Στους περισσότερους, η εικόνα της γυναίκας με τη δάδα, σύμβολο της μεγάλης αμερικάνικης εταιρείας παραγωγής ταινιών Columbia Pictures, που εμφανίζεται λίγο πριν την έναρξη μιας ταινίας, μας είναι οικεία.
Η μορφή της γυναίκας που θυμίζει αρκετά αρχαία Ελληνίδα, κρατά στο ένα χέρι της τη δάδα, πριν από την έναρξη πολλών δημοφιλών ταινιών.
Ύστερα από 100 χρόνια της Columbia Pictures στη βιομηχανία του θεάματος, η Sony ανακοίνωσε ότι από τις αρχές του 2024 θα αλλάξει το λογότυπο της πασίγνωστης εταιρείας.
Η στιγμή της αλλαγής έφτασε
Θα ανανεώσουν, για την ακρίβεια, την εμβληματική γυναίκα με τη δάδα, που θύμιζε το Άγαλμα της Ελευθερίας, προχωρώντας σε μερικές αλλαγές, τις οποίες οι θεατές θα μπορούν να δουν, από τις 10 Ιανουαρίου του 2024. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η δάδα θα λάμπει περισσότερο και τα χρώματα της εικόνας θα είναι ακόμα πιο ζωντανά και πλούσια.
Ποια είναι η γυναίκα;
Για πολλά χρόνια η ιστορία της γυναίκας που πόζαρε για αυτό το σύμβολο, είχε μείνει άγνωστη. Όλα ξεκίνησαν το 1918 από τα αδέλφια Χάρι και Τζακ Κον και τον φίλο τους Τζόελ Μπραντ, που ίδρυσαν την εταιρεία CBC Film Sales Corporation.
Στα πρώτα του χρόνια, το στούντιο πραγματοποίησε ως επί το πλείστον χαμηλού προϋπολογισμού παραγωγές, οδηγώντας τους Κον και Μπραντ το 1924, να μετονομάσουν την εταιρεία τους σε Columbia Pictures. Το όνομά τους και το γυναικείο λογότυπο φέρουν το όνομα της Κολούμπια, που είναι το πιο ξεχασμένο γυναικείο σύμβολο των ΗΠΑ.
Το πρώτο λογότυπο
Να ξεκαθαρίσουμε πώς στο λογότυπο της Columbia Pictures είναι μια γυναίκα που φέρει μία δάδα και φοράει έναν χιτώνα και όπως αναφέρθηκε, αντιπροσωπεύει την Κολούμπια, μια προσωποποίηση των ΗΠΑ. Η αλήθεια είναι πως για αρκετά χρόνια υπήρχε η φήμη ότι οι δημιουργοί της εμπνεύστηκαν από τη διάσημη ηθοποιό, Ανέτ Μπένινγκ, μιας και το πρόσωπό της μοιάζει με αυτό της γυναίκας.
Πριν από χρόνια σε σχετική ερώτηση που της είχε γίνει, είχε απαντήσει πως όντως μοιάζουν και πως ίσως χρησιμοποίησαν δική της φωτογραφία, χωρίς κανείς ποτέ να την είχε ενημερώσει γι’ αυτό.
Μέχρι το 2016, ελάχιστοι γνώριζαν την ιστορία πίσω από την «Κυρία Κολούμπια», όπως συνηθίζεται να την αποκαλούν.
Όλα ξεκίνησαν το 1924, όταν η Columbia Pictures χρησιμοποίησε ένα λογότυπο με μια αρχαία Ρωμαία που κρατά μια ασπίδα στο αριστερό της χέρι και ένα ραβδί σιταριού στο δεξί της χέρι. Η γυναίκα φορούσε το παραδοσιακό ρούχο των γυναικών στην αρχαία Ρώμη. Η εικόνα βασίστηκε στην ηθοποιό Έβελιν Βέναμπλ, γνωστή για την παροχή της φωνής της ως «The Blue Fairy» στην ταινία «Πινόκιο» της Walt Disney.
Το λογότυπο άλλαξε το 1928 με τη γυναίκα να φορά τυλιγμένη τη σημαία των ΗΠΑ γύρω της και να κρατά έναν πυρσό ψηλά και για πρώτη φορά, εμφανίζεται το όνομα Columbia Pictures πάνω από αυτήν.
Πώς έγινε ψηφιακό λογότυπο
Το τρέχον λογότυπο δημιουργήθηκε το 1992 και ξεκίνησε τη χρήση του σε ταινίες το επόμενο έτος, όταν οι Σκοτ Μέντνικ και το The Mednick Group προσλήφθηκαν από τον Πίτερ Γκάμπερ να δημιουργήσουν λογότυπα για όλα τα ψυχαγωγικά ακίνητα που ανήκαν στη Sony Pictures.
Ο Μέντνικ προσέλαβε τον καλλιτέχνη της Νέας Ορλεάνης, Μάικλ Ντες, για να ξαναβάψει ψηφιακά το λογότυπο και να επιστρέψει τη γυναίκα σε μια «κλασική» εμφάνιση. Ο Μάικλ Ντες προσέλαβε ως μοντέλο για το λογότυπο την Τζένη Τζόζεφ, μία καλλιτέχνιδα των γραφικών τεχνών που εργαζόταν για την εφημερίδα Times-Picayune. Λόγω χρονικών περιορισμών, συμφώνησε να βοηθήσει στο μεσημεριανό της διάλειμμα.
Σε διαμέρισμα έγινε η φωτογράφιση
Η φωτογράφιση κράτησε 4 ώρες και έγινε στο διαμέρισμά της στη Νέα Ορλεάνη, που μετατράπηκε σε αυτοσχέδιο στούντιο, με φόντο τις σκοτεινές κουρτίνες του σαλονιού της. Η Τζόζεφ τυλίχτηκε με ένα σεντόνι και κράτησε ψηλά ένα απλό πορτατίφ, ανάβοντας τη λάμπα για να μοιάζει με την αναμμένη δάδα των παλιότερων λογότυπων.
Όπως έχει δηλώσει η ίδια σε συνέντευξή της, αυτή ήταν η πρώτη και τελευταία φορά που πόζαρε ως μοντέλο και δεν περίμενε ποτέ ότι το πρόσωπό της θα έφτανε μέχρι τη μεγάλη οθόνη, έστω και ζωγραφισμένο, να υποδέχεται χιλιάδες θεατές στις ταινίες της Columbia Pictures.