Ελέω της ηλεκτροκίνησης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες «χτίζουν» τη νέα γενιά μικρών μοντέλων με βασικό πρωταγωνιστή κάτω από τα καπό του, τους ηλεκτροκινητήρες. Θα είναι τα B-SUV, κοινώς τα μικρά SUV ή crossover, με στόχο να ταχθούν στο δόγμα των οχημάτων μηδενικών ρύπων, θα φέρουν τεχνολογίες που θα προστατεύουν την ασφάλεια στο δρόμο ενώ η συνδεσιμότητα τους στο ταμπλό θα κάνει πάρτι.
Η νέα κατηγορία ήδη έχει εκπροσώπους που θα ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια με νέες παρουσίες. Στόχος τους εκτός από ευέλικτα και πρακτικά να είναι και πιο προσιτά!
Από τις πρώτες εταιρείες που θα δώσουν το παρόν τους είναι η Skoda που μάλλον θα βάλει στο χρονοντούλαπο της ιστορία τη Fabia και ο νέος αντικαταστάτης θα είναι αμιγώς ηλεκτρικός και θα ενταχθεί στην ανταγωνιστική και αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών.
Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα θα πατάει στη γνώριμη πλατφόρμα ΜΕΒ του ομίλου Volkswagen, ενώ υπόσχεται ιδιαίτερα μεγάλη μπαταρία που θα προσφέρει αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων. Οι Τσέχοι έχουν βάλει ως στόχο η αρχική τιμή του να αγγίζει τις 25.000 ευρώ.
Το νέο Skoda θα έχει και αδελφάκι. Το ID.2X, ένα ηλεκτρικό crossover, που θα λανσαριστεί στην αγορά το 2026. Ένα χρόνο νωρίτερα η VW θα παρουσιάσει το μοντέλο πόλης, το ID.2 που θα κοστίζει κάτω από 25.000 ευρώ. Και τα δύο μοντέλα της VW θα πατάνε στην νέα πλατφόρμα MEB Entry του ομίλου Volkswagen, και το μήκος τους θα αγγίζει, αμφότερα, τα 4,1 μέτρα. Όσον αφορά τις αυτονομίες του θα ξεπερνούν τα 350 -400χλμ, ανάλογα με την έκδοση και την μπαταρία που θα φέρουν.
Σε αυτή την κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών θα ενταχθούν πολύ γρήγορα και άλλες ευρωπαϊκές φίρμες, όπως η Peugeot, η Citroen, η Fiat κ.α.
Στην δυναμική οικογένεια των μικρών θα ενταχθεί και το νέο μέλος της Cupra με το Raval. Αυτό θα είναι το τρίτο ηλεκτρικό CUPRA που θα λανσαριστεί στην αγορά το 2025. Το Raval θα παράγεται στο εργοστάσιο της στο Μαρτορέλ της Ισπανίας θα πατάει στην κοινή πλατφόρμα για τα μικρά Small MEB του Ομίλου Volkswagen. Το νέο μικρό θα έχει ως στόχο τους νέους. Είναι ένα από τα μοντέλα στα οποία θα επενδύσει ο όμιλος σταδιακά 3 δισ. ευρώ για την μετατροπή των γραμμών παραγωγής του εργοστασίου με στόχο να κατασκευάσει και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα από το 2025 και μετά. Θα προσφέρει αυτονομία πάνω από 400χλμ, ενώ το μήκος του αγγίζει τα 4 μέτρα!
Στο εσωτερικό του θα χρησιμοποιεί προηγμένα ανακυκλωμένα πολυμερή και υλικά βιολογικής προέλευσης.
Στην μάχη των μικρών ηλεκτρικών και το νέο Renault 4. Το R4 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Θα φέρει τη νέα γενιά ηλεκτροκινητήρας ePT-100kW που θα αποδίδει 136 ίππους. Θα προσφέρεται με μπαταρίες των 42 ή 52 kWh, με την αυτονομία να ξεπερνά τα 400χλμ.