Συνέχεια στην κόντρα που έχει ξεσπάσει εδώ και μέρες με την τρέχουσα δημοτική Αρχή αλλά και το υπουργείο Πολιτισμού για τη λεωφόρο Βασιλίσσης Ολγας δίνει ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, με νέα ανακοίνωση.
Αλλωστε, είναι γνωστό πως η δέσμευσή του να ανοίξει με την εκλογή του η λεωφόρος, η οποία και θα δοθεί στην ήπια κυκλοφορία, αποτέλεσε και προεκλογικά σημείο αντιπαράθεσης με τον σημερινό δήμαρχο, Κώστα Μπακογιάννη.
Σε χθεσινή του ανακοίνωση ο κ. Δούκας έκανε λόγο για πέντε παραδοξότητες που αφορούν τη συγκεκριμένη λεωφόρο. Η πρώτη παραδοξότητα, όπως αναφέρει, έχει να κάνει με το «κλείσιμο» της Β. Ολγας. «Η λεωφόρος Β. Ολγας έκλεισε τον Μάιο του 2020 με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και στη συνέχεια με την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης, όπου υπάρχει επίκληση των μέτρων πρόληψης κατά του COVID-19. Το Συμβούλιο της Επικρατείας μετά από προσφυγή κατοίκου ακύρωσε την ΚΥΑ (στις 9/10/2020), με το σκεπτικό ότι αυτές οι παρεμβάσεις ουδεμία σχέση έχουν με τα μέτρα κατά του κορωνοϊού. Κάτι απολύτως προφανές. Ομως η Δημοτική αρχή επέμεινε και έκλεισε πάλι τον δρόμο με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου, επικαλούμενη και πάλι τον COVID-19. Πρόκειται προφανώς για μια καθαρά προσχηματική απόφαση».
Στην ανακοίνωσή του επισημαίνει πως η δεύτερη παραδοξότητα χρονικά συμπίπτει με την προγραμματική εξαγγελία του για το άνοιγμα της λεωφόρου Β. Ολγας, «εμφανίστηκε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, η οποία ανακοίνωσε ότι στον χώρο βρέθηκαν σημαντικές αρχαιότητες και ότι δεν μπορεί να μπει ασφαλτοτάπητας. Ομως την ίδια στιγμή τραμ, λεωφορεία κ.λπ. συνεχίζουν να διέρχονται και η μελέτη δεν έχει αλλάξει. Ταυτόχρονα άλλοι αρχαιολόγοι άφησαν σαφείς αιχμές για την υπουργό Πολιτισμού, κάνοντας λόγο για εργαλειοποίηση των αρχαιοτήτων με στόχο την εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων. Οι ίδιοι αρχαιολόγοι διερωτώνται πώς η υπουργός εκφέρει άποψη για τα αρχαιολογικά ευρήματα και την ανάδειξή τους, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι ανασκαφές».
Και συνεχίζει λέγοντας πως δυόμισι χρόνια μετά το κλείσιμο της λεωφόρου στην επικαιροποιημένη μελέτη για τον Μεγάλο Περίπατο που παρουσίασε η Δημοτική Αρχή είχε γίνει αναφορά στην ύπαρξη αρχαιoτήτων καθώς και πρόταση για πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Ολγας που περιλαμβάνει και λωρίδα ήπιας κυκλοφορίας. «Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη παραδέχθηκε ότι γνώριζε εδώ και αρκετό καιρό την ύπαρξη αρχαίων μνημείων στη Β. Ολγας, αφού ο αρχαιολογικός ορίζοντας είναι πάρα πολύ ψηλά. Παρ’ όλα αυτά δεν προχώρησε καμία έρευνα όλο το διάστημα, κατά το οποίο η οδός παρέμενε κλειστή».
Ερωτήματα
Προκύπτουν, όπως υποστηρίζει ο νέος δήμαρχος της Αθήνας, ερωτήματα, μετά και τη δημόσια παρότρυνση της υπουργού Πολιτισμού προς τον κ. Μπακογιάννη για συνέχιση του έργου πεζοδρόμησης, σε πλήρη αντίθεση με τις δικές της δηλώσεις για ύπαρξη σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων. «Πώς θα συνεχισθεί αυτό το έργο, όταν κατά την ίδια την υπουργό πρέπει να γίνουν ανασκαφές για σημαντικές αρχαιότητες και πώς ο διευθύνων σύμβουλος της “Ανάπλαση Αθήνας ΑΕ” επιμένει ότι “το έργο της ανάπλασης της Β. Ολγας θα ολοκληρωθεί έως τις αρχές του 2024”;».
Τέλος, ο κ. Δούκας αναφέρεται στο όραμα της Μελίνας Μερκούρη και άλλων σημαντικών προσωπικοτήτων για ενοποίηση των αρχαιολογικών χωρών που «δεν έχει καμία σχέση με αυτό που επιχειρείται να υλοποιηθεί. Γιατί αυτή η οραματική πρόταση είχε ως βασικά στοιχεία την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Αμαλίας και τη διεξοδική διαβούλευση με τους κατοίκους σε κάθε βήμα για την υλοποίηση του έργου. Θα έπρεπε, λοιπόν, η απερχόμενη δημοτική αρχή να προχωρήσει σε μελέτες ωρίμασης στην κοινωνία. Αντ’ αυτού προχώρησε, χωρίς την παραμικρή διαβούλευση, σε μία εργολαβία πολλών εκατομμυρίων ευρώ». Οι μονομερείς ενέργειες, καταλήγει, πρέπει να σταματήσουν. «Τις απέρριψαν οι πολίτες της Αθήνας».