Οι μαθητές της πέμπτης τάξης του Δημοτικού Σχολείου Χρυσοπηγής στα Χανιά αποφάσισαν να απέχουν από το μάθημα των γερμανικών, καθώς όπως αναφέρουν στο σχετικό σημείωμα προς τη δασκάλα τους, πέρυσι η πλειοψηφία της τάξης είχε ψηφίσει ως δεύτερη ξένη γλώσσα τα γαλλικά.
Σύμφωνα με το zarpanews.gr, πολλά δημοτικά σχολεία των Χανίων παρουσιάζουν έλλειψη στους εκπαιδευτικούς της γαλλικής γλώσσας με αποτέλεσμα τα παιδιά να αναγκάζονται να παρακολουθούν τη γερμανική.
Έτσι, οι μαθητές θέλοντας, όπως σημειώνουν, να υπερασπιστούν το δίκιο τους αλλά και την αξία της ψήφου τους, αποφάσισαν να απέχουν από το μάθημα των γερμανικών, ως ένδειξη διαμαρτυρίας.
Λίγες ημέρες νωρίτερα, η πρόεδρος του Δ.Σ Αγροκηπίου Χανίων είχε θίξει το θέμα της έλλειψης εκπαιδευτικού γαλλικής γλώσσας που επίσης αντιμετωπίζει το σχολείο της περιοχής.
Στην επιστολή της, εξηγεί στον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη ότι με αυτή τη στάση στερεί ουσιαστικά από τα παιδιά το δικαίωμα στην παιδεία, υπονομεύει τον θεσμό του σχολείου στα μάτια τους και τους προκαλεί αβεβαιότητα, έλλειψη εμπιστοσύνης, άγχος, αίσθημα υποβιβασμού και εγκατάλειψη.
Αναλυτικά η επιστολή:
Κ. Υπουργέ
Από την διεύθυνση του σχολείου ενημερωθήκαμε ότι όλοι οι μαθητές της Ε’ τάξης που δήλωσαν 2η ξένη γλώσσα τα γαλλικά θα κάνουν γερμανικά για το σχολικό έτος 2023-2024,σύμφωνα με το νόμο που αναφέρει ότι στην περίπτωση που δεν υπάρχει εκπαιδευτικός 2ης ξένης γλώσσας οι μαθητές κάνουν την γλώσσα που ήδη υπάρχει εκπαιδευτικός στο σχολείο. Απευθυνθήκαμε στην Π.Υ.Σ.Π.Ε. Χανίων όπου μας ενημέρωσαν ότι είχαν εισηγηθεί για αριθμό εκπαιδευτικών και διδακτικών ωρών της γαλλικής γλώσσας ικανό να καλύψει τις ανάγκες στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, κάτι που δεν εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ούτε στην Α’ φάση ούτε στην Β’.
Ο νόμος που εφαρμόζεται αυτήν την στιγμή ορίζει ότι αφού από 1η Οκτωβρίου δεν υπάρχει εκπαιδευτικός στην γαλλική γλώσσα, οι μαθητές της Ε’ τάξης θα κάνουν γερμανικά. Χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψιν ότι υπήρξε εισήγηση αλλά δεν καλύφθηκε από το Υπουργείο η έλλειψη που υπάρχει. Πρόβλεψη υπήρχε αλλά όχι αντιμετώπιση εξαρχής από τους αρμόδιους φορείς.
Υπάρχουν λοιπόν μαθητές που ενώ περίμεναν υπομονετικά και με ενθουσιασμό τον εκπαιδευτικό τους, έχοντας πάρει και τα αντίστοιχα βιβλία, να βρίσκονται αντιμέτωποι ενός τετελεσμένου γεγονότος. Παιδιά που ρωτάνε τους δασκάλους, την διευθύντρια του σχολείου, τους γονείς τους γιατί δεν έχουν δάσκαλο στα γαλλικά.
Παιδιά της Ε’ δημοτικού που δεν τελείωσαν ποτέ το βιβλίο γλώσσας της ‘Α δημοτικού λόγω του κοροναϊού και προσπάθησαν σκληρά μαζί με τους δασκάλους και τους γονείς να καλύψουν στην Β’ δημοτικού αυτό το κενό. Παιδιά της ΣΤ’ δημοτικού που το προηγούμενο σχολικό έτος έκαναν γαλλικά και φέτος δεν μπορούν να κάνουν τίποτα, ούτε γαλλικά ούτε γερμανικά.
Δεσμεύονται να κάνουν οι μαθητές της Ε’ γερμανικά εξακολουθώντας να επιθυμούν την επόμενη σχολική χρονιά να κάνουν γαλλικά και οι μαθητές της ΣΤ να μένουν μετέωροι.
Καλούμαστε σαν γονείς να εξηγήσουμε τα ανεξήγητα στα παιδιά μας. Γιατί αυτό έχει όχι μόνοι εκπαιδευτικές επιπτώσεις αλλά και κοινωνικές και συναισθηματικές. Αβεβαιότητα, έλλειψη εμπιστοσύνης, άγχος, αίσθημα υποβιβασμού, απογοήτευση, εγκατάλειψη. Το θέμα έχει λάβει και κοινωνικές διαστάσεις. Από την μία θέλουμε να τους περνάμε το μήνυμα ότι η παιδεία είναι αναφαίρετο δικαίωμα τους και από την άλλη το στερούνται, τους μιλάμε για σεβασμό χωρίς να τον λαμβάνουν.
Επειδή όμως είμαστε άνθρωποι και τα λάθη είναι ανθρώπινα και ίσως να έγινε λάθος στον υπολογισμό από πλευράς Υπουργείου ως προς την κάλυψη των αναγκών γιατί άνθρωποι υπολογίζουν πόσες ώρες χρειάζονται για να καλυφθούν σύμφωνα με τις εισηγήσεις και ίσως να μην έχει υποπέσει στην αντίληψη σας κ. Υπουργέ το θέμα, με την παρούσα επιστολή σας ενημερώνουμε ώστε να επιληφθείτε άμεσα για την επίλυση του.
Γιατί δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι ενώ γνωρίζατε για τις απαραίτητες ανάγκες δεν έγιναν οι απαραίτητες κινήσεις για την κάλυψη αυτών, πριν την 1η Οκτωβρίου που ο νόμος ορίζει κάτι που εμείς σαν γονείς που είμαστε ενήλικες δεν γνωρίζαμε, πόσο μάλλον τα παιδιά, διότι είμαστε άνθρωποι με διαφορετικές επαγγελματικές καταρτίσεις, δεν είμαστε νομικοί ούτε εκπαιδευτικοί να γνωρίζουμε τα πάντα.
Κλείνοντας θα θέλαμε να σας αναφέρουμε ότι η παρούσα επιστολή θα προωθηθεί σε άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενους δημόσιους φορείς, καθώς επίσης και όπου αλλού προβεί απαραίτητο ώστε να υπάρξει ενημέρωση όπου χρειάζεται με σκοπό την επίλυση του θέματος. Ελπίζουμε ότι η επόμενη επιστολή που θα λάβετε από τον σύλλογο μας να είναι ευχαριστήρια για την επίλυση και όχι διαμαρτυρίας.
Με εκτίμηση
Εκ μέρους του Δ.Σ. η πρόεδρος
Μαρία Ντινιόζου