Aν η ηλεκτροκίνηση αποτυπωνόταν σε ένα φανταστικό χωροδικτύωμα, το Cupra Born, νομοτελειακά θα κάλυπτε όλο το πλέγμα. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της πιο φρέσκιας φίρμας στον χώρο των αυτοκινητοβιομηχανιών μπορεί να περηφανεύεται ότι έχει ουδέτερο αποτύπωμα CO2 από την αρχή της παραγωγής του (η ενέργεια για την κατασκευή του αντλείται από ανανεώσιμες πηγές )
Με καταγωγή από την Ισπανία το νέο Born – που η σχεδίαση του έγινε εξ ολοκλήρου στην μεσογειακή Βαρκελώνη – μετακόμισε στη Γερμανία για την παραγωγή του στη μαμά VW και το εργοστάσιο της στο Zwickau .
Mε σχεδίαση που κατακλύζεται από τολμηρές γραμμές το Cupra των 4,3 μέτρων ενσωματώνει στοιχεία από το σχεδιαστικό DNA της φίρμας.
Η δυναμική του εικόνα ξεχωρίζει από τα τριγωνικά φωτιστικά LED εμπρός και τα δύο τόξα στο καπό με τον μυώδη προφυλακτήρα που παραπέμπουν σε ηλεκτρικό με «αγωνιστικό μανδύα» . Το σπορ πακέτο ολοκληρώνεται από τις 19άρες ζάντες, που εκτός ότι τραβούν τα βλέμματα, δημιουργούν και την ψευδαίσθηση ότι είναι γαντζωμένο στην άσφαλτο.
Η τεχνολογική τους επανάσταση ξεκινάει από την πλατφόρμα MEB, πάνω στην οποία έχει χτιστεί το νέο Cupra, όπου στην ζυγαριά το ισπανικό αμιγώς ηλεκτρικό καταφέρνει να κάνει …τρίπλα και ζυγίζει οριακά 1.800 κιλά .
Συνδεσιμότητα στο μάξιμουμ
Στο εσωτερικό του ακολουθεί πιστά την τάση της εποχής, με μίνιμαλ εικόνα, ελάχιστα μπουτόν και καθαρές γραμμές, για να κερδίσει χώρο ο βατός στη χρήση, ψηφιακός κόσμος με την μικρή οθόνη των 5,2 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων και την ευμεγέθη οθόνη του συστήματος πολυμέσων με διαγώνιο 12 ιντσών. Η τελευταία ενσωματώνει όλες τις εφαρμογές και τη συνδεσιμότητα για την πλήρη εικόνα που πρέπει να έχει ο οδηγός κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Η έκπληξη κρύβεται κάτω από το καπό με τις αποδοτικές εκδόσεις που ξεκινούν από τον αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα των 150 ίππων με την «χαρισματική» ροπή των 310Nm (που ως ηλεκτρικό αποδίδεται σε όλο το φάσμα λειτουργίας του) και την σπορτίβ εκδοχή των 204 ίππων επίσης με 310Nm. Το υψηλής απόδοσης Βorn προσφέρει επίσης το πακέτο επιδόσεων e-Boost αυξάνοντας την απόδοση στα 231 ίππους (170kW)/310Nm.
Επίσης, ο οδηγός μπορεί ανάλογα με το στυλ οδήγησης που θα υιοθετήσει να επιλέξει μέσω του Drive Profile, ανάμεσα από πέντε διαφορετικά οδηγικά προφίλ: Range, Comfort, Performance, Individual και Cupra!
Με αυτονομία έως 540 χλμ
Οι αγοραστές μπορούν να το επιλέξουν ανάμεσα από τρεις επιλογές μπαταρίας με χωρητικότητα 45kWh, 58kWh και 77kWh και με μέγιστη αυτονομία περίπου 540χλμ με με τον επίσημο κύκλο δοκιμών WLTP.
Το e-Boost διατίθεται με δύο επιλογές μπαταρίας: Με την μπαταρία 77kWh που προσφέρει επιτάχυνση 0-100χλμ/ώρα σε 7 δευτερόλεπτα και αυτονομία περίπου 540 χλμ, και με την μπαταρία 58kWh με τα 0-100χλμ/ώρα να έρχονται σε μόλις 6,6 δευτερόλεπτα και με την αυτονομία να φτάνει τα 424χλμ.
Πολλαπλές είναι οι δυνατότητες ως προς την φόρτιση του είτε σε δίκτυα φόρτισης οικιακής παροχής AC (έως 11kW) όσο και ταχυφορτιστή DC (έως 170kW).
Σε χρόνο ντε τε υπόσχεται ότι φορτίζεται το νέο μοντέλο τo νέο Born: Συνοπτικά, αρκούν επτά λεπτά σε ταχυφορτιστή για να γεμίσει με 100 χλμ αυτονομίας αλλά ακόμη και αν η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας είναι στο 5%, η αναπλήρωση της στο 80%επιτυγχάνεται μέσα σε 35 λεπτά.
Στο δια ταύτα το νέο Born με την σπορτίβ παρουσία του έχει τα «κότσια» να αποτάξει από πάνω του την αντίληψη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ( μικρή αυτονομία, αργή φόρτιση ) και να αγγίξει ( ή και να ηλεκτρίσει) τους αγοραστές που θα αναγνωρίσουν στο πολυσχιδές ηλεκτρικό μοντέλο το επόμενο βήμα στην ηλεκτροκίνητη εποχή, που σε κάθε περίπτωση είναι εν δυνάμει συναρπαστική.