Εάν υπάρχει κάτι που αγαπάμε και θυμόμαστε από τα Χριστούγεννα κάθε χρόνο, σίγουρα αυτό είναι τα δώρα κάτω από το δέντρο.
Η ανάμνηση αυτή γίνεται πιο έντονη εάν κάνουμε μια αναδρομή στα παιδικά μας χρόνια, όπου μετά το… βίαιο ξετύλιγμα των δώρων ξεπρόβαλαν κούκλες, παπούτσια, πουλόβερ, αυτοκινητάκια.
Φτάνοντας αισίως στο 2023, γονείς αποκαλύπτουν πως τα παραπάνω αντικείμενα, όχι απλά απουσιάζουν από τη λίστα των παιδιών τους, αλλά τους είναι παντελώς αδιάφορα. Τα παιδιά της Γενιάς Άλφα, δηλαδή όσα γεννήθηκαν από το 2010 και μετά, αυτό που επιθυμούν διακαώς από τον Άη Βασίλη είναι προϊόντα… περιποίησης δέρματος.
«Δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ ότι θα αγόραζα ενυδατική κρέμα» για ένα παιδί, δήλωσε η 31χρονη Melissa Fuentes, στο CNBC από τη Φλόριντα των ΗΠΑ.
«Υπάρχει αυτή η εμμονή με την ενυδάτωση. Αυτό είναι το μόνο που την ενδιαφέρει πραγματικά αυτή τη στιγμή. Να είναι μαζορέτα και να φροντίζει το πρόσωπό της» εξηγεί μιλώντας για την κόρη της.
Η Fuentes δεν είναι η μόνη γονέας που θα ψωνίσει από τον διάδρομο με τα προϊόντα περιποίησης δέρματος για το παιδί της την φετινή περίοδο των γιορτών.
Σε μια εποχή όπου το TikTok και το YouTube έχουν αντικαταστήσει την τηλεόραση για τους νεότερους καταναλωτές της Αμερικής, τα παιδιά υιοθετούν ρουτίνες φροντίδας του δέρματος όπως ποτέ άλλοτε, καθώς απορροφούν περιεχόμενο από τους λεγόμενους Skinfluencers του Διαδικτύου, αναφέρουν οι ειδικοί.
Πολλά παιδιά έχουν γίνει ειδικοί στους όρους που αφορούν τα διάφορα προϊόντα περιποίησης, όπως τα toners, τις ενυδατικές κρέμες και τα αντηλιακά.
Έκρηξη πωλήσεων
Στην προσπάθειά τους να μιμηθούν τους cool εφήβους που παρακολουθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάποια γνωρίζουν περισσότερα για τα συστατικά των προϊόντων αυτών από ό,τι οι γονείς τους.
Έτσι έχουν αρχίσει να ξεπροβάλλουν προϊόντα που απευθύνονται αποκλειστικά στο δέρμα των ανήλικων καταναλωτών, με τις εταιρείες να επωφελούνται από αυτό που οι γονείς αποκαλούν «εμμονή». Μάλιστα φέτος, η Γενιά Άλφα αναμένεται να προκαλέσει μια έκρηξη στις πωλήσεις τους.
«[Γνωρίζουμε] από κάποιες δικές μας έρευνες, καθώς μπαίνουμε στην περίοδο των γιορτών, ότι η περιποίηση του δέρματος είναι μία από τις κατηγορίες που βρίσκονται στην κορυφή της λίστας τους», δήλωσε η υπεύθυνη του εμπορικού τμήματος της Ulta Beauty.
Πολλές εταιρείες έχουν χρησιμοποιήσει το TikTok για να προσελκύσουν νέους καταναλωτές.
«Το βλέπουμε σίγουρα στο TikTok. Είδαμε πολλά παιδιά και πολλούς ενηλίκους να δημοσιεύουν τη λίστα με τις επιθυμίες τους για τις γιορτές [και μας] αναφέρουν πολύ συχνά», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Shai Eisenman, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Bubble.
Η επίδραση της Covid-19
Το ενδιαφέρον της γενιάς Alpha για την περιποίηση του δέρματος έρχεται καθώς οι millenials και η γενιά Z επίσης έχουν υποκύψει στην τάση που πολλοί λένε ότι ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κοροναϊού, όταν οι άνθρωποι σταμάτησαν να φορούν μακιγιάζ τόσο συχνά και άρχισαν να εστιάζουν περισσότερο στην αυτοφροντίδα.
«Το βλέπουμε σίγουρα στο TikTok»
Μεταξύ 2019 και 2022, οι ετήσιες δαπάνες για την περιποίηση του δέρματος αυξήθηκαν από 6,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε 8 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Circana. Από τον Σεπτέμβριο, οι δαπάνες είναι αυξημένες κατά 14% φέτος σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.
Είναι ασφαλές;
Η Dr. Amy Wechsler, πιστοποιημένη δερματολόγος και ψυχίατρος, η οποία διευθύνει ένα ιατρείο στη Νέα Υόρκη δηλώνει ότι οι ασθενείς της που ανήκουν στη Γενιά Άλφα έρχονται συχνά με εξανθήματα, ερεθισμούς, ξηρότητα, ξεφλούδισμα ακόμη και πρήξιμο στο πρόσωπο και τα μάτια τους από τη χρήση προϊόντων περιποίησης που δεν ήταν κατάλληλα για το νεανικό τους δέρμα.
Εξηγεί ότι οι θεραπείες για τις περιπτώσεις αυτές είναι εύκολες και άμεσες, ωστόσο πρέπει να φροντίσουμε να μην συμβαίνουν.
Η Γενιά Άλφα αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη γενιά μέχρι σήμερα, με περίπου 2,5 δισεκατομμύρια άτομα μέχρι το 2024, και η ομάδα αυτή αναμένεται να έχει τη μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη στην ιστορία, σύμφωνα με τον δημογράφο και κοινωνικό ερευνητή Mark McCrindle. Ο ίδιος επινόησε τον όρο Gen Alpha και θεωρείται κορυφαίος εμπειρογνώμονας για τη γενιά αυτή.
Μέχρι το τέλος του 2024, όταν οι γηραιότεροι της γενιάς αυτής θα είναι 14 ετών, περισσότερα από 5,39 τρισεκατομμύρια δολάρια θα ξοδεύονται για αυτούς ετησίως σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με εκτιμήσεις του McCrindle.
«Είναι οι πιο προικισμένοι υλικά, οι πιο ψηφιακά ενσωματωμένοι, θα είναι οι πιο μορφωμένοι, οπότε θα είναι μια γενιά με μεγάλη επιρροή».