Την προσεχή Πέμπτη 16 Νοεμβρίου ανακοινώνονται τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού, με βάση τα οποία, όπως αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες, θα πιστοποιείται η δημιουργία επιπλέον δημοσιονομικού χώρου και έτσι θα ανοίγει ο δρόμος για τη χορήγηση της επιταγής ακρίβειας σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, προ καιρού και ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Κωστής Χατζηδάκης, τόνισαν ότι θα εξαντλήσουν κάθε δημοσιονομικό περιθώριο που υπάρχει προκειμένου να στηρίξουν την κοινωνία και τις ομάδες εκείνες που το έχουν περισσότερο ανάγκη.
Η πορεία των φορολογικών εσόδων εξαιτίας, αφενός της καλής πορείας και της οικονομίας και ειδικά του τουρισμού, αλλά και αφετέρου της μερικής φορολογικής συμμόρφωσης εξαιτίας ελέγχων αλλά και χρήσης των POS, συνεχίζει να εκπλήσσει θετικά υπερβαίνοντας τους στόχους που έχουν τεθεί. Στο πλαίσιο αυτό και υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει κάποια δυσμενής εξέλιξη, η κυβέρνηση θα χορηγήσει και φέτος την «επιταγή ακρίβειας» σε περίπου 1 εκατ. φορολογουμένους (χαμηλοσυνταξιούχοι, μακροχρόνια άνεργοι, οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα, άτομα με αναπηρία κ.λπ.).
Επιδόματα και στο βάθος Fitch
Στην κυβέρνηση δεν θέλουν να προχωρήσουν σε καμία βεβιασμένη ενέργεια, σε ό,τι αφορά στην επιταγή ακρίβειας ή σε άλλες παροχές, χωρίς να υπάρχει «κλειδωμένος» επιπλέον δημοσιονομικός χώρος, εν αναμονή μάλιστα και της επικείμενης αξιολόγησης από την Fitch την 1η Δεκεμβρίου. Στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών επικρατεί η αισιοδοξία ο οίκος αξιολόγησης θα δώσει την επενδυτική βαθμίδα. Δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να χαλάσουν την καλή εικόνα που έχει η χώρα στο εξωτερικό, αυτή τη δεδομένη χρονική στιγμή που Ελλάδα επιχειρεί την ολική επιστροφή στα προ Μνημονίων επίπεδα.
«Ουρές» για το myΘέρμανση
Μπορεί τα νοικοκυριά να μην έχουν ανάψει ακόμα τα καλοριφέρ λόγω των καλών καιρικών συνθηκών αλλά τρέχουν να υποβάλουν αίτηση για το επίδομα θέρμανσης. Μέχρι και χθες είχαν υποβληθεί πάνω από 312.000 αιτήσεις ενώ η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων στην πλατφόρμα myΘέρμανση λήγει στις 8 Δεκεμβρίου. Η προκαταβολή του επιδόματος των 100 – 1.000 ευρώ θα καταβληθεί έως τις 22 Δεκεμβρίου.
Τα νοικοκυριά που ήταν δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης και τη χειμερινή περίοδο 2022 – 2023 θα λάβουν ως προκαταβολή επιδόματος θέρμανσης, το συνολικό ποσό επιδόματος που τους είχε καταβληθεί κατά τη χειμερινή περίοδο 2022 – 2023. Οσοι έλαβαν αυξημένο επίδομα θέρμανσης κατά την περίοδο 2022 – 2023, η προκαταβολή ορίζεται στο ήμισυ του συνολικού επιδόματος που τους είχε καταβληθεί. Οι επόμενες πληρωμές του επιδόματος έχουν προγραμματιστεί για το τέλος Φεβρουαρίου και τέλος Απριλίου.
Αυξάνουν τα ασφάλιστρα ή αποσύρονται
Με την κλιματική αλλαγή να δείχνει τα δόντια της αυξάνοντας τη συχνότητα και τη σοβαρότητα των ακραίων καιρικών φαινομένων, οι ασφαλιστές, ειδικά για εκείνες στις περιοχές που έχουν πληγεί περισσότερο από πλημμύρες και πυρκαγιές, αυξάνουν τα ασφάλιστρά τους ή αποσύρονται συνολικά, επηρεάζοντας την οικονομική προσιτότητα και τη διαθεσιμότητα της ασφάλισης κατοικίας από φυσικά φαινόμενα και πυρκαγιές, σύμφωνα με έρευνα του CNN. Η State Farm ανακοίνωσε ότι θα διακόψει την έκδοση συμβολαίων στην Καλιφόρνια, επικαλούμενη κινδύνους πυρκαγιών. Αυτό έγινε αφότου η Allstate σταμάτησε να εκδίδει ασφαλιστικά συμβόλαια στην πολιτεία.
Φροντίδα επιδερμίδας
Το ενδιαφέρον της Generation Alpha για τη φροντίδα του δέρματος έρχεται καθώς οι Millennials και οι καταναλωτές Gen Z κλίνουν επίσης βαθύτερα στην κατηγορία – μια τάση που πολλοί λένε ότι ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid, όταν οι άνθρωποι σταμάτησαν να φορούν μακιγιάζ τόσο συχνά και άρχισαν να επικεντρώνονται περισσότερο στην αυτοφροντίδα. Ενδεικτικό είναι ότι σύμφωνα με την McKinsey, οι ηλικίες 18-25 αγοράζουν προϊόντα skincare σε ποσοστό 41%, οι 26-41 σε 40%, ενώ το ποσοστό πέφτει στο 31% για τις ηλικίες 42-57 και 58-67. Σε μια εποχή όπου το TikTok και το YouTube έχουν αντικαταστήσει τη γραμμική τηλεόραση για τους νεότερους καταναλωτές της Αμερικής, τα παιδιά υιοθετούν ρουτίνες περιποίησης δέρματος όπως ποτέ άλλοτε στο παρελθόν. Οι νέοι σήμερα «απορροφούν» οτιδήποτε παρουσιάζεται στο Διαδίκτυο από τους λεγόμενους «Skinfluencers», την κατηγορία εκείνη των influencers που εξειδικεύονται στα θέματα και τα προϊόντα περιποίησης δέρματος.