτ έγινε φέτος το γηραιότερο μοντέλο εξώφυλλου του Sports Illustrated Swimsuit σε ηλικία 81 ετών.
Να σημειωθεί ότι το 2021, η ακόμα πανέμορφη Κατρίν Ντενέβ, σήμερα 79 ετών, φόρεσε μια καμπαρντίνα από βινύλιο, με ανοιχτό γιακά, σε μια καμπάνια για τον Saint Laurent που συζητήθηκε πολύ, ενώ νωρίτερα φέτος ο υπερταλαντούχος σερ Ίαν ΜακΚέλεν, 84 ετών, ζήτησε να συμμετάσχει στην επίδειξη πασαρέλας του 26χρονου σχεδιαστή SS Daley σε ένα υπόγειο του Σόχο στο Λονδίνο. Κατέληξε να ανοίξει την επίδειξη του απαγγέλοντας αποσπάσματα του ποιήματος του Άλφρεντ Τένισον «The Coming of Arthur».
«Συνεχής διαδικασία μάθησης»
Κι μπορεί το trend αυτό να περάσει γρήγορα, όπως και τόσα άλλα πριν από αυτό, ωστόσο προσφέρει τροφή για σκέψη η σχετική δήλωση της Νταμ Έλεν Μίρεν, που έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλές διαφημιστικές καμπάνιες, ότι «η αλήθεια είναι ότι μεγαλώνουμε.
Κάποιοι επιλέγουν να λένε ότι γερνάνε, εγώ προτιμώ να λέω ακόμα ότι μεγαλώνω. Και ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα είναι γίνεσαι σοφότερος κάθε χρόνο που περνά. Η ζωή είναι μιας συνεχής διαδικασία μάθησης».