Ξεκίνησε την πρακτική της το 2004, ενώ παράλληλα σπούδαζε Πληροφορική στο Πανεπιστήμιο του Βατερλό στο Οντάριο. Μετά την αποφοίτησή της, προσλήφθηκε στην ίδια εταιρεία με πλήρη πια απασχόληση. Η πρόκληση θα ήταν μεγάλη, γιατί ο εργοδότης θα ήταν ο κολοσσός Amazon, ο οποίος τουλάχιστον τελευταία έχει αποκτήσει άσχημη φήμη για τις συνθήκες εργασίας και τις χιλιάδες απολύσεις.
Η 20χρονη Beryl Tomay ξεκίνησε στη μεγαλύτερη στον κόσμο εταιρεία με τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών από την πώληση αγαθών και υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου και μια από τις πρώτες που βασίστηκε στο διαδίκτυο για την παροχή των υπηρεσιών της με γνώμονα τις πραγματικές πωλήσεις καταναλωτικών αγαθών.
Ωστόσο, όπως περιγράφει ρεπορτάζ The Wall Street Journal, φαίνεται η μέρα δεν ξεκίνησε καλά για την νεαρή ταλαντούχα.
Τον πρώτο χρόνο η Beryl Tomay έκανε μια αλλαγή κώδικα λογισμικού για τη σελίδα επιβεβαίωσης παραγγελίας της Amazon ώστε όσοι πελάτες μπαίνανε έβλεπαν τη σελίδα κενή για πάνω μια ώρα. Ήταν μόλις έξι μηνών όταν έκανε το σφάλμα κωδικοποίησης που κατέγραψε τη σελίδα επιβεβαίωσης παραγγελίας στον ιστότοπο της Amazon.
Μετά από αυτό όμως το σφάλμα προχώρησε σε ακόμα μεγαλύτερο. Έκανε μια αλλαγή στη βάση δεδομένων του ηλεκτρονικού αναγνώστη Kindle. Πρόκειται για μια εφαρμογή που θέτει στα χέρια των αναγνωστών εκατομμύρια βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, κόμικς και manga. Μπορεί κάποιος έτσι να διαβάσει οπουδήποτε είναι στο λεωφορείο, σε ένα διάλειμμά ή στο κρεβάτι, για παράδειγμα.
Ωστόσο, η αλλαγή που έκανε εμπόδιζε τους χρήστες να συνδεθούν ή να κατεβάσουν οτιδήποτε, όπως πχ ένα βιβλίο. Αυτή τη φορά όμως το σφάλμα ήταν τόσο μεγάλο που ακόμα και το κεφάλι της εταιρείας και ο ίδιος ο ιδρυτής της Jeff Bezos, το πήρε χαμπάρι, το παρατήρησε και έστειλε email για να ρωτήσει για το πρόβλημα.
Αυτά τα δύο σφάλματα όμως της καινούργιας Tomay δεν γινόταν να μην θέσουν τους μηχανισμούς της εταιρείας σε έναν μικρό «συναγερμό». Την κάλεσαν να υποβάλει έκθεση μια έκθεση για το τι πραγματικά συνέβη, αλλά και τι θα έκανε ώστε να μην επαναληφθούν αυτά τα λάθη.
«Εκείνες οι γκάφες της δεν δικαιολογούσαν απόλυση, εν μέρει επειδή τα λάθη στον κώδικα είναι κατανοητά μέρη της εργασίας των προγραμματιστών. Ωστόσο, εκείνες οι αστοχίες την έκαναν να αναπτύξει μια ικανότητα να ξεπερνά αυτές τις άβολες στιγμές» αναφέρει το δημοσίευμα.
«Ήταν μια κομβική στιγμή για μένα», είπε ο Tomay. «Ιδιαίτερα στις αρχές της καριέρας μου, ένα πράγμα με το οποίο έχω παλέψει ήταν το χτίσιμο αντοχής. Πώς το αντιμετωπίζεις αυτό και πώς να μαζεύεις τα κομμάτια σου, να μαθαίνεις από αυτό και να προχωράς».
Τρίτη αποτυχία
Ωστόσο, τα προβλήματα δεν τελείωσαν. Λίγα χρόνια αργότερα, στις αρχές της δεκαετίας του 2010, ο Tomay ηγήθηκε ομάδων που εργάζονταν στο Fire Phone της Amazon, ένα smartphone που σχεδιάστηκε για να ανταγωνιστεί τα άλλα υπερσύγχρονα τηλέφωνα εκείνης της περιόδου.
Αν και το τηλέφωνο, κυκλοφόρησε το 2014, δεν έγινε ποτέ της μόδας, εξελισσόμενο σε ένα από τα μεγαλύτερα φιάσκο στην ιστορία της.
«Αν και το έργο απέτυχε, η Tomay είπε ότι η αποτυχία της έμαθε ξανά ότι θετικά μαθήματα θα μπορούσαν να αντληθούν ακόμη και από λάθη. Κάποια από την τεχνολογία για το τηλέφωνο, για παράδειγμα, ανακατανεμήθηκε σε άλλες συσκευές όπως το Kindle» γράφει το αμερικανικό δημοσίευμα.
Η αντεπίθεση
Η 22χρονη τότε εργαζόμενη της εταιρείας κατάφερε να πάρει το «αίμα της πίσω». Έχοντας τεθεί επικεφαλής της ομάδας Kindle κατάφερε να τελειοποιήσει τον αυτόματο συγχρονισμό που πραγματοποιείται όταν οι χρήστες του Kindle διαβάζουν ένα κομμάτι από το βιβλίο τους σε μια συσκευή και μετά αλλάζουν σε μια άλλη.
Περιγράφοντας την ιδέα το 2015, είχε πει: «Είμαι στο μπακάλικο στο τηλέφωνό μου. περιμένω στην ουρά. Μπορώ να διαβάσω για πέντε, 10 λεπτά. Μετά πάω σπίτι, παίρνω το Kindle μου και συνεχίζω ακριβώς από εκεί που σταμάτησα. Απλώς λειτουργεί».
Με την εφαρμογή Whispersync, όπως ονομάστηκε, η νεαρή τότε Tomay, κατάφερε μαζί με τον Bezos και οκτώ άλλους να πάρουν δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Amazon για την τεχνολογία.
Η πλέον πρόσφατη πατέντα της είναι αυτή του Οκτωβρίου του 2023 που αφορά ένα αυτοματοποιημένο σύστημα για τη δημιουργία συμβουλών ασφαλείας για τους οδηγούς που παραδίδουν δέματα.
Και η Tomay είπε ότι απέκτησε εμπειρία στην πρόσληψη ομάδων και στην προσπάθεια να δημιουργήσει ένα όραμα για ένα νέο προϊόν, το οποίο μετέφερε στους μετέπειτα ηγετικούς της ρόλους.
Νέα πρόκληση και αλλαγή στο στυλ
Μετά τη δουλειά της στο Fire Phone, η Tomay προσπάθησε να δοκιμάσει τον εαυτό της στον τομέα παραδόσεων της Amazon, που ήταν κάτι καινούργιο για εκείνη. Έγινε μέλος και στη συνέχεια επικεφαλής του εγχειρήματος Prime Now, της Amazon, η οποία παρείχε γρήγορες παραδόσεις προϊόντων περιποίησης και άλλων αναλώσιμων προϊόντων. Το Prime Now τελικά εντάχθηκε στις ευρύτερες προσπάθειες της Amazon να επιταχύνει τις παραδόσεις για είδη παντοπωλείου και άλλα προϊόντα, μια υπηρεσία που έγινε κρίσιμη κατά τη διάρκεια της πανδημίας που οι άνθρωποι είχαν είχαν μείνει στο σπίτι.
Η κρίση υγείας έγινε μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της καριέρας της, τόσο επειδή η Amazon κατακλύθηκε από παραγγελίες εν μία νυκτί, όσο και λόγω του ρόλου της ως ανώτερου στελέχους που ήταν υπεύθυνο για εργαζόμενους που ζορίζονταν πολύ από τις απαιτητικές συνθήκες εργασίας.
Καθώς δεχόταν παράπονα από πολλούς συναδέλφους της για το πώς επηρέαζαν άσχημα την προσωπική τους ζωή οι απαιτήσεις τους δουλειάς, η Tomay, βοήθησε στη δημιουργία του προγράμματος «org days» ώστε να μπορούν οι υπάλληλοι να αφήνουν κατά μέρος εργασιακά καθήκοντα οκτώ ημέρες το χρόνο. Έτσι θα μπορούσαν να επικεντρωθούν στον εαυτό τους, την ψυχική τους υγεία και τον εθελοντισμό.
Έτσι, όπως λέει από αναλυτική έγινε πιο… συμπονετική.
Η Tomay είπε ότι έπρεπε να προσαρμοστεί γρήγορα στην κρίση, με καθημερινές συναντήσεις κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας για να καλύψει την αυξημένη ζήτηση για προϊόντα, ενώ εφαρμόζει νέες πολιτικές και ροές εργασίας στις εκατοντάδες αποθήκες της εταιρείας. Είπε ότι εξακολουθεί να προσπαθεί να εξελιχθεί ως ηγέτης και να δημιουργήσει καλύτερους τρόπους για τους υπαλλήλους της να μάθουν και να αναπτυχθούν μέσα στην εταιρεία.
Σήμερα
Σήμερα, η 41χρονη Tomay είναι υπεύθυνη για ένα κρίσιμο τμήμα της Amazon που βρίσκεται στην πιο πολυσύχναστη περίοδο αυτή τη στιγμή: Επιβλέπει τις επιχειρήσεις και την τεχνολογία στη μονάδα παράδοσης δεμάτων της εταιρείας. Πρόκειται για το τμήμα logistics που φροντίζει να φτάνουν τα πακέτα στις διευθύνσεις των πελατών.
Η ίδια λέει ότι έμαθε πολλά από τα πρώτα της λάθη, και να συγκροτείται μετά από αποτυχίες. Γι΄αυτό και είναι πολύ πρόθυμη να κουβεντιάζει τα λάθη που έκανε ως νεαρή προγραμματίστρια της Amazon, μιλώντας σε εταιρικές εκδηλώσεις και γράφοντας για τα μαθήματα που πήρε με την ελπίδα ότι οι εμπειρίες της μπορούν να βοηθήσουν άλλους που τώρα μόλις ξεκινούν.
Με τα κέρδη της Amazon να τριπλασιάζονται σε σχεδόν 10 δισ. από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο οι ικανότητες παράδοσης της εταιρείας, και της ομάδας της Tomay, θα δοκιμαστούν τις επόμενες εβδομάδες ενόψει των εορτών.
Οι εργασιακές συνθήκες βέβαια στην εταιρεία, δεν παύουν να παραμένουν αμφιλεγόμενες παρά την προσωπική πρόοδο της ικανής προγραμματίστριας.