Η General Motors (GM) βλέπει με θετική ματιά την είσοδο της στην Formula 1. Με ποιο τρόπο; Παρέχοντας κινητήρες στη νέα ομάδα Andretti Cadillac F1 από το 2028.
Παρά την έγκριση της FIA, εκκρεμεί η τελική συγκατάθεση της διοίκησης της Formula One (FOM), γεγονός που προκαλεί ανησυχίες στις υπάρχουσες ομάδες.
O πρόεδρος της FIA, ο Μπεν Σουλαγιέμ, που υπερασπίζεται το άνοιγμα της Formula1 σε νέες ομάδες, δήλωσε προσφάτως ότι πέρασε από την «κόλαση» εξαιτίας αυτής της προοπτικής, επειδή οι υπάρχουσες ομάδες δεν το καλοβλέπουν από την αρχή. Ο ισχυρός άνδρας της FIA ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι οι μεγάλες ιδίως ομάδες βλέπουν ως ένα κομμάτι κέικ το μερίδιο κερδών που αποκομίζουν από τη Formula1, και το οποίο δεν θέλουν να το χάσουν ή να το μειώσουν εξαιτίας της μελλοντικής παρουσίας και άλλων ομάδων.
«Οι ομάδες βλέπουν τα χρήματα σαν ένα κομμάτι κέικ και πως θα τα μοιραστούν.» ανέφερε ο Σουλαγιέμ. Προς το παρόν η μόνη ομάδα που πήρε έγκριση είναι η Andretti-GM, του παλαίμαχου πιλότου Μάριο Αντρέτι, την οποία θα διαχειρίζεται ο γιός του και το χρονοδιάγραμμα αναφέρει ότι θα εισέλθει στα γκραν πρι πιθανόν το 2025.
Η στερεότυπη 10αδα των ομάδων της Formula1 αναμένεται να αλλάξει αφού έως το 2026 η γραμμή της εκκίνησης θα περιλαμβάνει και άλλη μια νέα ομάδα. Θα είναι αυτή του Αντρέτι, που είναι από τους πρώτους που είχαν εκδηλώσει το ένθερμο ενδιαφέρον τους όταν ξεκίνησαν οι διεργασίες για το άνοιγμα των ομάδων με νέα teams και όπως όλα δείχνουν – εφόσον πάρει και το πράσινο φως και από τα αφεντικά των 10 ομάδων θα μπει με αξιώσεις στον μαγικό κόσμο της Formula1! Προς το παρόν έχει την έγκριση της FIA, της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας στο μηχανοκίνητο σπορ, που επιθυμεί να εισέλθει και 12η ομάδα!
Ήδη η ομάδα Andretti Cadillac F1 δοκιμάζει τεχνολογίες για το ντεμπούτο της το 2025.
TOYOTA: Δεν έχει σχέδιο επιστροφής στην Formula1
Mε αφορμή την ενίσχυση της McLaren με έναν εφεδρικό οδηγό, τον Ρίο Χιρακάβα, που τρέχει στην Toyota, πυροδοτήθηκαν και οι φήμες για επιστροφή της ιαπωνικής φίρμας στην κορωνίδα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο Ρίο Χιρακάβα είναι νικητής του περσινού αγώνα των 24 Ωρών του ΛεΜάν αλλά όπως ανακοίνωσε η φίρμα, θέλοντας να διαψεύσει την φημολογία, δεν υπήρξε ποτέ σκέψη επιστροφής της στην Formula1. Μάλιστα, ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ανέφεραν ότι η ιαπωνική φίρμα είχε στα σχέδια της να κατασκευάζει κινητήρες για τη McLaren, με γνώμονα ότι από το 2026 θα τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι κανονισμοί για τα μονοθέσια και την υβριδική τους τεχνολογία.
Πάντως, ο Καζούκι Νακαζίμα, αντιπρόεδρος της Toyota GR Ευρώπης και πρώην οδηγός της F1 ήταν κατηγορηματικός. «Το σχέδιο μας είναι να υποστηρίξουμε το όνειρο ενός νέου οδηγού, που είναι ο Χιρακάβα και τίποτα άλλο».