Πουλώντας μοναδικά προϊόντα και καθηλωτικές εμπειρίες, η αγορά των luxury brands ανθεί και στην ελληνική αγορά που φαίνεται να ακολουθεί το παγκόσμιο trend και με τη συμβολή του τουρισμού. Άλλωστε, η Bain & Co να προβλέπει πως η αγορά προσωπικής πολυτέλειας θα αυξηθεί μεταξύ 3% και 8% κατά τη διάρκεια του 2023.
Επέκταση
Την ίδια στιγμή, ο διάσημος γαλλικός οίκος Louis Vuitton, που όχι μόνο «ισοφάρισε» τις επιδόσεις τού 2019 στην Ελλάδα, αλλά οι πωλήσεις της εγχώριας θυγατρικής του το 2022 ήταν υψηλότερες από την τελευταία «κανονική» χρονιά κατά 16,37 εκατ. ευρώ, στοχεύει να επεκταθεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, θα ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία του στην ελληνική αγορά με καταστήματα στην ανανεωμένη Μαρίνα του Αστέρα στη Βουλιαγμένη, όπου θα φιλοξενηθούν αρκετά ακόμη luxury brands. Εκεί άλλωστε θα ανοίξει πολύ σύντομα για το κοινό και η πρώτη Cova επί ελληνικού εδάφους. Η διάσημη μιλανέζικη pasticceria, που ιδρύθηκε το 1817, ανήκει από το 2013 στον οίκο LVMH.
Εκτός από το κατάστημα της οδού Βουκουρεστίου στο Κολωνάκι, η Louis Vuitton λειτουργεί και εποχικό κατάστημα στη Μύκονο, στην περιοχή Τρία Πηγάδια. Εφέτος στο νησί των ανέμων λειτούργησαν στη διάρκεια του καλοκαιριού και εποχικά καταστήματα στο Nammos Village και στο εστιατόριο Zuma.
Ψήφος εμπιστοσύνης
Στο μεταξύ τον Ιούνιο εφέτος άνοιξε το πρώτο κατάστημα της Chanel στην Αθήνα. Η νέα διώροφη boutique των 255 τ.μ. στην ίδια «γειτονιά» με άλλα upper class σήματα συμπληρώνει το πολυτελές παζλ της Βουκουρεστίου. Ας σημειωθεί ότι το κατάστημα του γαλλικού οίκου άνοιξε σε συνεργασία με την οικογένεια Κασνακίδη, με την οποία από το 1994 είχε αναπτύξει μια σχέση αποκλειστικότητας στο κατάστημα Linea Piu. Ελάχιστες ημέρες πριν είχαν προηγηθεί τα εγκαίνια της seasonal boutique της Chanel στο Nammos Village, στην παραλία της Ψαρούς στη Μύκονο.
Ανάρπαστα τα Rolex
Εκφράζοντας την ανησυχία της εάν μπορέσει να ικανοποιήσει την υψηλή ζήτηση για εφέτος η Rolex Ελλάς πέτυχε το 2022 ρεκόρ πωλήσεων. Ωστόσο η κερδοφορία δεν ακολούθησε εξίσου θετική πορεία. Στους λόγους της επιτυχίας της εταιρείας στην ελληνική αγορά η διοίκηση συμπεριλαμβάνει και το γεγονός πως τα ρολόγια Rolex έχουν καταγράψει σημαντική διατήρηση της υψηλής αξίας μεταπώλησής τους σε βάθος χρόνου.
Hermes και Αίγινα
Περί τις 44.000 ευρώ έβαζε στα ταμεία της κάθε εργάσιμη ημέρα του 2022 η μία και μοναδική boutique της Hermes στην Ελλάδα, ενώ οι πωλήσεις στην εγχώρια αγορά συνεχίζουν ακμαιότατες και εφέτος.
H γαλλική φίρμα της οικογένειας Ντιμά (Dumas) έχει μια μοιραία σχέση με την Ελλάδα. Η ελληνικής καταγωγής Ρένα Γρηγοριάδη-Ντιμά γνώρισε τον σύζυγό της Ζαν Λουί Ντιμά, επικεφαλής αργότερα του γαλλικού οίκου Hermes, σε ένα πάρτι στη φοιτητική εστία του Παρισιού, όπου σπούδαζε Αρχιτεκτονική, στα τέλη της δεκαετίας του ’50.
Επίσης, είναι γνωστές οι σχέσεις του οίκου Hermes και των κληρονόμων του με την Αίγινα. Η οικογένεια, που κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο του οίκου, αγαπά το νησί και εμπνέεται από τον αρχαίο ελαιώνα, διαθέτοντας πολυτελή κατοικία στην Παχειά Ράχη.
Η πρωτιά της Dior
Οι πωλήσεις της Parfυms Chrίstian Dior Hellas θα σπάσουν εφέτος το φράγμα των 20 εκατ. ευρώ στην ελληνική αγορά. Και μάλιστα παρά «τις υψηλές πληθωριστικές πιέσεις, οι οποίες περιορίζουν σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και θέτουν σε κίνδυνο την προοπτική οικονομικής ανάπτυξης» όπως επισημαίνεται από την εταιρεία.
Ήδη οι πωλήσεις του φετινού α’ εξαμήνου σημειώνουν σημαντική αύξηση, ξεπερνώντας τις πωλήσεις του α’ εξαμήνου του έτους 2019 και η εταιρεία παραμένει στην 1η θέση στην επιλεκτική αγορά των καλλυντικών.
Ένας εργαζόμενος
Υπερδιπλασιάστηκαν οι πωλήσεις της Saint Laurent Greece, θυγατρικής εταιρείας του γαλλικού οίκου Υves Saint Laurent το 2022, το μοναδικό κατάστημα της οποίας στη χώρα μας βρίσκεται στο Nammos Village στην Ψαρού της Μυκόνου.
Η εταιρεία που πέρυσι έκλεισε την πρώτη 12μηνη χρήση της αναφέρει στην οικονομική έκθεσή της πως το 2022 απασχόλησε 1 μόνο εργαζόμενο.
Ο τζίρος της Prada
Η Prada Hellas με ένα μόνο κατάστημα το 2022 κατάφερε σχεδόν να τριπλασιάσει τον τζίρο της σε σύγκριση με το διάστημα πριν από την πανδημία, ενώ σε σύγκριση με το 2021 η αύξηση αγγίζει το 93,6%, φθάνοντας τα 9,18 εκατ. ευρώ.
Η εμπιστοσύνη της ιταλικής μάρκας στην ελληνική αγορά επιβεβαιώθηκε και από τη στρατηγική απόφασή της το 2021 να αγοράσει το κατάστημα επί της Βουκουρεστίου, όπου στεγαζόταν η επιχείρηση από το 2008, με μια επένδυση ύψους 19 εκατ. ευρώ.
Πηγή: Ένυπη Έκδοση ΤΟ ΒΗΜΑ